Låg volym med nytt headset, Hjälp

Permalänk
Medlem

Låg volym med nytt headset, Hjälp

Hej!

Jag har köpt ett nytt headset pga micken på min "gammla" slutade fungera efter jag pluggat ut och in den igen i datorn. Jag testade med ett äldre headset och då fungerade micken, så jag är helt säker på att den gick isönder.

Mitt nya headset heter SENNHEISER PC-161,
mitt gammla heter KOSS SB/45, och gick isönder efter drygt 3 månader.

Anledningen till att jag har nytt headset är såklart att jag vill ha fungerande mick och ljud i ett headset.

Mitt problem är att med Sennhiser PC-161 så är ljudet väldigt lågt jämnfört med mitt KOSS headset när jag har maxat alla volym kontroller på datorn. Med mitt KOSS så får jag ont i öronen om jag har maxat, men jag hör tex vartenda fotsteg i spel som CS och hör alla detailjer i WOW.
Jag hör knappt när någon ens springer bakom en vägg i CS med Sennhiser PC-161.

Enligt enhetshanteraren har jag "High Definition Audio Device", dvs inbyggt ljudkort i moderkortet tror jag (jag är inte så jätte bra på datorer).
Så jag behöver tips med hur jag kan "boosta" mitt ljud på något sätt.

Jag läste på produkten att ljudet skulle vara jätte bra etc, men det är ju jätte dåligt just nu. Vill inte slösa 700 kr om det inte funkar som det ska

Mvh //Fredde

Permalänk
Avstängd

Om du inte kommer på nånting vettigare kan du alltig plugga in nå vanliga datahögtalare / gammal sterio i datorn. Sedan stoppa i lurarna i dennes hörlurutgång. Påsåvis kan du höjja volymen mera på sterion.