Permalänk

hur konfa en Acess Point?

jag har ett trådlöst nätverk här hemma med en Belkin 54G router där jag har två trådburna datorer och en trådlöst. funkar kanon här inne i huset.

men för att "förbättra" räckvidden på detta trådlösa så hade jag tänkt använda mig av ett gammal BBB modem/router, XAVI 5258-P2.
hur ska jag konfiguera denna för att enbart användas som AP?

för visst tänker ja rätt?
har en bärbar dator med inbyggt trådlöst men mottagningen är svag i garaget från min Belkin router. visst kan jag då använda min Xavi för att "förlänga" räckvidden? som en slags repeater?

Visa signatur

Micke - 27Mhz - Kanal 6FM / 24USB
Locator: JP93US

Permalänk
Medlem

Kolla där du konfigurerar den om det står repeater någonstans. Annars finns det nog inget stöd för det.

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||

Permalänk
Medlem

Även om det ej finns någon repeater funktion borde du kunna sätta upp den med ett separat trådlöst nät som fungerar mot resten av datorerna iallafall(kabel mellan routrarna).

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

jo.. tanken var ju trådat mot routrarna och bara köra trådlöst mellan de två routrarna..
problemet är att det finns en massa olika inställningar, har pillat på lite olika.
har ställt in belkin routern att tillåta att accesspunkter får ansluta till denna.
men ja får inte xavi routern att ansluta till den..
har kryssat för Acess point mode, och bridged mode.. eller ska man ta dhcp o starta dhcp servern i belkin routern?

Visa signatur

Micke - 27Mhz - Kanal 6FM / 24USB
Locator: JP93US