Playstation 3 - DivX med subtitles (.srt)?

Permalänk
Medlem

Playstation 3 - DivX med subtitles (.srt)?

Har i dagsläget en Xbox 360 som klarar av bland annat att spela upp DivX-filmer. Däremot fungerar inte undertexter, .srt-texter, och det är något jag behöver till vissa filmer.

Hur ser det ut med Playstation 3. Jag har hört den ska klara av att spela upp DivX-filmer med srt-undertext. Hur går det till? Byter man bara namn så att de båda filerna har samma eller är det en krångligare procedur?

Permalänk
Medlem

Det går inte, du får baka in undertexterna i filen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det går inte, du får baka in undertexterna i filen.

Dvs. använda ett program (kommer inte ihåg namnet) och "bränna" fast undertexten på filmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spindel
Dvs. använda ett program (kommer inte ihåg namnet) och "bränna" fast undertexten på filmen?

precis, det är bara att söka på google

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Det är egentligen inte "bränna fast", utan det fungerar så att du använder ett program för att göra om srt-filen till en egen video-track. Alltså en dvx-fil med en extra videotrack som har subtitlen. På så sätt kan du slå på och slå av den när du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det är egentligen inte "bränna fast", utan det fungerar så att du använder ett program för att göra om srt-filen till en egen video-track. Alltså en dvx-fil med en extra videotrack som har subtitlen. På så sätt kan du slå på och slå av den när du vill.

Jaha, okej.

Jag vet inte vad jag ska googla efter. Har du någon bra beskrivning på hur man gör, vilket program man använder?

Permalänk
Medlem

Det här programmet använder jag och det fungerar ypperligt
http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php

Det tar ca. 1min att bädda in den och filen blir 1MB större (för 45min klipp).

Permalänk
Medlem

Visst ska det gå att få subs på ps3t, fast jag tror att du behöver ha din dator på och strema materialet till ps3an eftersom den inte själv klarar av att bara in subs.

http://forums.gameaxis.com/showthread.php?t=1473450

obs! Har inte läst igenom guiden eller testat själv.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.