Permalänk

Sony Cybershot W300 mot W170?

Hallå!
Jag har tänkt skaffa mig en digitalkamera. Eftersom jag är helt novis på detta område tänkte jag ta lite hjälp här.
Jag har kommit fram till två kameror som jag tror kan vara intressanta.
Valet står mellan två olika Sony Cybershot modeller. Jag kan väl erkänna att detta beror helt på deras utseende.

Jag har tagit fram en jämnförelse av dessa som kan läsas lite snabbt här:
W300 mot W170

W300

W170

Eftersom jag inte alls har någon koll på vad brännvid mm är så tyckte jag att det var säkrast att fråga, innan man bara går på och köper den dyraste bara för att den har flest megapixels.

Så som jag har förstått det så har W170 (den lite äldre av dessa två) vissa fördelar.
Den är något mindre, drar mindre batteri, har vidvinkel, lite bättre zoom.

Jag är inte all sugen på någon Canon, Kodak, Olympus mm, eftersom jag personligen inte tycker om deras utseende. Tyvärr så går form lite före funktion här.

Vad säger ni?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Ta 170n pga bättre vidvinkel.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Jag befinner mig i exakt samma sits som dig, för mig lutar det mer åt w170 pga brännviden. Större display, betydligt bättre brännvid och den är mindre, betydligt tunnare.

En viktig fördel med w300 är titaniumhöljet, den tål troligen mer strykan w170:an.

Jag har haft en DSC-T3 som var svart, färgen lossnade på den. Efter ett halvårs användning kunde man dra bort färg med enbart nageln. Försökte reklammera men det gick inte.

Jag har inte jämnfört om det skiljer någonting på vilka tillbehör som finns. Jag måste ha en sportsjacket eller en undervattenslåda.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk

Tror det är samma undervattenshus till w170/w300 om man skall tro Sonys hemsida.

Men jag har även blivit intresserad av en annan kamera nu, nämnligen Panasonic fx500.
Jag tror den är rätt lik w170 i optiken (zoom, vidvinkel, megapilxel mm), men den har även en pekskärm OCH kan spela in videos is HD upplösning (1280x 720).
Detta drar dock ner batteritiden till samma nivå som w300 har.

Fx500 har inte släppt än, utan skall komma ut nu i maj.
Inte lika snygg som sonys, men att kunna spela in videos i HD upplösning låter riktigt spännande, speciellt eftersom jag sitter på en HD- Ready TV.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

känner en som har w300 så ja kanske kan ladda upp nån bild om det går för sig:p

har ett par bilder, får se hur många som är bra

Permalänk
Medlem

LL testade w300an och var imponerad av den ( för att vara kompaktare iaf)

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/shirt-pocke...

Visa signatur

Nätverksnörd