Intel sänker priserna – nya modeller på ingång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadydj
LÄGG AV för satan , är du inte riktigt stabil i huvet eller. klart jag kan läsa men för att jag missade detta så behöver inte du vara otrevligo kritisera mig. svara som en normal mäniska istället o förklara lugnt o sansat istället för att ge komentarer som du nu gjort 2 av 2 inlägg till mig. Eller du kanske försöker leka otrevlig fjortis som inte kan ge normala inlägg till folk ,du måste bara slå värdsrekord i fräckhet. Hade du skrivit det du skrev i detta inlägg minus LÄR DIG LÄSA eller GÖR OM GÖR RÄTT då hade jag sluppit bli förbannad på dig. Jag anmäler nästa personangrepp mot mig Och jag kommer att ta bort detta då du plockat bort dina sista inlägg Inte så kul med dålig stämning i detta forum

Edit:
Finner inget skäl att vara trevlig mot folk som inte är trevliga tillbaks

Och ingen annan behöver lägga sig i dettta skit tjafs.

Jag svarade på ett trevligt sätt första gången. Att du sen kallar mig för "grinpelle" och att svaret skulle spydigt får du själv står för.

Den enda som som inte är "stabil i huvudet" här är ju uppenbarligen du som lider av någon konstig form av neuropsykiatrisk störning och inte tåler att bli tillrättavisad.

Den enda fjortisen i denna diskussionen är uppenbart du, vilket framförallt ses på din uppenbara misshandel av det svenska språket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Jag svarade på ett trevligt sätt första gången. Att du sen kallar mig för "grinpelle" och att svaret skulle spydigt får du själv står för.

Den enda som som inte är "stabil i huvudet" här är ju uppenbarligen du som lider av någon konstig form av neuropsykiatrisk störning och inte tåler att bli tillrättavisad.

Den enda fjortisen i denna diskussionen är uppenbart du, vilket framförallt ses på din uppenbara misshandel av det svenska språket.

altså va är detta fär jävla skit forum altid är det nått jävla miffo som ska komma o kritsera stavning att man inte läser rätt. jag blir galen.

Moderater ta bort mitt konto innan jag blir vansinig o går bärskärkagång över detta jävla forum

Edit: Att bli tillrättavisad innebär inte att man ska komma med en massa sanslösa komtarer ,en fullt frisk mäniska kommer inte med kommentarer som "läs om läs rätt" eller "lär dig läsa" Dom förklarar att det det kanske inte va så här utan så här istället.
Utan fräckhet i sitt sätt o snacka. Sen får du säga va du vill om jag har störningar elle ej men jag tolererar fortfarande inte otrevlighet från din sida.....

I allfall nu lägger jag ner detta forum helt så länge det finns idioter dom kommer med komentarer som dig m0rk

Visa signatur

Hata E8400 välj intel core 2 quad istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadydj
altså va är detta fär jävla skit forum altid är det nått jävla miffo som ska komma o kritsera stavning att man inte läser rätt. jag blir galen.

Moderater ta bort mitt konto innan jag blir vansinig o går bärskärkagång över detta jävla forum

Edit: Att bli tillrättavisad innebär inte att man ska komma med en massa sanslösa komtarer ,en fullt frisk mäniska kommer inte med kommentarer som "läs om läs rätt" eller "lär dig läsa" Dom förklarar att det det kanske inte va så här utan så här istället.
Utan fräckhet i sitt sätt o snacka. Sen får du säga va du vill om jag har störningar elle ej men jag tolererar fortfarande inte otrevlighet från din sida.....

I allfall nu lägger jag ner detta forum helt så länge det finns idioter dom kommer med komentarer som dig m0rk

+1 på dadydj. Han har så jävla rätt. Moderatorer, var vänliga och ta bort dadydj's konto.

Permalänk
Medlem

Satte ihop en ny maskin igår med E8500 (luftkyld), provade lite klock i morse.
Utan ändra något annat än fsb från 333 till 500 och multiplier från 9.5 till 7.5 så bootade den windows.
Ingen aning om stabilitet osv då jag var tvungen att dra till jobbet.
klocken är väl ganska moderat då den gick från 3.16 till 3.75ghz
Men jag är endå imponerad av att den klarade boota windows med bara de två ändringarna.
Ser fram emot kvällen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Satte ihop en ny maskin igår med E8500 (luftkyld), provade lite klock i morse.
Utan ändra något annat än fsb från 333 till 500 och multiplier från 9.5 till 7.5 så bootade den windows.
Ingen aning om stabilitet osv då jag var tvungen att dra till jobbet.
klocken är väl ganska moderat då den gick från 3.16 till 3.75ghz
Men jag är endå imponerad av att den klarade boota windows med bara de två ändringarna.
Ser fram emot kvällen

Så simpelt att det är löjligt....

Visa signatur

*.*

Permalänk
Hedersmedlem

hum tänkte dra upp min Q9450 i ca 3Ghz några tips om stabilaste lösningen på det ?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

nu börjar man bli riktigt sugen på en E8400

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Satte ihop en ny maskin igår med E8500 (luftkyld), provade lite klock i morse.
Utan ändra något annat än fsb från 333 till 500 och multiplier från 9.5 till 7.5 så bootade den windows.
Ingen aning om stabilitet osv då jag var tvungen att dra till jobbet.
klocken är väl ganska moderat då den gick från 3.16 till 3.75ghz
Men jag är endå imponerad av att den klarade boota windows med bara de två ändringarna.
Ser fram emot kvällen

Funderar också på en E8500 istället för en E8400. Har läst att det ska gå att köra med FSB 442 och multipel 9,5 på den, någon mer här som testat det? Varför verkar fler föredra E8400 framför E8500?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadydj
Moderater ta bort mitt konto innan jag blir vansinig o går bärskärkagång över detta jävla forum

Vi tar inte bort konton. Du får helt enkelt låta bli att logga in/läsa i forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hennaboy
Funderar också på en E8500 istället för en E8400. Har läst att det ska gå att köra med FSB 442 och multipel 9,5 på den, någon mer här som testat det? Varför verkar fler föredra E8400 framför E8500?

Säkert en kostnadsfråga för många. För egen del den som fanns hemma vid köptillfälle. Räcker dessutom för mina behov.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hennaboy
Funderar också på en E8500 istället för en E8400. Har läst att det ska gå att köra med FSB 442 och multipel 9,5 på den, någon mer här som testat det? Varför verkar fler föredra E8400 framför E8500?

Beror ju inte bara på processorn.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er som vet.
Äger en BFG 8800GTS OC 512MB och tänker skaffa mig en till för SLI.
Duger min E6600 tills vidare? Eller är den alldeles för dålig?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hennaboy
Funderar också på en E8500 istället för en E8400. Har läst att det ska gå att köra med FSB 442 och multipel 9,5 på den, någon mer här som testat det? Varför verkar fler föredra E8400 framför E8500?

Förstår som inte ditt inlägg ,det hela beror väl på va du tängt köra den i.
en E8400 ger 4ghz vid 445*9 , medans
en E8500 ger 4ghz vid 422*9,5

Sen beror det ju på va man är villig o betala ,idag kostar en E8400 1500:- i runda tal medans en E8500 kostar strax över 2100:- ,vilket kanske inte altid faller i smaken för en cpu , men du kan ju vänta då lär nog E8500 ligga lägre en så , jag köpte min E8400 ganska omgåendes efter att den släptes ,betalade då 1750:-

Visa signatur

Hata E8400 välj intel core 2 quad istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadydj
Förstår som inte ditt inlägg ,det hela beror väl på va du tängt köra den i.
en E8400 ger 4ghz vid 445*9 , medans
en E8500 ger 4ghz vid 422*9,5

Sen beror det ju på va man är villig o betala ,idag kostar en E8400 1500:- i runda tal medans en E8500 kostar strax över 2100:- ,vilket kanske inte altid faller i smaken för en cpu , men du kan ju vänta då lär nog E8500 ligga lägre en så , jag köpte min E8400 ganska omgåendes efter att den släptes ,betalade då 1750:-

Priset kommer bara att skilja tjugo dollar Q3, så den skillnaden är inte så stor. Det jag undrade mest var om E8400 är bättre/lättare att klocka än E8500?

Ser förresten att du blivit avstängd nu, men det var väl det du ville eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taft
Har en fråga till er som vet.
Äger en BFG 8800GTS OC 512MB och tänker skaffa mig en till för SLI.
Duger min E6600 tills vidare? Eller är den alldeles för dålig?

Din E6600 är enligt sign överklockad till 3,6Ghz och det borde duga något år till. Visst du kan utan problem få E8500 till 4,2Ghz men så stor prestandaskillnad tror jag inte det blir.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Funnyvlad thnx for the answear.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Satte ihop en ny maskin igår med E8500 (luftkyld), provade lite klock i morse.
Utan ändra något annat än fsb från 333 till 500 och multiplier från 9.5 till 7.5 så bootade den windows.
Ingen aning om stabilitet osv då jag var tvungen att dra till jobbet.
klocken är väl ganska moderat då den gick från 3.16 till 3.75ghz
Men jag är endå imponerad av att den klarade boota windows med bara de två ändringarna.
Ser fram emot kvällen

Tycker också att e8500 är trevlig.

Jag har än så länge inte haft tid att testa ut vad som den klarar av, utan jag har bara småpillat lite och plockat upp den sakta men säkert. Kör i dagsläget i 9.5 * 420 och har mer eller mindre bara ändrat FSB.

Visa signatur

Systemet: E8500 @ 3990MHz • 9800GTX 512MB @ 780MHz • 8 GB XMS2 Xtreme DDR2 PC6400 • GA-P35-DS4 • 2 * X25 120GB SSD + 2 * 2TB + 2 * 750GB HD • Antech P182 • TRUE • Corsair HX 520W • BenQ FP241W + Dell P1911 • W7 64bit

Permalänk

fan under 6kr då kanske det är billigare att betälla en E8600 från usa i alla fall?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
fan under 6kr då kanske det är billigare att betälla en E8600 från usa i alla fall?

Ifall TullPosten inte missar försändelsen tillkommer avgifter och moms på hela paketet (även på frakten).

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Underbart med nya modeller...
Dock tycker jag utvecklingen har somnat av lite på slutet, är det jag som har för höga krav eller håller någon med???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Intel segar sig, medvetet, eftersom de inte har någon konkurrens att tala om från AMD för tillfället. De jobbar fortfarande på att bli av med gamla modeller.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||