Permalänk
Medlem

Jag frågade hur mycket de har tjänat på tjänsten hittils.
Fick svaret:

Citat:

118100 har inte tjänat nåt alls på denna tjänst eftersom vi har stora omkostnader inför lanseringen. Trevlig helg!

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Jag frågade hur mycket de har tjänat på tjänsten hittils.
Fick svaret:
118100 har inte tjänat nåt alls på denna tjänst eftersom vi har stora omkostnader inför lanseringen. Trevlig helg!

Dåligt svar då de åtminstone kunde säga hur stor intäkterna är och hur många som har använt tjänsten. Men detta är nog för dem en känslig fråga och inget som de vill avslöja, men deras måtto är ju att svara på allt som de kan.

Som flera har nämnt så sparar de såklart svaren, vilket är en av affärsiden att bygga upp en stor databas med färdiga svar som blir deras kassako. Och då räcker det nästan att de andra frågorna går runt om denna tjänst blir populär och att det inte hela tiden blir nya frågor.
<fördom> Min uppfattning av "sms folket" är att de väldigt ofta kommer ställa samma fråga som någon annan har gjort innan</fördom>

*edit* Frågan var dock bra ställd och väldigt intressant, men de smet undan.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ställde just en fråga. Inspirerad av en tråd på Swec faktiskt

"Vad är det i gravitationsfältet som påverkar rumstiden så pass att rumstiden går långsammare nära massiva kroppar än längre ifrån?"

Se om man får svar

Hmm hur länge ska vi behöva vänta?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Hmm hur länge ska vi behöva vänta?

Ja du Den finns på besserwisser-listan. Lär ta ett tag

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Skickade 2 frågor igår. Den första var ganska enkel:
"Vad heter metallen som wolverine i x-men har inopererat i sin kropp?"

"Metallen som Wolverine har i sin kropp heter admantium. Adamantium är ett fictiv oförstörbar metall." Fick jag som svar. Inte helt oväntat att dom skulle klara det

Men den andra frågan är nog lite klurigare:
"Vad är en Knuffodrag?"

Inget svar på den än, hoppas jag får nått svar snart

[Edit]
Dom lär inte hitta nått på google. Man får bara 3 svar och inget av dom är rätt. Det enda jag vet om knuffodragen är att den är från nån saga. Men mer vet jag inte, därav min fråga.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
frågade precis: Hur många tallar krävs för att fylla universum?

Har fortfarande inte fått svar så jag ställde en ny, Hur får man 100 fps i crysis?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Har fortfarande inte fått svar så jag ställde en ny, Hur får man 100 fps i crysis?

Med tanke på att universum anses vara oändligt så blir det svårt, eller rättare sagt omöjligt, att fylla utrymmet med tallar. Alltså skulle det behövas oändligt med tallar för att nästan fylla universum och när du kommit så långt hade du behövt oändligt många tallar till osv osv.

Permalänk

har inte fått svar på min fråga jag ställde i fredags fick ett sms med följande idag

"ursäkta för att vårt svar dröjer, som kompensation får du nästa fråga gratis. Du betalar dock alltid sms-avgiften till din operatör. Mvh 118100"

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Besserwisser-listan har gett mig ett otroigt gott skratt, och jag tycker verkligen många av alla frågor är skitroliga!

Nåja, min tur att prova, och bara för att så tar jag en fråga ur min fysikbok ifrån gymnasiumet.

Fråga #1: Kärnkraftsolyckan i Tjernobyl, 1986, spred bland annat, 3g av den radioaktiva Isotopen Cesium-137 till Sverige. Jag undrar vilken aktivitet dessa 3g ger upphov till under våren 2004?

Fråga #2: En katt landar alltid på fötter sägs det. Om man binder ihop 5 katter med ryggarna emot varandra, vad händer när man släpper dem från 2m höjd?

Ser med spänning fram emot mina svar.

Permalänk

Har inte fått något svar på min fråga ännu Fick två sms igår om att jag var i kö, sen dess har det vart "tyst".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Man måste ställa en fråga som inte går att googla på. Här kommer min:
"I vilken utgåva av Kalle Anka nämns ordet Hexodrexostafilin?"

Sitter spänt och väntar på ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Fråga: Ska jag byta lägenhet?

Fråga: Vilken är den absolut bästa spelkonsolen, Xbox360 eller PS3?

undra vad de säger om detta

1. Hittar du en bättre lägenhet tycker vi på 118100 att det är självklart att du ska ta steget och byta lägenhet. Men tänk ordentligt innan så du ta tar rätt beslut. Lycka till med lägenheten!

2. 118100 tycker inte man ska lägga alltför mycket pengar på TV-spel, speciellt nu när det börjar bli sommar och fint väder ute. Men om vi måste välja så blir det den som är minst dyr, Xbox 360

tog bara 18 timmar för att få svar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har fått 4st "svar", efter som jag skickade in 2 frågor så är det 2svar/fråga.

#1. Hej! Vår tjänst är populär och din fråga är placerad i kö. Tack för tålamodet! Mvh 118100.

#2. Ursäkta att vårt svar dröjer. Vi hade aldrig räknat med att intresset för vår tjänst skulle bli såhär stort men vi gör allt för att besvara din fråga så fort som möjligt. Mvh 118100.

Jag tycker det är kul att deras tjänst blev mer populär än vad dom själva hade trott!

Permalänk
Medlem

Är väl för att det är nytt, det lär ju dö ut rätt snabbt när de flesta har hunnit testa, om ett år så är det nog inte så kul att försöka hitta på svåra frågor längre..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

"Hur gör man för att komma över sitt ex?"

Borde kunna få ett ganska finurligt och roligt svar

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Fråga:
Hur vanligt är analsex bland djur? Det kan inte vara så lätt att hitta rätt hål utan armar.

Svar:
Analsex bland djur finns dokumenterat hos över 450 olika arter. De nordamerikanska tjockhornsfåren har ofta ett sk "homosexuellt samhälle" där hanarna ofta slickar varandras genitalier och har analsex för att stärka sammanhållningen. Om en hane vägrar detta blir han ofta utstött ur flocken.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Fråga:
Hur vanligt är analsex bland djur? Det kan inte vara så lätt att hitta rätt hål utan armar.

Svar:
Analsex bland djur finns dokumenterat hos över 450 olika arter. De nordamerikanska tjockhornsfåren har ofta ett sk "homosexuellt samhälle" där hanarna ofta slickar varandras genitalier och har analsex för att stärka sammanhållningen. Om en hane vägrar detta blir han ofta utstött ur flocken.

Fränt, som fängelse alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Fränt, som fängelse alltså.

HAHAHAH

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Fränt, som fängelse alltså.

hahahahahahahahaha!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Jag har fått 4st "svar", efter som jag skickade in 2 frågor så är det 2svar/fråga.

#1. Hej! Vår tjänst är populär och din fråga är placerad i kö. Tack för tålamodet! Mvh 118100.

#2. Ursäkta att vårt svar dröjer. Vi hade aldrig räknat med att intresset för vår tjänst skulle bli såhär stort men vi gör allt för att besvara din fråga så fort som möjligt. Mvh 118100.

Jag tycker det är kul att deras tjänst blev mer populär än vad dom själva hade trott!

Och endå går de inte med vinst PGA all TV-reklam som Kostar Enorma summor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Fränt, som fängelse alltså.

Dagens Skratt xD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Vet inte riktigt hur jag ska formulera frågan men:
"Vad är massa?" eller "Vad får massa att ha en vikt?"

Ett enkelt svar skulle väl vara att massan får en vikt pga gravitationen.

Från Wiki:

Massa är en fysikalisk storhet som anger ett objekts materiainnehåll. Massa utövar gravitation och påverkar därigenom andra omgivande massor och elektromagnetisk strålning (orsakar en förändring av den lokala rumtiden). Massa betyder också tröghet, egenskapen att utöva ett rörelsemotstånd med avseende på en påverkande kraft och bestämmer den acceleration kraften orsakar. Dessa två egenskaper hos massan kallas ibland den tunga massan respektive den tröga massan. Redan Galilei lär ha påvisat att de har samma värde för en specifik kropp. En stor massa påverkad av jorden gravitation faller lika snabbt till marken som en mindre massa. Den större massan både känner en större dragningskraft från jorden och orsakar ett större motsånd mot accelerationen, och dessa skillnader tar exakt ut varandra. Detta kallas också ekvivalensen mellan den tröga och tunga massan.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Gick och la mig en stund, när jag vaknade så hade jag mina svar.

Fråga #1: Kärnkraftsolyckan i Tjernobyl, 1986, spred bland annat, 3g av den radioaktiva Isotopen Cesium-137 till Sverige. Jag undrar vilken aktivitet dessa 3g ger upphov till under våren 2004?

Svar #1: Den fysikaliska halveringstiden av Cesium-137 är 30 år medan den biologiska är endast 3 månader. Aktiviteten för radioaktivaämnen förklaras av hur många kärnförändringar som sker i ämnet varje sekund. Detta uttrycks i enheten Becquerel (Bq) och då samband med vikt eller volymenhet (Bq/l eller Bq/k). Aktiviteten som kvarstår efter ett sådant utsläpp är olika beroende på vilket specifikt område man menar. T.ex aktiviteten hos en fisk skiljer sig mycket från aktiviteten i kranvatten eller en människa.

Fråga #2: En katt landar alltid på fötter sägs det. Om man binder ihop 5 katter med ryggarna emot varandra, vad händer när man släpper dem från 2m höjd?

Svar #2: En katt syr landning via svansen, har den ingen svans landar den inte heller på fötterna, så om du binder ihop katterna så kommer dom förmodligen bryta nåt ben och göra sig illa rejält, så 118100 uppmanar att inte testa detta.

Nåja, är väl ganska nöjd med mina svar men inte dom jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
"Hur gör man för att komma över sitt ex?"

Borde kunna få ett ganska finurligt och roligt svar

Fick ett rätt gulligt svar

"Om det tog slut var ni förmodligen inte rätt för varandra, det finns någon annan som är menad för dig. 118100s tips är att du passar på att umgås med dina nära och kära medan du funderar ut vad du själv letar efter. Stressa inte, det kan vara nyttigt att vara singel också! Kramar 118100 :)"

Inte helt opersonligt, måste jag säga!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

mycket trevliga svar och roliga om inte annat det kan ge:p..

tror jag själv ska pröva någon gång:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Gick och la mig en stund, när jag vaknade så hade jag mina svar.

Fråga #1: Kärnkraftsolyckan i Tjernobyl, 1986, spred bland annat, 3g av den radioaktiva Isotopen Cesium-137 till Sverige. Jag undrar vilken aktivitet dessa 3g ger upphov till under våren 2004?

Svar #1: Den fysikaliska halveringstiden av Cesium-137 är 30 år medan den biologiska är endast 3 månader. Aktiviteten för radioaktivaämnen förklaras av hur många kärnförändringar som sker i ämnet varje sekund. Detta uttrycks i enheten Becquerel (Bq) och då samband med vikt eller volymenhet (Bq/l eller Bq/k). Aktiviteten som kvarstår efter ett sådant utsläpp är olika beroende på vilket specifikt område man menar. T.ex aktiviteten hos en fisk skiljer sig mycket från aktiviteten i kranvatten eller en människa.

Fråga #2: En katt landar alltid på fötter sägs det. Om man binder ihop 5 katter med ryggarna emot varandra, vad händer när man släpper dem från 2m höjd?

Svar #2: En katt syr landning via svansen, har den ingen svans landar den inte heller på fötterna, så om du binder ihop katterna så kommer dom förmodligen bryta nåt ben och göra sig illa rejält, så 118100 uppmanar att inte testa detta.

Nåja, är väl ganska nöjd med mina svar men inte dom jag förväntade mig.

@svar #2
Det är klart att du ska testa, mest för att jävlas med dom. ^^
Filma det och posta på Youtube sen skickar du länken till dom och sen får du skriva vad som svarar

Permalänk
Medlem

Hur många kilometer gurka behövs för att motsvara antalet kalorier hos ett wienerbröd?

Återkommer med svar.

Permalänk
Inaktiv

Haha denna tjänsten var gratis när den var under betastadiet, grymt kul! Vi skickade väll in runt 20 frågor på en dag.

-Vem skulle vinna i en curlingmatch mellan chuck norris och steven segal?
-Chuck norris, käglorna skulle falla vid blotta åsynen av honom

Andra smset
-I min fråga om chuck norris mot steven segal sa ni att käglorna skulle falla. Det finns inga käglor i curling. Är detta en oseriös tjänst?
-Nej vi försäkrar er om att 118100 är en seriös tjänst och vi har nog av misstag blandat ihop curling med bowling.

Tredje smset
-Tack för svaret. Men jag vill fortfarande veta vem som skulle vinna i en curlingmatch mellan chuck norris och steven segal?
-Chuck norris, käglorna skulle falla vid blotta åsynen av honom

=(

haha var en kille på fb som frågade "vad ska jag äta ikväll" Så fick han ett recept på typ honungsmarinerad fläskfile med potatis som lät skitgott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
-Vem skulle vinna i en curlingmatch mellan chuck norris och steven segal?
-Chuck norris, käglorna skulle falla vid blotta åsynen av honom

Andra smset
-I min fråga om chuck norris mot steven segal sa ni att käglorna skulle falla. Det finns inga käglor i curling. Är detta en oseriös tjänst?
-Nej vi försäkrar er om att 118100 är en seriös tjänst och vi har nog av misstag blandat ihop curling med bowling.

Tredje smset
-Tack för svaret. Men jag vill fortfarande veta vem som skulle vinna i en curlingmatch mellan chuck norris och steven segal?
-Chuck norris, käglorna skulle falla vid blotta åsynen av honom

=(

haha.. dom lär sig inte av misstagen inte.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
1. Hittar du en bättre lägenhet tycker vi på 118100 att det är självklart att du ska ta steget och byta lägenhet. Men tänk ordentligt innan så du ta tar rätt beslut. Lycka till med lägenheten!

2. 118100 tycker inte man ska lägga alltför mycket pengar på TV-spel, speciellt nu när det börjar bli sommar och fint väder ute. Men om vi måste välja så blir det den som är minst dyr, Xbox 360

tog bara 18 timmar för att få svar

Nu fick du på svart och vitt att du inte ska sälja din xbox utan din PS3:a

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Hmm hur länge ska vi behöva vänta?

Ja, det har gått ett bra tag nu och inte fått svar om rumstiden ännu

Permalänk
Medlem

Jag skickade frågan

Citat:

I ett sexsammanhang, vad innebär det att "göra en jordgubbstårta"?

Ska bli intressant att se vad de svarar

Visa signatur

rm -rf *.blog