Permalänk
Medlem

XPS m1530 vs Dell studio 15

Har kollat runt på dell och är rätt säker på att beställa min nya bärbara dator därifrån, nu kommer det svåra valet, antingen XPS m1530 eller Dell studio 15, Jag läste på forumet och såg att Studio hade Led skärm istället för lcd.
Min första fråga är gör det någon markant skillnad?

Jag hittat inte så många reviews om Studio, är det någon här som har en studo 15?
Jag läste att XPS hårddisk ska låta rätt mycket pågrund av det tunna skalet och jag vet inte om det samma gäller Studio.

Vad skulle ni välja? om man senare vill kunna spela spel som starcraft 2 (När det kommer ut) och diablo 3?

En fråga till vet någon om det kommer ut en ny rabatt? 10% 15%
den enda jag hittar på rabattkod är student rabatten på 5%.

Permalänk
Medlem

Själv valde jag en M1530 i förrgår. Studio 15 har tyvärr ett mycket sämre grafikkort.
Skärmen är fortfarande LCD på Studio, det är bakgrundsbelysningen som är LEDs vilket medför högre/jämnare ljusstyrka och att den slukar mindre ström.
Designen är, i min mening, mycket snyggare på 1530 vilket var en stor del i mitt beslut.

Permalänk
Medlem

Köpte du den från dells sida och använde du några rabatter Zaphood?

Min budget är rätt tight och för att jag skulle få råd krävs det nog en 10 % 15 % rabatt tråkigt nog finns det inga rabatter på Rabattkod.se

Permalänk
Medlem

Om du är intresserad av att spela krävande spel så är XPS 1530 ett själv klart val. Om du välljer det bästa grafikkortet så klarar det Cryssis utan lagg på någorlunda inställningar. + Så har XPS 1530 grymt snygg design. Stilren.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem

Jag beställde direkt från dell med 5% rabatt ($H?TP9R$XFH234). gick på 117** efter rabatten.