Permalänk
Medlem

riktigt snyggt 10p så klart. Snygg data ord

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Wow! Underbart!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Snyggt , klar 10:a

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | MSI Z77A-G41 ATX | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | HyperX Savage 16GB CL11 2400Mhz XMP

Permalänk
Medlem

Imponerande. Rent och snyggt arbete må jag säga

Tack för att du rekommenderade ChilledPC, verkar vara en riktigt bra sida.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Underbart stilrent ! 10p!

Permalänk

Helt klart en 10:a
Stilrent så innåt h*lvete!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Oouugghh! Najs

Visa signatur

Zantzano - 70 Warlock - Twilight's Hammer EU -

Permalänk
Medlem

Hur går det med överklockningen? Vad har du fått upp den i?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Djupt imponerad.. måste fråga vet du om de finns att köpa en sån där "gren kabel" till fläktarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DouG
Djupt imponerad.. måste fråga vet du om de finns att köpa en sån där "gren kabel" till fläktarna?

"Offrade ett par fläktförlängningskablar som jag fick med min fläktkontroller och lödde ihop dom till en sådan här" - skriver han.

Löd en egen Det är inte alls speciellt svårt

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
"Offrade ett par fläktförlängningskablar som jag fick med min fläktkontroller och lödde ihop dom till en sådan här" - skriver han.

Löd en egen Det är inte alls speciellt svårt

jo jag såg det.. men ja tänkte billigare, snabbare och bättre att köpa en.

Permalänk
Skäggig legend

alltså, ser mer och mer för varje gång man ser detta galleri. Helt underbart.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Riktigt proffsigt gjort! Gillar chassiet också, verkar rymligt å bra.

Permalänk

vilken storlek är det på din qck på bilden ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Lian Li P343B är ett helt suveränt chassi för vattenkylda system. Jag har två stycken, och har faktiskt placerat reservoar och pump exakt på samma sätt som du gjort (i det ena chassit). I det andra chassit har jag istället en T-koppling och en slang upp till påfyllningen i toppen av chassit - det blir lite mer tryck i pumpen på det viset (i alla fall i teorin).
Med ett så kraftfullt system är du välkommen till Folding@SweClockers (eller är du redan med i kampen mot cancer, alzheimer m fl sjukdomar?).

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Satan vad nice 10 påäng av mig..

Kan man fråga vad den där skärmen heter?? Hur snygg som helst vill köpa:D

Permalänk
Medlem

Trevligt byggt!

Jag är dock mest nyfiken på vad det är för stol du har. Var har du införskaffat den? Är den bekväm?

EDIT: Jag borde förstås ha kollat Ikea.se innan... Jag har identifierat den som en arbetsstol "MARKUS".

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! 5p
Bara för det blev jag sugen på vattenkylning :S
Någon som vet vad ett vattenkylningskitt kostar?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst uppdatering! Funderar dock på hur den pumpen låter ?

Skrivet av smacked:

Riktigt nice! 5p
Bara för det blev jag sugen på vattenkylning :S
Någon som vet vad ett vattenkylningskitt kostar?

Allt ifrån 600:- för en Corsair H50 till flera tusen
Beror helt på vad du väljer att ha för delar, såsom radiator, pump, vattenblock osv... Och vad du väljer att vattenkyla! Att bara kyla CPU med vatten är ingen stor match, men om du dessutom vill kyla GPU och MB så rusar det gärna iväg när man behöver större radiator med fler fläktar och fler vattenblock Ett dugligt kit för CPU+GPU kostar vanligtvis runt 2500:- beroende på varifrån du beställer. Vill du kyla allt i datorn kommer du till att börja med vara tvungen att ordna fram förslagsvis ett 800D eller ett silverstone tj07, för att sedan punga ut 5000:- på vattenkylningen

Självklart finns andra lösningar, men då på bekostnad av ljud. Du kan köpa en liten radiator med två tornado-fläktar, men då går du miste om tystnaden man vill ha när man vattenkyler. Fast å andra sidan kanske du bara vill styla

Permalänk
Medlem

Fråga!

En fråga. Varför behöver du Dest vatten med glykol? datorn ska väl inte precis stå i minusgrader? eller förbättrar det kylningen?

Mvh limeo

Permalänk
Medlem

Du ser ut att behöva ett nytt grafikkort köp mitt XFX 260GTX 216 core edition för en tusenlapp

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Du ser ut att behöva ett nytt grafikkort köp mitt XFX 260GTX 216 core edition för en tusenlapp

Galleriet är 2 år gammalt...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att det skrivits här, har varit inaktiv ett tag.

Skrivet av Carl_XII:

Lian Li P343B är ett helt suveränt chassi för vattenkylda system. Jag har två stycken, och har faktiskt placerat reservoar och pump exakt på samma sätt som du gjort (i det ena chassit). I det andra chassit har jag istället en T-koppling och en slang upp till påfyllningen i toppen av chassit - det blir lite mer tryck i pumpen på det viset (i alla fall i teorin).
Med ett så kraftfullt system är du välkommen till Folding@SweClockers (eller är du redan med i kampen mot cancer, alzheimer m fl sjukdomar?).

Vattenkylningen är numera bortplockad och såld, så endast luftkylning nu alltså. Datorn kommer byggas om till en ren filserver senare när jag får tid.

Skrivet av Zweets90:

Satan vad nice 10 påäng av mig..

Kan man fråga vad den där skärmen heter?? Hur snygg som helst vill köpa:D

Skärmen är en Dell 2407WFP. Men ska du köpa så rekommenderar jag: Dell U2410, snyggare, bättre panel och fler uttag. Har själv drömt om 3 sådana brevid varandra

Skrivet av Fnosk:

Trevligt byggt!

Jag är dock mest nyfiken på vad det är för stol du har. Var har du införskaffat den? Är den bekväm?

EDIT: Jag borde förstås ha kollat Ikea.se innan... Jag har identifierat den som en arbetsstol "MARKUS".

Stämmer bra, köp säger jag bara.

Skrivet av smacked:

Riktigt nice! 5p
Bara för det blev jag sugen på vattenkylning :S
Någon som vet vad ett vattenkylningskitt kostar?

Helt olika som skrivits tidigare, mitt kostade 4700 ungefär.

Skrivet av limeo:

En fråga. Varför behöver du Dest vatten med glykol? datorn ska väl inte precis stå i minusgrader? eller förbättrar det kylningen?

Mvh limeo

Ingen aning varför jag gjorde det faktiskt, läste att många andra gjort det, så tänkte att det väl inte kunde skada.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exabyte:

[...]

Helt olika som skrivits tidigare, mitt kostade 4700 ungefär.

Ingen aning varför jag gjorde det faktiskt, läste att många andra gjort det, så tänkte att det väl inte kunde skada.

Har för mig att dest vatten är bra mot alger eller bakterier, glykol kommer jag inte ihåg..

Skrivet av Lambi:

[...]

Allt ifrån 600:- för en Corsair H50 till flera tusen
Beror helt på vad du väljer att ha för delar, såsom radiator, pump, vattenblock osv... Och vad du väljer att vattenkyla! Att bara kyla CPU med vatten är ingen stor match, men om du dessutom vill kyla GPU och MB så rusar det gärna iväg när man behöver större radiator med fler fläktar och fler vattenblock Ett dugligt kit för CPU+GPU kostar vanligtvis runt 2500:- beroende på varifrån du beställer. Vill du kyla allt i datorn kommer du till att börja med vara tvungen att ordna fram förslagsvis ett 800D eller ett silverstone tj07, för att sedan punga ut 5000:- på vattenkylningen

Självklart finns andra lösningar, men då på bekostnad av ljud. Du kan köpa en liten radiator med två tornado-fläktar, men då går du miste om tystnaden man vill ha när man vattenkyler. Fast å andra sidan kanske du bara vill styla

Hehe, såg inte att någon hade svarat på mitt inlägg förrän TS citerade mig :S
Bra att veta dock!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

du har en mäktig gaming hörna

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem

Snyggt 10p!

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Snyggt 10p!

Det var som fan, Kan du ge så mycket poäng?! Trodde 5p var max ^^

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av vikham:

Det var som fan, Kan du ge så mycket poäng?! Trodde 5p var max ^^

Förut kunde man ge upp till 10p.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Nice! Snyggt och prydligt i burken!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Stilrent bygge - Gratulerar! Jag har två Lian-Li kuber och de är verkligen trevliga att bygga in vattenkylning i. Dock vill jag varna lite för att ställa vattenpumpen direkt på skumgummi - det har hänt att den blivit överhettad. Jag har en metalldel mellan pumpen och skumgummit vilket ger en viss kylning (skumgummit isolerar annars så det blir varmt).

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]