Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem

Klockade upp min nu, flyter faktiskt på ganska så mkt bättre.
Ngt jag blir väldigt irriterad på är att när man laddar den så blir tangentbordet och allt runtom så in i helvetes varmt, konstigt att skiten inte smälter

Ska se om jag kan installera ngt roligt spel, fick inte de första gta spelen att funka iaf, ngt om grafikkortet eller upplösningen.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från http://brando.com.hk? Enligt eeeuser verkar deras laddare fungera problemfritt. $3 frakt från Hong Kong är ju minst sagt överkomligt.

Permalänk
Medlem

Har ett problem som irriterar ar*let av mig.
Har nu en Asus Eee 900 framför mig, från Taiwan då (qbitonline.com - bra & snabba!) och har då ett antagligen Taiwanesiskt eller Kinesiskt OS med Engelska då. Det är helt okej att det är på engelska. Men, problemet är då att när jag till exempel öppnar Wireless Networks så är rubriken på rutan, alla valknappar och andra texter omkring FORTFARANDE på Taiwanesiska/Kinesiska...det är just dessa jag vill ändra helt och hållet till engelska! Men hur?!

Har kollat runt på dessa How-to's, men dessa ändrar bara själva AsusLauncher-grejen och inte just knapparna etc som jag syftar på...jag har svårt för att förklara men jag ska fixa en bild på detta så förstår ni vad jag menar!

Hjälp mig?!

EDIT: Två bilder som förklarar vad jag menar:

Permalänk
Medlem

Jag fick just min billaddare till 900 från brando. Det tog ca en vecka. Fungerar bra, blir inte alls varm.

> Någon som beställt från http://brando.com.hk? Enligt eeeuser verkar deras laddare fungera problemfritt. $3 frakt från Hong Kong är ju minst sagt överkomligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cykla
Jag fick just min billaddare till 900 från brando. Det tog ca en vecka. Fungerar bra, blir inte alls varm.

Tackar. Jag tar och beställer en till min 700. En vecka var jävligt kvickt.

Permalänk
Medlem

Någon här som vet en schyst butik/webshop i USA som säljer 900:an? Jag har nämligen en vän där som ev. kan hämta med en hem.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är extrahering otrolig långsam? Kan det kanske vara för att jag installerade XP på den stora 20gb partionen? eller är det något man bara får leva med? Har en Eeepc 900 btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Är det bara jag eller är extrahering otrolig långsam? Kan det kanske vara för att jag installerade XP på den stora 20gb partionen? eller är det något man bara får leva med? Har en Eeepc 900 btw

Får jag fråga hur du installerade XP på eee:n?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nza
Får jag fråga hur du installerade XP på eee:n?

Köpte en kabel från Dustinhome USB till IDE/Sata, drog ur cd-romen från datorn och körde igång. Kostade 169kr med studentrabatt annars runt 450kr.

Permalänk
Medlem

Förvirrande med inlägg om Eee 900 i två olika trådar.

Om jag inte minns fel är det två minneskort ett på 4GB och ett på 16GB i linuxmodellen. I så fall kanske 4GB kortet är tänkt som systemminnet och därmed är ett snabbare och dyrare kort än 16GB kortet? Annars känns det poänglöst att blanda in två minneskort.

Permalänk

snälla lägg alla inlägg om Eee 900 i den relevanta tråden som heter Eee 900.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Oki, jag lägger in ett svar till Karim där.

Permalänk
Medlem

hej
kan någon lägga upp två bilder där man ser skillnaden med och utan astray?

/Jynsson

Permalänk
Medlem

Hehe hara haft denna tråd som min lilla gud de senaste dagarna. Ändå sedan jag såg tråden blev jag galen i datorn. Kollat runt överallt på alla webbshoper tills jag beslöt mig för att beställa:

ASUS EEE PC 4GB None surf versionen från onoff.se

även läst:

http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-u...

Hur man installerar Xp utan en extern cd/dvd läsare.

Även beställt:

Western Digital Passport Essential 160GB Extern 2.5" HDD USB 2.0 ,587 kronor

Kingston Data Traveler 100 4GB USB Drive 2.0 ,138 kronor

Corsair Value Select VS2GSDS667D2 2048MB SO-DIMM DDR2 PC2-5300 667MHz, 322 kronor.

Dessa produkter beställda från Datorbutiken.se

Så längtar sjukt mycket tills leveransen

Permalänk
Medlem

Jag är också riktigt sugen på att köpa mig en eeepc. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag ska köpa 701 med svenskt tangentbord eller 900 med tyskt dito.
Är det någon som vet hur det svenska tangentbordet ser ut? Det jag framförallt undrar över är storleken på entertangenten. På de bilder jag sett av engelska och tyska tangentbord är den bara en "tangentrad" hög. Kommer den att vara lika liten på det svenska tangentbordet eller dubbelt så hög(som den brukar vara på svenska laptopkeyboards)?

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att slå till på en 7 tums EEE. Vad säger ni som har använt den en del när det gäller surfning?

Jag inser att skärmupplösningen kan ställa till det en del men är den helt oanvändbar för surfning? För min del skulle den huvudsakliga sysslan vara lite strösurfning när jag tycker att min vanliga laptop är för stor att få med sig. Det är klart att den nya EEE med 9 tum skulle passa bättre för det men då börjar priset rinna iväg.

Permalänk
Medlem

Raveot, det är ju ca tusen spänns skillnad? Tycker nio-tummaren är värd den extra tusingen!

Permalänk
Medlem

Kommer att köpa en 701 när den släpps nästa vecka, har läst på så mycket jag kan och har det mesta klart för mig men jag tror det var testet i M3 som det stod att datorn saknar 3G-stöd, innebär detta att man inte kan ansluta ett 3G modem till den, trodde det styrdes av mjukvara.

Permalänk
Medlem

Nej innebörden med att datorn saknar 3G-stöd är helt enkelt att det inte finns ett integrerat 3G-modem. Du kan fortfarande koppla in ett usb-3g-modem till den och surfa med.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Tänkte att det skulle vara så, tack för klarläggandet.

Permalänk
Medlem

Precis installerat Vista på min lilla skönhet. går så sjukt mycket fortare att installera från ett usb minne

allt flyter på hyfsat bra måste jag erkänna.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Precis installerat Vista på min lilla skönhet. går så sjukt mycket fortare att installera från ett usb minne

allt flyter på hyfsat bra måste jag erkänna.

Tog inte det en hel del plats?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Dunkade in en strippad XP på min 701 idag, samt satte in ett San Disk Extreme 4GB SD-kort. Har drygt 2GB ledigt när alla program osv är installerade på SSD disken.

GTA VC flytar på kanonfint, speciellt när man har ställt upp den till 900MHz.

Datorn är ju sjukt smidig och batteriet håller riktigt bra.

En av de första med svenskt tangentbord skulle jag tro?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande själva xp är för långsamt, alltså tar för lång tid att starta program o internet, musik etc. Tar ju inte så lång tid men ändå en liten fördröjning. Ska man kanske installera programmen på ngn annan disk än den interna?

Permalänk

Har någon en bild på ett "skandinaviskt" tangentbord?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Tog inte det en hel del plats?

hade skurit ner det med vlite, fast visst det tog upp runt 3Gb ändå.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Tjenare.

Vet någon när EEE 900 kommer till vårt vakra land Sverige???

Asså typ till butiker som inet, onoff o siba m.m.

MVH Gustav Lindskog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chicken22
Tjenare.

Vet någon när EEE 900 kommer till vårt vakra land Sverige???

Asså typ till butiker som inet, onoff o siba m.m.

MVH Gustav Lindskog.

Förhoppningsvis kommer den väl inte överhuvudtaget

http://www.sweclockers.com/nyhet/7783-asus_fasar_ut_ny_eee_pc...

Köp en skandinavisk 701:a nu och/eller vänta på 901:an eller MSI's Wind

Permalänk

Då var en svart eee 701 beställd från komplett.
Hur kan dom redan ha dem i lager?
Aja, jag är nöjd iaf.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Siba i Kristianstad fick in några i fredags, de fick dock tydligen inte sälja dem förrän på måndag.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W