Permalänk
Medlem

Vilka bannade på wow?

Blev just bannad tillsammans med 18 andra i guilden samt vänner.
Någon annan eller bara vi?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Varför blev ni bannade?

Permalänk

Jag är bannad! Antar att det var för att jag glidade, 3 polare åkte dit också :S

Permalänk
Medlem

Antar att det vart en mass rensing idag. 3 av mina polare blev bannade idag och massa andra som jag vet om. riktigt surt. men dom gör sitt jobb dock.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Blev just bannad tillsammans med 18 andra i guilden samt vänner.
Någon annan eller bara vi?

permban på ditt account så du måste köpa nytt lr? Surt isf, Play Fair, Cheating is G*y.

Permalänk
Medlem

Massor av folk som blivit bannade pga wintrading.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

glidade?

wintrading?

Är wow ett konsolspel?

Blev lite nyfiken...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

glidade, wintrading?
vad är det för ord egentligen? ni småttingar ( som ni kanske är ) har
så mycket konstiga ord för er..

räcker det inte med alla chattförkortningar och förkortningar på instancer
och platser?

hur som helst, de som bannas blir väl förmodligen det av bra anledningar..
köper man guld eller på annat sätt bryter på EULA så bör man inte spela heller..

för de som undrar, nej jag har inte köpt guld.. eftersom är jag emot det..
levla upp till 70 och kör dailies och var inte så kinkiga..

har ni däremot stängts av utan någon vettig anledning så är det ju givetvis
sjukt eftersom vi faktiskt betalar för att spela.. då ska man inte behöva stå
ut med att man blir avstängd..

men som sagt, vet ni med er att ni köpt guld eller på annat sätt stört spelet
så får ni väl skylla er själva..

Fredag
World of Warcraft MMORPG
http://www.worldofwarcraft.com
http://www.wow-europe.com

Uppdaterar med info om "Wintrading"..

Citat:

Win Trading:
"It is when a team raises its arena ranking by only playing a farm team that agrees to lose. Basically two teams are setting up matches at 4 in the morning queueing for arena at the exact same time, one team will lose on purpose in order to get really high rated and vice versa; the loser farm team is made up of alts of another highly ranked team and they switch."

worldofraids.com

glidade verkar vara när man använder bottar som gör allt jobb åt en..

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Inaktiv

ja gör man nåt av det där så får man väll skylla sig själv!!!

Permalänk
Medlem

Haha vad ägd..skyll er själv.

Permalänk
Medlem

Jag fick 2 account bannade (2 låglevel warlocks, som sedan skulle blivit goldfarmers haha).
Sålde precis ett account för 150 dollar, vet inte om det blir/blivit bannat.

De dom inte fick var mitt "förhandspelade" konto med 2 level 70 karaktärer på.

20 maj banwave, gott folk.
Efter patch 2,4,2 så kunde warden se glider (botten), utan gliders vetskap. På så sätt så har ALLA som kört med botten igång sedan 2,4,2 blivit bannade. Även om ni bara var inne i 2 sekunder med botten igång så är det kört, verkar det som.

Vi vart kanske lite ägda, men nu kommer guldpriserna höjas och det kommer vi vinna på. 95% av er som tycker att det är rätt åt oss har säkert köpt, eller kommer köpa guld, någongång. Jag undrar vilka det är som blir ägda när guldpriserna kommer dubbleras, kanske t.o.m tripplas

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Det är iofs inte direkt svårt att fixa guld nu med 25 daily quests och samtidigt har kostnaden för high end raidning gått ner vilket har minskat behovet av att köpa guld. Ska jag vara ärlig förstår jag inte vilka det är som fortfarande köper guld, konton ja det förstår jag men guld nej.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
glidade?

wintrading?

Är wow ett konsolspel?

Blev lite nyfiken...

Glidande = www.mmoglider.com
Ett program som automatiskt styr din gubbe åt dig, så du kan kolla på TV, umgås med vänner etc istället för att spela själv.

"Glider is a tool that plays your World of Warcraft character for you, the way you want it. It grinds, it loots, it skins, it heals, it even farms soul shards... without you."

World of Warcraft är det största MMORPG spelet som funnits

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Haha ägda ungar ^^

och kom inte och whinea om det för det är bara rätt åt er!

hahaha

Permalänk
Medlem

Ja rätt åt er säger jag bara.

Permalänk
Medlem

hahah rätt åt alla wow nördar:P

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lika gott när folk använder glider.
Fuskare kan lika gärna bli bannade, vem bryr sig.

Och ja blizz har dragit igång en massiv glider banwave, bra gjort av dom.
Blizz har inte direkt bannat några för wintrade i EU, det var mest i US dom gick all out, här är det enstaka fall hitills bara.

"glidade, wintrading?
vad är det för ord egentligen? ni småttingar ( som ni kanske är ) har
så mycket konstiga ord för er.."

Patetiskt att kalla folk "småttingar" bara för att DU inte har en aning om vad det är.

"hahah rätt åt alla wow nördar"
Så med andra ord. Fuskare = wow nördar.
Bra man inte fuskar då.

Permalänk
Medlem

Ja om man tar ett spel så seriöst att man måste fuska för att lvla eller skaffa loot eller whatever då tror jag man kan klassas som nörd

edit: och riskera att man blir bannad i processen

Permalänk
Avstängd

Som alla andra säger... läs reglerna och gnäll inte efteråt ifall ni bryter mot dem.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Eller så orkar man inte pressa i 7 månader som blizzard säger att det tar att levla upp en 70!

(Om man spelar 2 timmar per dag)

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Fuska inte, spela spelet som det ska spelas!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Fuska inte, spela spelet som det ska spelas!

Japp, blir nog att göra så =/
Fast är inte så sugen på wow när man precis blev bannad.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

dock är det väll inte så surt för de med glider är ju bara punga ut lite pengar för att nytt wow Acc och sedan börja glida igen när det har updaterats så har man en lvl70 efter ettpar dagar

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Känns ändå lite sjukt att ha en bot som spelar spelet åt en medans man gör något annat. Undrar om man kan göra en sån på Oblivion, det kan vara sjukt tråkigt att få ihop guld så man kan köpa hus m.m. Bara att köra igång och nästa gång man vill spela så har man massa guld och häftiga saker. Skitbra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Känns ändå lite sjukt att ha en bot som spelar spelet åt en medans man gör något annat. Undrar om man kan göra en sån på Oblivion, det kan vara sjukt tråkigt att få ihop guld så man kan köpa hus m.m. Bara att köra igång och nästa gång man vill spela så har man massa guld och häftiga saker. Skitbra.

jo men tänk dig att ha spelat sedan början dvs ca 3år och vilja starta en ny gubbe och lvla den från 1-70 vilket inte är speciellt kul när man gjort det femtioelva gånger förut så finns det ett programm som spelar åt en för en liten slant(kostar mera om man vill kunna göra ngt under tiden boten kör).
imo är det inte så stor skillnad mellan wow och random chinesMMO där man bara grindar enda skillnaden är att wow kommer i ett finare paket

dock i oblivion kan man ju bara öppna consolen och skriva lite så kan man ju få de vapen och rustningar man vill och även hur bra ens abilitys ska vara

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Bra att Blizzard städar bort fuskare. Nu önskar jag bara att de gör något åt alla som spammar om försäljning av guld.

Permalänk
Medlem

Tur AOC släpptes så man kunde sluta spela wow. Jevla drog det spelet

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Kompis bannad, blev lite rädd själv men vi kom fram till att det måste vara just "Gliderboten" som bannas, jag körde en annan bot och jag har inte blivit bannad.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Roligt de som säger att bot är fusk... Låter som det är samma sak som Macro i Ultima Online var back in the day Ser inget egentligt fel med det ifall du faktiskt är vi datorn när du gör det. När man börjar köra det 24/7 kan vi ju prata om att du faktiskt får en fördel jämtemot andra.

Så var det iaf back in the day med Ultima Online, de skiljde på AFK Macro och Macro. Du fick använda program som styrde gubben och tränade dig, förutsatt att du var där så att du kunde svara inom 5 minuter. Sjukt att det har blivit sånt tryck nu för tiden att du ska sitta och nörda spelen. Inte konstigt att folk idag blir helt galna av spelen och att de tar upp hela deras liv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"