Permalänk
Medlem

Datorn som inte vill starta

Køpte delar, byggde ihop datorn, vill inte starta.

Køpte mig dator delar och en skærm som gick under bygget bra att bygga ihop. Nær jag startar datorn dæremot så får jag en skærm med No Signal, gfx kortet ær igång, ivf flækten blåser igång, på moderkortet lyser det grønt och røtt mellan minnes platserna men ingen strøm går till varken dvd-brænnaren samt hårddiskarna av någon skum anledning.

Vad ska jag gøra?
Ska dubbel kolla alla kablar nær jag kommer hem ifrån jobbet ivf. Nåt mer som kan va vettigt att kolla? Specielt oroligt øver at grafikkortet kan va defekt (?).

Moderkort ær ett: Gigabyte GA-P35-DS3 (rev 2.x) iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

CPU: Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Grafikkort: Leadtek GeForce 9800GTX 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Skærm: Samsung 226BW 22" Wide TFT Svart Analog/DVI 2ms Widescreen

Minne: Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX 2x2048MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-6400 800MHz

PSU: Corsair 520w

Om ni behøver mer spec. så sæg till.

Help wanted.

Permalänk
Medlem

Kanske ett dumt förslag, kanske inte. Du sa att du kollat kablarna, men jag måste ändå bara påminna om den lilla 4-pins strömkontakten. Den kan vara lätt att missa. Grafikkortet har ju egen el, men moderkortet måste också ha det via sina båda 2 elkontakter. 4-pinskontakten verkar sköta grafikdelen på moderkortet. När detta inträffar står det "no signal". Bara en tanke. 4-pinskontakten sitter gissningsvis uppe i vänstra hörnet på moderkortet.

För att vara extra pedagogisk så illustrerar jag lite ^^
(okej jag har för lite att göra)
http://data.fuskbugg.se/skalman01/giga.PNG

Visa signatur

Antec Sonata III; Asus P5KC iP35; E6850@3,0GHz; 3,2GB Corsair 800MHz; Asus VW222U 22" Wide; XFX GeForce 8800GT-670MHz-512MB.

Permalänk
Medlem

Hej flawmore

Ska kolla kablarna nær jag kommer hem ifrån jobbet, men angående det du sæger så har jag kopplat in 2st 6pins kontakter till grafikkortet ifrån PSUn. men någon 4 pins kontakt finns kanske en møjlighet att jag kan ha missat.