Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Wargames - The Dead Code - 1/10
Totalt urusel! Dåligt manus, dåliga skådespelare, kalle anka teknologi och massa filmmissar(med konstiga vinklar och kameror som ska vara fasta som börjar röra på sig osv.) Det kan nog vara den sämsta filmen jag någonsin sett.

The Happening - 3/10
Lite seg, lite tråkig. Tycker det är synd på en sån bra tanke, skulle kunna blivit en riktigt bra film, men den sackar ner på grund av det dåliga skådespelet och avsaknaden av en riktig perepeti.

EDIT: Glömde betygen.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Indy 4 - Riktigt dålig, få underhållande moment där filmen mest liknar en trekant mellan ET, Närkontakt av tredje graden och en Indy i mitten. =/ 3/10

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Never back down 10/10 åretsbästa film, njutning rakt igenom!
At his new high school, a rebellious teen is lured into an underground fight club, where he finds a mentor in a mixed martial arts veteran.
http://www.imdb.com/title/tt1023111/

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

10000 BC - stängde av efter en kvart, bakgrunden på bluescreenen var hemskt dålig och manuset skrek amatör (mycket kliché, även om det brukar funka var det hemskt här), berättarrösten kändes också helt fel, effekterna var dock oväntat bra för en så kass film. Jag tror att jag störde mig på kameravinklar och skådespeleriet också faktiskt, hela skiten var hemsk. Men jag såg ju bara lite så om någon kan säga att denna är bra kanske man fortsätter se den.

Drillbit Taylor med Owen Wilson, den har fått dåliga recensioner men jag ger den 7/10, helt klart underhållning.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Sex and the city, jävligt nice film men jag är ju ett freak för serien. 7/10

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
10000 BC - stängde av efter en kvart, bakgrunden på bluescreenen var hemskt dålig och manuset skrek amatör (mycket kliché, även om det brukar funka var det hemskt här), berättarrösten kändes också helt fel, effekterna var dock oväntat bra för en så kass film. Jag tror att jag störde mig på kameravinklar och skådespeleriet också faktiskt, hela skiten var hemsk. Men jag såg ju bara lite så om någon kan säga att denna är bra kanske man fortsätter se den.

Skulle vilja påstå att det tar typ 20-30 minuter innan filmen "börjar på riktigt"....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Skulle vilja påstå att det tar typ 20-30 minuter innan filmen "börjar på riktigt"....

Men den slutar aldrig att vara värdelös.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
The Happening - 3/10
Lite seg, lite tråkig. Tycker det är synd på en sån bra tanke, skulle kunna blivit en riktigt bra film, men den sackar ner på grund av det dåliga skådespelet och avsaknaden av en riktig perepeti.

Håller med gällande det dåliga skådespeleriet, vissa scener var nästan pinsamma, men jag tyckte ändå att det var en intressant film. Tycker definitivt att handlingen i filmen förtjänar bättre, men ser inte alls hur en peripeti skulle göra saken bättre?

Personligen skulle jag helst ha sett att den slutade precis när de gick ut från husen med talröret.

Edit: Betyg ja.. 6/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Arn, Tempelriddaren: 4/10
Vilket totalt skräp! Men fick aldrig tråkigt så att ge den en etta vore fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Arn, Tempelriddaren: 4/10
Vilket totalt skräp! Men fick aldrig tråkigt så att ge den en etta vore fel.

Skämtar du eller??

Lätt 10/10 av mig, en klassiker!

Den var ju årets mest sedda film på BIO med!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Hellboy - Underhållande och bra.

4/5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Skämtar du eller??

Lätt 10/10 av mig, en klassiker!

Den var ju årets mest sedda film på BIO med!

Bara för att en svensk film blir en biosuccé gör det inte filmen bra på något sätt.

Filmen är visserligen sevärd, men det är ingenting som verkligen höjjer filmen. Det är samma tugg, från början till slut utan höjdpunkter eller utsvävningar. Det är typiskt svensk filmindustri, nu hade dom chansen med stor budget att göra något riktigt bra. Men i rädslan för att ta ut tyglarna och misslyckas så kör man på säkra kort och gör en lätt-tuggad film rakt igenom.

Svenskar kan inte göra bra filmer, argumentet att "Filmen är bra för att vara svensk" är jag redigt less på.

Permalänk
Medlem

Stay. 9.5/10. Väldigt bra måste jag säga!

http://www.imdb.com/title/tt0371257/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Skämtar du eller??

Lätt 10/10 av mig, en klassiker!

Den var ju årets mest sedda film på BIO med!

Vad tyckte du va bra med den?
Miljöerna var bra, musiken hyfsad. Resten som skådespel(flesta kassa, några bra), story och klippning får underkänt.
Arn-karaktären var bland det plattaste jag sett. :/

Permalänk
Medlem

The Happening: 5/10

Lite seg och tråkig, inget jag skulle betala för att få se på bio.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Såg också The Happening igår. Den var rätt medelmåttig:

http://kanonfilm.se/2008/07/06/the-happening-medelmattigt-sma...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Håller med gällande det dåliga skådespeleriet, vissa scener var nästan pinsamma, men jag tyckte ändå att det var en intressant film. Tycker definitivt att handlingen i filmen förtjänar bättre, men ser inte alls hur en peripeti skulle göra saken bättre?

Personligen skulle jag helst ha sett att den slutade precis när de gick ut från husen med talröret.

Edit: Betyg ja.. 6/10

En peripeti skulle göra filmen bättre, eftersom då skulle den inte vara lika förutsägbar. De lägger ju fram teorierna ganska tidigt och sen kan man dra slutsatsen om vad som ska hända, samt vilka som kommer att överleva och att dö. Dock så blir inte filmen plötsligt mycket bättre för att man slänger in en twist, det hänger mer på skådespelet och regin.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Narnia: Prince Caspian - 8/10
Filmen var bra och underhållande.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Wargames - The Dead Code 2/10
En rätt risig rulle. Kan väl vara lite kul om man har sett 1:an vilket jag inte har gjort. Jag ger den 2 poäng trots allt för att han hade en PB 12". Grymt störande att de var tvugna att säga allt som de skrev på datorn. Blev lite väl töntig på slutet.

Permalänk

Jag såg precis Stargate Continuum, och den hade bra en handling och vad som gjorde den så bra var att alla gamla karaktärer som var med i original serien var med. Den får en 10/10 av mig.

R.I.P Don S. Davis/general George Hammond 1942-2008 :(.

Här har ni en artikel om hans dödsfall.

Edit: fel länk, jag rättade till det nu.

http://www.gateworld.net/news/2008/06/don_s._davis_1942-2008....

Permalänk
Medlem

Jag såg faktiskt OM 3:10 To Yuma igår, för den är så jävla bra.

http://kanonfilm.se/2008/07/08/310-to-yuma-grymt-bra/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Rambo: First Blood - 7/10

Jerry Maguire - 8/10

Såg ett par klassiker imorse, lika bra som alltid! Gillade Jerry Maguire mer än vad jag gjorde första gången jag såg den.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Never Back Down 9 / 10
Jag kan vara lite kräsen när jag ska se filmer, men när jag såg denna trailer så tanka jag hem direkt.
Om man tittar på MMA / Wrestling så borde man absolut gilla denna film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
Never Back Down 9 / 10
Jag kan vara lite kräsen när jag ska se filmer, men när jag såg denna trailer så tanka jag hem direkt.
Om man tittar på MMA / Wrestling så borde man absolut gilla denna film.

MMA/Wrestling? Wut!? Att jämföra MMA med Wrestling är ju bara helt fel.

Kan tänka mig att de som gillar wrestling kanske gillar denna film, kändes mer löjlig än bra. Kanske 5/10 tycker jag. Och ja, jag kollar på MMA (typ Pride, UFC, K-1 och lite annan MMA), dock inte wrestling. Wrestling måste ju vara bland det sämsta man kan se på.

Att den får 5/10 är för att det var hyfsat underhållsvärde. Den går ju att se på för att den är väldigt lättsmält, som många andra amerikanska filmer i den här klassen är. Den känns ju f.ö. helt orealistiskt att en kille som är "mästare" i vale tudo och förmodligen toktränar helt plötsligt får spö av en amerikansk fotbollsspelare som tränat i 2 månader...

Permalänk
Medlem

Narnia Prins Caspian

den var väl helt okej, dock så märktes det att hela filmen byggdes till slaget, sen så löstes det lite väl enkelt tycker jag..

sämre än den första dock.

men den var endå underhållande så den får godkänt med 6/10.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk

The Ruins - 1/5
Var nog bland det sämsta jag sett på länge, slösa inte er dyrbara tid på denna film.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Wall E
Riktigt bra Pixar/Disney film. Ball handling och sköna figurer, grymt fint animerad också.
http://www.apple.com/trailers/disney/walle/index.html

Permalänk
Inaktiv

Morgan Pålsson - Världsreporter

Sjukt rolig!

Permalänk
Medlem

Visst var Morgan Pålsson rolig, men det blev lite för mycket av honom och det blev inte alls lika roligt som hipp hipp...hade nog för höga förväntningar.

En annan som jag nog också hade för höga förväntningar på var Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay...inte alls lika rolig som ettan, men fortfarande helt ok komedi!