Recension - Lian Li PC7 - Scandinavian Edition [BILDER]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radimax
Jag vill se bilderna
Kan inte trådskaparen ladda upp dom igen.
Sedan, hur många diskar får man i en PC7... och då menar jag med kylning.

4st om man moddar det undre racket och höjer det, ytterligare en om man moddar det mer, 2st i de mittersta 3.5 platserna och sen har du 5.25 platser kvar.

Blir dock jävligt trångt med 6diskar + om man vill ha din kabeldragning.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radimax
Jag vill se bilderna
Kan inte trådskaparen ladda upp dom igen.
Sedan, hur många diskar får man i en PC7... och då menar jag med kylning.

ALLTID när man efter frågar något dirext till någon så bör man ta det via pm det går fotare om medlemen fortfarande är någorlunda aktiv på foruumet och man slipper dra upp en tråd för något så simplet nu kan de vara så att hosten är död om de var ifrån upl.switcher ( stavning) då den hackades.. trådskaparen aknske kan ge dig bilderna dirext om han har kvar de villsäga

kom ihåg detta ill nästa gång

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Köpte detta chassi för en vecka sedan, det är mitt första Lian Li, och första aluminiumchassit. Måste säga att det är lite väl sladdrigt. Sidoplåten sätts i vibration ganska lätt. Plus är dock att chassit är väldigt lätt.
Hade varit kul om dom hade använt lite tjockare aluminiumplåt, vikten hade gått upp, men kvalitetsintrycket hade ökat avsevärt.

Edit: Sen så låter dom 2 medföljande fläktarna en hel del. 16dbA my butt. Eller så har jag blivit mer kräsen med åren...runt 5volt är perfekt.

Permalänk
Medlem

Sorry, har inte varit så aktiv på sweclockers under en längre tid pga olika orsaker, detta kommer nu dock att ändras.

Jag ser att bilderna är borta som jag har tankat upp. Eller borta och borta. de ligger på http://files.upl.silentwhisper.net/ men den verkar vara nere. Jag har letat på servern och hittat några av de bilder jag haft i recensione(r)n(a) så jag kan lägga upp dem igen. Men innan jag gör det så undrar jag om någon vet om http://files.upl.silentwhisper.net/ ligger nere för gott eller om jag kan få igen bilderna jag lagt upp där.

Eftersom alla mina recensioner samt gravyrer + arbeten ligger där så är det en hel del bilder som försvunnit.

EDIT: För tillfället har jag 7 diskar i mitt chassi, men det med hjälp av en sådan här. Sedan att chassit lever om håller jag inte med om. Jag är krösen men min dator är ruskigt tyst. Men om det har att göra med den ljuddämpning jag använder vet jag inte.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xellenta
Hur tror ni det skulle se ut med ett sånt där Lian Li chassi med en Aerocool Gatewatch????

Klart man svarar på jättegamla inlägg...

Anyway, kör själv Aerocool Gatewatch på min PC7 och har så gjort sen jag köpte den. (2005 nångång) Det ser faktiskt ruggigt bra ut. Tycker personligen den passar in perfekt med övriga chassit och höjer intrycket.

Enbart med röd bakgrund dock, den blåa lyser alldeles för starkt.
Problemet är Gatewatch är att den inte sparar inställningar... åtminstone gör inte min det. Vilket resulterar i att man måste aktivera automatisk fläktkontroll och röd panel varje gång man startar datorn. Ingen big deal, men lite irriterande.

Skulle gärna ta bild om jag hade en kamera, vilket så inte är fallet.
Men jag tycker personligen det ser väldigt bra ut och då är jag en sån som vanligtvis är emot blinkande och lysande föremål i datorn.

Permalänk
Medlem

NY HOST! BILDERNA ÄR UPPE IGEN!!!

Efter att ha fastnat i pokerträsket så blev jag inte så aktiv här på sweclockers. Men efter att fler och fler PM trillat in om att bilderna var nere så tog jag mig i kragen och fixade bilderna (inte mer än rätt för ett så här bra chassi).

Vi kan alla tacka "radimax" här på sweclockers som varit ytterst hjälpsam och hostat bilderna åt mig.

SUPER TACK!!!!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tror jag ska beställa detta från GTEK. Finns det med plexi och utan? Är det samma som pc60 fast 120mm fläktar? Passar chassi sidan från pc60 på pc7 ?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Jag har tryckt in ett MSI K9N NEO-F i mitt lian li PC7.

Jag lyckas dock inte få ingång ljudportarna i fronten.

Någon som vet hur man fixar detta?. Mitt MSI kort verkar inte ha samma standard som kontakten från portarna i fronten och jag lyckas inte lista ut vilken sladd som ska vart.

Permalänk
Hedersmedlem

Köpt detta chassit. Riktigt nöjd hittills, dock vågade jag inte ha PC-Speakern under HDD racket. Kan inte vara nyttigt för hårddiskarna med en magnet så nära?

Permalänk
Medlem

Ngn som har ett 4870 i denna? Får plats?

//Matherat

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matherat
Ngn som har ett 4870 i denna? Får plats?

//Matherat

Undrar precis samma sak, är grymmt sugen på ett sånthär chassi. Dock endast om grafikkortet får plats...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Jag har ett asus 4870 i mitt PC-60plus och vad jag vet så är det exakt samma mått på dem. Har tom lite utrymme kvar innan det är stopp.

Jag undrar själv hur hög processorkylare man vågar stoppa i. Är inte hemma på ett tag och kan mäta själv. Lite sugen på en TRUE eller noctua o de bygger ju en del på höjden.

Någon vänlig som vill mäta sitt pc7 eller pc 60?

Permalänk
Medlem

Åh herregud det här var en antik tråd

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson