Nvidia och VIA i nytt samarbete

Permalänk
Medlem

tror forumtråden tagit rekord i lågmälda kommentarer iaf.

tycker det verkar spännande. då främst för VIA eftersom det redan går så bra för nvidia att dom orkar jag inte kommentera ens. eller vågar, efter de inlägg diverse personer kommer med ovan^.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Båda har något att vinna på detta helt klart.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Synd bara att det inte verkar bli någon fusion mellan Nvidia och VIA. Hade varit ypperligt med tre stora aktörer på marknaden

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ni inte diskutera sakligt utan massa påhopp så behöver ni inte diskutera alls. Detta gäller Svullo90, joelh, gryzor, Dinoman
Fortsätter ni med påhopp, personangrepp så kommer det leda till avstängning.
Forumregler

Sitter någon o tramsar kan ni alltid "anmäla inlägget" så kommer någon moderator ta hand om ärendet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ehrm. Sent skall syndaren vakna. Du får jag be så mycket om ursäkt till berörda parter nu när jag står här med fingrarna i syltburken.

OnTopic:

Jag tycker fortfarande att det ärl lite märkligt att Nvidia är så intresserade av VIA. Eftersom dem så starkt hävdat att CPU:ns existens är på utdöende.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Jag tycker fortfarande att det ärl lite märkligt att Nvidia är så intresserade av VIA. Eftersom dem så starkt hävdat att CPU:ns existens är på utdöende.

Eftersom små strömsmåla datorer börjar bli en expanderande marknad. Båda företagen vill ha foten i den, om de sammarbetar stärks deras position.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Eftersom små strömsmåla datorer börjar bli en expanderande marknad. Båda företagen vill ha foten i den, om de sammarbetar stärks deras position.

Jo absolut, visst är det så. Det har jag också kommit underfund med.

Men min poäng var med viss sarkasm. Det jag menar är att Nvidia ena stunden mässar om CPU:ns tynande tillvaro för att i nästa kappvänding satsa på VIA med deras strömsnåla CPU:s.

Men jag är fullt införstådd med deras strategi. För att vara tydlig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Jo absolut, visst är det så. Det har jag också kommit underfund med.

Men min poäng var med viss sarkasm. Det jag menar är att Nvidia ena stunden mässar om CPU:ns tynande tillvaro för att i nästa kappvänding satsa på VIA med deras strömsnåla CPU:s.

Men jag är fullt införstådd med deras strategi. För att vara tydlig.

nVidias VD har sakt många tokigheter, men sen vilken VD har inte gjort det?
Huvudsaken är vad de gör. Att nVidia jobbar nära med VIA påminner lite det tiden då nVidia jobba nära med AMD under nForce och Athlon tiden.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."