Permalänk
Medlem

Ändra gymnasieval.

Hej.
Nu ska jag börja i 1an, men problemet är att jag inte kom in på mitt första val och har senare under sommaren upptäckt att jag inte heller vill gå på mina andra och tredje val. Vad finns de att göras?

Jag har försökt att få tag på intagningskanslietet men dem svarar inte, snackat med morsan men hon är lite vrickad. Har även snackat med min förra rektor men tror inte han hade någon aning om vad han pratade om, så till frågan måste jag vänta 1 år eller hur ska jag göra.

Permalänk
Medlem

Ring studievägledaren för det program du vill gå. Finns det platser kvar så ska det inte vara några problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc
Ring studievägledaren för det program du vill gå. Finns det platser kvar så ska det inte vara några problem

Hur vet man om de finns platser kvar är de när de, inte fanns något lägsta intagnings poäng? Eller har alla linjer några reservplatser?

Permalänk

Jag har jobbat på gymnasiet som lärare i ca tre år nu. Vid varje uppstart så är det alltid ett par elever som byter den första veckan/veckorna. Du ska som erlc säger kontakta din studievägledare så snabbt som möjligt för att byta. Intagningspoäng osv gäller självklart fortfarande.