Apple presenterar nya Iphone 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
En K750i och iPhone spelar inte i samma liga.

Nej...till skillnad från iPhone ser man vad bilderna som K750 tar föreställer

autofokus for the win!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rullas
Synkar min musik till iphonen från winamp, har fyra fysiska knappar o nästan oändligt med knappar på skärmen, gav 3500 för den och har endast tre knappt synliga repor på skärmen (den är ca tre månader gammal).
Kolla upp dina fakta innan du börjar whinea. Och folk borde sluta vara så trångsynta.

Btw, skrev detta på min iphone tillomed. Testa surfa med en iphone nån gång. Ni kommer faktiskt bli ruskigt imponerade.

Knappast,men sen så kanske du inte har några krav på att surfa och kunna se allt på en normal skärm heller.

Jag vet iafall att det är jobbigt att sitta med ett förstoringsglas för att se någon text överhuvudtaget.
mVh albanen:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Hm skulle vilja ha en men totalkostnaden blir förmodligen för hög, om man mot förmodan inte kan importera den billigt utan abonnemang.

Permalänk
Medlem

det står ju "starting at 199 us dollar" betyder det inte att som billigast kommer den kosta 199 us dollar? lr?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Kändes ruskigt intressant som ersättare till min W710i i höst (jo, jag har en historia av billiga abbonemang-mobiler, alla håller tiden ut)
funktionaliteten verkar ju vara som en mikro-bärbar

Hoppas inte abbonemangskostnaden gör den omotiverbar, ovan citerade siffror känns tyvär väldigt "telia", särskilt datacap'en.
men en iPhone kräver faktiskt ett bra/generöst tilltaget abbonemang om den skall få visa vad den går för, att ha den med ett vanligt GSM+SMS-kontantkort är som att ha en modern PC utan bredbandsuppkoppling - starkt begränsande.

edit: dibb, nje, det står "starting" bara för att det refererar till 8GB-modellen, inte för att det skall vara fri prissättning (Apple brukar vara väldigt enhetliga med det på sina produkter)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Väntar tills 30-32gbajtarn kommer. Då blir det säkerligen ett köp, grym device.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikil
Nej...till skillnad från iPhone ser man vad bilderna som K750 tar föreställer

autofokus for the win!

Om du bara är ute efter en kameramobil så letar du på fel ställe, inte för att iPhone skulle ta dåliga bilder, tvärt om så blir det jävligt nice i bra ljusförhållanden.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Om du bara är ute efter en kameramobil så letar du på fel ställe, inte för att iPhone skulle ta dåliga bilder, tvärt om så blir det jävligt nice i bra ljusförhållanden.

iphone tar dåliga bilder om man jämför med dom "bra" kameramobilerna som finns nu...och att säga att en kamera utan autofocus lr blixt tar "jävligt nice" bilder så är man ute å cyklar och om de hade gjort något nytt i iphone 3gs kamera så skulle det LUGNT ha snackat om det, de tar bara upp saker som är BRA om iphone inget dåligt...iphone är en mediamobil ingen kameramobil å dens kamera är dålig för att vara 2008.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Om den kostar 2000 kr med nåt jävla abonnemang är det inget att hurra över. Utan abonnemang är priset sjukt bra dock.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Vilken flopp, här har man väntat på mms 5mpixel kamera osv och sen släpper de den här skiten. sen plast baksida vafan har steve i skallen??.

Förra baksidan var ju suverän, men oandra sidan så är det väl för att hålla ett lågt pris.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Gnäll hit och gnäll dit. Telefonen har brister men också fördelar.
Vad som är intressant är vad ett slutgiltigt pris kan landa på. Jag har inte hittat något om vilka abonnemangskostnader som gäller i USA. Med den gamla iphonen kunde man läsa det på apples hemsida, men nu kan jag inte hitta något varken hos apple eller AT&T, någon som kan upplysa mig?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ericsson Xperia säger jag bara..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

MMS (nej, jag använder inte det så ofta men det händer)? Skicka filer till andra telefoner via BT?

Permalänk
Medlem

Flash någon?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Ericsson Xperia säger jag bara..

Otroligt dyr telefon säger jag då, men ska ändå bli intressant att se vad den kan erbjuda.

Jag ser att pajkastningen är i full gång! Gött, det är ju en Appleprodukt, då ska det klagas och prisas! Kasta objektiviteten åt sidan alla.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Gnäll hit och gnäll dit. Telefonen har brister men också fördelar.
Vad som är intressant är vad ett slutgiltigt pris kan landa på. Jag har inte hittat något om vilka abonnemangskostnader som gäller i USA. Med den gamla iphonen kunde man läsa det på apples hemsida, men nu kan jag inte hitta något varken hos apple eller AT&T, någon som kan upplysa mig?

Jag har för mig att med abonnemang och allt så skulle den gamla telefonen gå på ca 10 000kr i USA då. Så den nya borde hamna på samma nivå eller mer.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Får se om det blir ett köp eller inte.
Teleoperatörerna är ju inte direkt dumma när dom får ensamrätt på nåt, dom kommer nog utnyttja det till fullo tråkigt nog.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vill själv klart ha den nya iPhonen, men allt beror på Felia.
Kanske får importera den från USA ändå.... billigare.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag är mer sugen på google android som verkar hel fräck

http://www.youtube.com/watch?v=sOSk9TW7z-4&feature=related

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd

Steve Jobs och Apple berör som vanligt...ta en titt på nya Samsung Omnia om ni vill ha en 'iPhone' med lite krut i

Snabba specs Samsung Omnia (Knyckt från mobil.se)

Operativsystem: Windows Mobile 6.1
Mått: 112 x 56,9 x 12,5 mm
Skärm: 3,2.tums pekskärm med wqvga-upplösning och touchvibration
Kamera: Femmegapixelkamera med autofokus. Fotolampa. Geotaggning av bilder.
Videostöd: DivX / XviD / H.263 / H.264 / WMV / MP4
Övrigt: 16 GB inbyggt minne, gps inbyggd, fm-radio med rds, bluetooth (även stereo/a2dp), wlan m.m.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Där fick man för att man köpte en iPhone 16GB för 4000 kr förra veckan

Permalänk
Medlem

För en fingervisning om de svenska priserna kolla på de brittiska abonemangskostnaden,
http://www.o2.co.uk/iphone/paymonthly

Skulle tippa på att det blir 3-400 kr i månaden och ca 1500 kr i kostnad för själva telefonen. Allt som allt en totalkostnad på ca 10 000 kr. Och att importera från USA eller England och låsa upp som många gjort med gamla iPhone kommer ej att gå eftersom Apple slopat möjigheten att köpa den utan att teckna abonemang direkt som jag har förstått det.

Permalänk
Medlem

Samsungen såg väldigt nice ut, när kommer den ut och pris?

Jag har en fråga om nya Iphone. Då den kostar så lite, tror ni det kommer gå att "hacka" den som den gamla Iphonen? Så att man kan använda ett annat simkort och inte behöver ha abbonemang med telia?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Den kommer säkert att gå att hacka på sikt. Men när man ändå måste teckna ett dyrt abonemang kommer det kanske inte finnas någon större poäng av att göra det? Abonemang hos Telia slipper du inte i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Steve Jobs och Apple berör som vanligt...ta en titt på nya Samsung Omnia om ni vill ha en 'iPhone' med lite krut i

http://www.mobil.se/ArticlePages/200806/09/20080609111143_MOB...

Snabba specs Samsung Omnia (Knyckt från mobil.se)

Operativsystem: Windows Mobile 6.1
Mått: 112 x 56,9 x 12,5 mm
Skärm: 3,2.tums pekskärm med wqvga-upplösning och touchvibration
Kamera: Femmegapixelkamera med autofokus. Fotolampa. Geotaggning av bilder.
Videostöd: DivX / XviD / H.263 / H.264 / WMV / MP4
Övrigt: 16 GB inbyggt minne, gps inbyggd, fm-radio med rds, bluetooth (även stereo/a2dp), wlan m.m.

Windows Mobile stödjer bara 65K färger som var modernt för 5 år sedan!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Sjukt aggressiv prissättning. Ett självklart köp!

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Windows Mobile stödjer bara 65K färger som var modernt för 5 år sedan!

Är det verkligen ett problem på 3.2"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Steve Jobs och Apple berör som vanligt...ta en titt på nya Samsung Omnia om ni vill ha en 'iPhone' med lite krut i

http://www.mobil.se/ArticlePages/200806/09/20080609111143_MOB...

Snabba specs Samsung Omnia (Knyckt från mobil.se)

Operativsystem: Windows Mobile 6.1
Mått: 112 x 56,9 x 12,5 mm
Skärm: 3,2.tums pekskärm med wqvga-upplösning och touchvibration
Kamera: Femmegapixelkamera med autofokus. Fotolampa. Geotaggning av bilder.
Videostöd: DivX / XviD / H.263 / H.264 / WMV / MP4
Övrigt: 16 GB inbyggt minne, gps inbyggd, fm-radio med rds, bluetooth (även stereo/a2dp), wlan m.m.

Poängen med iPhone är fortfarande att det är en variant av OSX i botten, vilken är hästlängder bättre än någon annan mobilplattform i dagsläget. Jag antar att du inte kollat Keynoten från igår? Där jämför man faktiskt viss funktionalitet med just en Samsung.

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog

Hoppas inte abbonemangskostnaden gör den omotiverbar, ovan citerade siffror känns tyvär väldigt "telia", särskilt datacap'en.
men en iPhone kräver faktiskt ett bra/generöst tilltaget abbonemang om den skall få visa vad den går för, att ha den med ett vanligt GSM+SMS-kontantkort är som att ha en modern PC utan bredbandsuppkoppling - starkt begränsande.

Jag kan upplysa dig om att dom flesta kontantkort(felia,comviq och vodaphone) har både 2G(gsm) och 3g på sina kontantkort! Jag kan inte uttala mig om halebop,tango eller dom små gröna smurfarna(vet inte vad det abbonemanget heter),men dom går på felias och comviqs nät så det borde funka!
Jag har själv comviq kontant med en SE w660i och det funkar alldeles utmärkt med 3g

Permalänk