Permalänk

Ska köpa laptop... hjälp mig!

Tjena! Har bestämt mig för att skrota den stationära lådan och införskaffa mig en smidig laptop istället. Vad jag är ute efter är en lagom bra laptop som kan hantera spel (dock inte några tyngre, men den ska klara av WoW samt det kommande Diablo 3), jag vill kunna använda Photoshop, jag vill kunna spela film och musik samt ha tillgång till en hyfsat stor hårddisk. Alternativt så kan jag köpa en extern HD, så igentligen kvittar storleken på disken, men ju större inbyggd desto bättre.

Har spanat in denna:

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=107707

En HP Pavilion dv9813eo

Eftersom jag inte har en aning om hur man mäter en laptops prestanda så undrar jag om denna räcker för att spela spel i klass med de jag nämnde i början. Film och musik samt Photoshop antar jag att den klarar av galant, då det är en "Entertainment" dator enligt NetOnNet. En sak till, blir laptops lätt "laggiga"? Jag HATAR datorer som är sega.

Denna datorn kostar då ca 9 000 kronor, och om det är någon som har andra förslag på laptops i denna klassen för ungefär samma pris så berätta gärna! Bör dock inte överskrida 10 000 kr.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dell XPS!! Har en och den är snabb kan köra nästa alla spel kan köra tex Cryssis på Low/Medium settings mm. Den har 250 HDD eller 320 HDD.
Och med 15% rabatt så är det nice.

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk

Min erfarenhet av Dell är att de har vissa übergrejer på datorn, men sen suger resten. Så fungerar deras stationära iallafall, om man inte betalar en förmögenhet!

Huvudfrågan är, kommer denna HP-datorn jag kollat på att uppfylla mina krav?