Permalänk
Medlem

Måste säga grattis till Kubica som tog sin första vinst idag och gick upp i total ledning, och sen inte så mycket grattis till Lewis Hamilton som valde att följa i sin faders fotspår idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mm, väldigt smidigt kört av Hamilton!

Permalänk
Medlem

Haha, vilket garv jag fick mig. Där var det minsann kvalité av toppklass när toppförarna krockar... I pitlanen XD

Kollade av och till och det verkade inte som att jag missade något speciellt, dock blev jag jävligt lack när Coulthard kom på pallen...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Haha, vilket garv jag fick mig. Där var det minsann kvalité av toppklass när toppförarna krockar... I pitlanen

Det var fan ingen krock , dom blev pååkta av ärkesopan hamilton

Permalänk
Medlem

Kul att Kubica vann även om det inte berodde så mycket på han själv. Däremot är det till stor del hans egen förtjänst att han nu leder mästerskapet efter 7 tävlingar. Helt otroligt att det inte är en Ferarri eller Macleren som leder så här långt in på sesongen.

Hamilton, vad är det för fel på honom? Det här är inte första gången han gör något så här korkat och onödigt.

Kovalinien (stavining?) borde omedelbart få sparken! han kan ta mig fan inte köra en F1-bil. Han ligger nu delad 6:a i mästerskapet tillsammans med Mark Weber, pinsamt dåligt resultat för någon som kör en Macleren.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Rätt kul när Kimi pekar på rödljuset att ha blivit påkörd av Lewis...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Hamilton och Rosberg blir nedflyttade 10 positioner på griden i Frankrike iaf

Ganska roligt lopp, inte lika bra som Monaco men man kan ju inte få allt.

Permalänk
Medlem

Håller med var ett roligt lopp!! Alltid skönt att se topförarna göra bort sig

Så roligt att det inte bara är Schumacher och Ferrari som vinner varje lopp. Var ju 5 olika team i de 5 första startplatserna denna helgen, vi har 4 (5 om man räknar med Heidfeld) som slåss om mästerskapet, och 3 team som är nästan likvärdiga.
Bra också att Hamilton (och Rosberg) straffas, det var ju roligt att se men det är ju väldigt onödigt egentligen

Permalänk
Medlem

Var går frankrikes GP föresten? Dom skulle väl sluta köra på magnicour (stavning )?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Var går frankrikes GP föresten? Dom skulle väl sluta köra på magnicour (stavning )?

Magny-Cours

De ändrar sig ju fram och tillbaka hela tiden, men det verkar väl vara sista gången nu...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Dom kunde ju köra på Dijon istället: http://youtube.com/watch?v=LzCqY8Wg5So

Permalänk
Medlem

Vilket... Tråkigt lopp. Bra kört från alla, men ingen spänning, iaf inte något nämnvärt.

Permalänk
Medlem

Nä, det var väl mest från Kovalainen och Trulli där i slutet. Och Hamiltons få omkörningar. Annars en rätt så tråkig bana som gör det svårt att köra om.

Permalänk
Medlem

Wow, helt ok lopp, rätt många som gled runt lite som de ville

Permalänk
Medlem

Ptja, vet inte om jag tror att de ville glida runt

Hur som helst en mycket stark insats från Hamilton och kul med Heidfeldt och Barichello på pallen.

Även rätt starkt av Räikkönnen att ta fjärdeplatsen trots Ferraris tavla i depån.

Kul att det är så tätt i tabellen nu:

1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 48 2 Felipe Massa Ferrari 48 3 Kimi Räikkönen Ferrari 48 4 Robert Kubica BMW Sauber 46

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Haha, oavsett om de ville eller ej så var det en Massa som gled (haha, där fick jag till det minsann )

Förstår inte riktigt vad som hände när ettan släppte förbi Hmilton, varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Haha, oavsett om de ville eller ej så var det en Massa som gled (haha, där fick jag till det minsann )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Förstår inte riktigt vad som hände när ettan släppte förbi Hmilton, varför?

Vilken situation tänker du på? Tidigt i loppet när Hamilton körde om Kovalainen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin

Vilken situation tänker du på? Tidigt i loppet när Hamilton körde om Kovalainen? [/B]

Skulle anta det, och där finns det väl lite olika sätt att se på det Dels var Lewis klart snabbast på banan just då och Kovalainen med sitt överstyrda helsike till McLaren var bara en bromskloss för honom, dels kände kanske Heikki att han inte ville vara den bromskloss som hindrade Lewis från vinst i sitt hemma-GP, varför han körde extremt brett när Lewis väl visade sig omkörningssugen?

Endast spekulationer såklart, men vad vore F1 utan dem?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Aah... Jag är så trött på Hamilton...

Fråga mig inte varför. Men jag stör mig något så fruktansvärt på honom!
Men man kan inte säga annat än att han dominera... Tyvär

Klantigt av Ferrari? Absolut.

Aja Kimi kommer igen!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Haha, oavsett om de ville eller ej så var det en Massa som gled (haha, där fick jag till det minsann )

Förstår inte riktigt vad som hände när ettan släppte förbi Hmilton, varför?

hahaha humor!!

Riktigt roligt lopp faktiskt, det är ju sånt här man hoppades på i vintras när man visste att de skulle köra utan traction control, och det funkar ju så tillvida att det verkar uppenbarligen vara RIKTIGT svårt att kontrollera bilarna Så roligt när det började regna ordentligt och de hinner knappt med att visa alla som åker av..!

(sen undrar man ju lite vad Massa håller på med. Det är sådana här lopp som visar att han inte är i samma klass som Hamilton/Raikkonen/Alonso i min mening. Visst han hade säkert en dålig bil men han åkte väl av.. 5-6 gånger iallafall?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Vilken situation tänker du på? Tidigt i loppet när Hamilton körde om Kovalainen?

Nej, jag syftar på när K släppte förbi H

Nej men skämt åsido, syftar på det som nyrostad skrev, kollar upp på TVn och rätt som det är släpper K förbi H utan någon som helst fight eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jo men K hade problem hela loppet med sin kärra så det var nog inte så underligt. H:s kärra gick som på räls

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblin
Jo men K hade problem hela loppet med sin kärra så det var nog inte så underligt. H:s kärra gick som på räls

Ah, Ich verstehe

Trodde det rörde sig om någon mysko uppgörelse mellan dem

Permalänk
Medlem

Herr K har ju haft stora problem att ställa in och ratta sin kärra större delen av säsongen. Men så är det när spelar andra fiol i ett stall, man satsar ju mest på att H:s bil ska vara precis som H vill och då blir K lidande.

Gillar läget inför resten av året och hoppas verkligen att fler team rycker upp sig... McCl. och Fer. behöver utmaningar.

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

goblin:
Du vet att Mclaren ligger 3a i märkesmästerskapet va?
Så det är i så fall Mclaren som behöver rycka upp sig för att hänga på Ferrari och BMW.
Men i verklighten är det väl så att Heiki inte riktigt levererat och Hamilton har gjort för mycket dumma misstag. Och Mclaren egentligen är lika bra som BMW eller bättre.

Så det bästa skulle vara om både Mclaren och BMW blev ett trå vassare så att de kan konkurera med Ferrari oftare.
Som det känns nu så är Ferrari stabilare och har oftast en bättre bil, även om både BMW och Mclaren ibland får till bilen.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Visst vet jag att McC. ligger trea, men har man herr K i teamet som inte kan få till en kärra som passar honom och bara har en topp 3:a under året samt bara skrapat ihop 24 pinnar hittills blir det svårt.

Men så många missar har inte H... kolla resultatet jämfört med Kikm och Masa:

1, 5, 13, 3, 2, 1, R, 10, 1 H
8, 1, 2, 1, 3, 9, R, 2, 4 Kimi
R, R, 1, 2, 1, 3, 5, 1, 13 Masa

Ser man till Ferrari och BMW har de stabilare bilar just nu, helt klart, men BMW har ju haft problem under ett par år så de behöver en helt år stabilt innan de är helt tillbaka... Vilket jag hoppas för deras förare är j*velbra.

Det verkar som H har farten kvar sen senast till Hockenheim (http://www.formula1.com/news/headlines/2008/7/8075.html).

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Ojojoj, Piquet på 2a-plats, najs.

Synd att Kimi inte kunde vara längre fram och fightas.

Permalänk
Medlem

Okej. Dom där förbannade McLaren kan juh fara och flyga bäst dom vill. Dom har inte mitt förtroende längre!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Okej. Dom där förbannade McLaren kan juh fara och flyga bäst dom vill. Dom har inte mitt förtroende längre!

Oavsett hur omkörningen hade skett hade det blivit snack. Jag håller med om att det var fult gjort och det kommer nog att kosta McL. en del pengar.

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Äh, allt snack det blivit om omkörningen av HK är bara överdriven. Alternativet hade varit att de slagits om platsen med möjlig utgång att båda hamnade i gruset, d.v.s. inget vidare. När stallkamraten är sekunden under i varvtider är det inget mer än att flytta på sig.