Permalänk
Robot

B3H3M0TH 01

Den gamle räven, eller snarare björnen är nu färdig och i bruk!

Blev väldigt nöjd med resultatet men så här i efterhand kan jag säga att det finns alltid utrymme att förbättra/expandera :)!

Hittade tyvärr ingen bild på lådan i dess ursprungliga utförande.

Man kan dock se att det hänt en del genom åren...
Här hittar du byggloggen:

http://www.sweclockers.com/album/?id=2195

Hårdvara:

Abit ip35
Intel e2200@3ghz m. Thermaright Ultra Extreme
Corsair 2x 2gb 6400
MSI Geforce 9600gt OC m. A.C. Accelero s1 rev2
1 st sketet "noname" s-ata kontrollerkort

Hårddiskar: Maxtor 300gb, Samsung 500gb, 2st Western Digital 500gb, Western Digital 320 samt 250gb.
Utrymme för mycket mer!

Fläktar:
6st Nexus fläktar; 2 insug, 3 utblås, 1 för cpu
2st Fractal Design 140mm; insug

Temperaturer uppmätta i 24,4c rumstemp:

CPU@3ghz: 27c idle, 45c load
GPU: 31c idle, 42c load

Maxtor 300gb(OS): 30c
WD 500gb: 32c
Samsung 500gb: 26c
WD 320gb: 31c
WD 250gb: 28c
WD 500gb: 32c

Vid "idle" kör jag mp3 samt surfar, för vem fan kollar temperaturer utan att bli uttråkad?
Lär inte påverka nämnvärt...

Diskarna har jag inte koll på i load men bortsett från WD så stiger temperaturerna bara enstaka grader.

Bortsett från ljudet av luft är lådan förvånansvärt tyst. Inget som håller en vaken.

Besök albumet: B3H3M0TH 01 av b3h3moth81

Permalänk
Inaktiv

Snygg låda, stor och fin. 8p

Permalänk
Medlem

har du inga filter för alla fläktar eller har jag missat dom ?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
har du inga filter för alla fläktar eller har jag missat dom ?

Tunt aluminium-nät (Plastic Padding) sitter bakom det synliga gallret. Lätt att blåsa rent.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

"Vid "idle" kör jag mp3 samt surfar, för vem fan kollar temperaturer utan att bli uttråkad? :)"
Du har en poäng där!
Har du bilder som du tog under byggets gång som man kanske kan få se?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Nexus fläktarna är ju underbara. Kör med likadana i mitt Lian-Li chassi.
Dem är inte lika dyra som noctuas men dem presterar i samma klass.

Rekommenderar dem för er där ute.

Och lite on topic:

Riktigt fint bygge. Men lite kraftfullare graff kanske behövs?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Citat:

Riktigt fint bygge. Men lite kraftfullare graff kanske behövs?

Nja, jag hade tänkt ha den som server, dock en lekfull sådan. Abit rockar btw!

Citat:

Har du bilder som du tog under byggets gång som man kanske kan få se?

Ja, finns separat bygglogg. Ska länka till den.

Här: http://www.sweclockers.com/album/?id=2195

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett mellanting mellan kylskåp och brödrost. "Metal så det sprutar om den" som bröderna hårdrock hade sagt. En sjua x)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Följt hela byggloggen och måste säga att det är ett otroligt välgjort bygge, vart lite skraj när jag såg att du mixade med trä bara.
Datorbygge ska vara heavy metal. Så är de bara! 10p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Följt hela byggloggen och måste säga att det är ett otroligt välgjort bygge, vart lite skraj när jag såg att du mixade med trä bara.
Datorbygge ska vara heavy metal. Så är de bara! 10p

Tackar så mycket. Träet blev bara en stomme att jobba med. Trä är ju väldigt billigt och lätt att jobba med och så blir det helvetes stabilt i kombination med stål.

Den här lådan är Heavy Metal, har inte vägt den men den är riktigt tung.
Blev rädd att handtagen respektive "tak-plåten" inte skulle orka belastningen därför blev det stadigare skruvar!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

HårdingeN 10p

Permalänk

Vajert! Härlig finish på plåten och allt. Kom igen.. ta och väg den för min skull så vet ja på ett ungefär inför mitt monster.

Japp de är coolerfreak som babblar och helvetesservern är ännu inte klar, hehe! Nåja semester + bmw-köp har rört till de lite i planeringen Men för eller senare så..

Edit: Såg nu i efterhand när ja kollade på bilderna exakt identiska tecken på kvarbliven lack eller vad de nu än ska föreställa sig. Ja vet att de kan vara ett jäkla jobb att få bort de för ja har själv sett samma resultat efter allt slipande. Hade du fått bort de kvarblivna och nåt bättre finish så hade du varit värd full pot men nog fan får du 10 iaf när man ser till allt jobb du gjort men de skadar aldrig att finslipa på sitt verk.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Vajert! Härlig finish på plåten och allt. Kom igen.. ta och väg den för min skull så vet ja på ett ungefär inför mitt monster.

Japp de är coolerfreak som babblar och helvetesservern är ännu inte klar, hehe! Nåja semester + bmw-köp har rört till de lite i planeringen Men för eller senare så..

Edit: Såg nu i efterhand när ja kollade på bilderna exakt identiska tecken på kvarbliven lack eller vad de nu än ska föreställa sig. Ja vet att de kan vara ett jäkla jobb att få bort de för ja har själv sett samma resultat efter allt slipande. Hade du fått bort de kvarblivna och nåt bättre finish så hade du varit värd full pot men nog fan får du 10 iaf när man ser till allt jobb du gjort men de skadar aldrig att finslipa på sitt verk.

Ja, det finns även bucklor i plåten på sina ställen framförallt i takplåten. Sidorna ska vara helt utan färg dock.

Använde farsan o morsans hus som verkstad. De började lacka ur lite på sista tiden tror jag så det blev till att färdigställa!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Wow...defenitivt overkill o_O

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

Servrar ska också se fina ut!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Wow...defenitivt overkill o_O

Det SKA vara Overkill (se Lemmy; Motörhead)!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

mycket snyggt och coolt bygge, 10P , go for it | HellYeah

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk

Nexusfläktarna är definitivt snygga! Stilrent bygge där du! Hade vart kul att veta vad originalchassit hette. PM:a om du hittar (tror starkt att det är en Chieftec Dragon Big Tower Svart http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312868 )!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Nexusfläktarna är definitivt snygga! Stilrent bygge där du! Hade vart kul att veta vad originalchassit hette. PM:a om du hittar (tror starkt att det är en Chieftec Dragon Big Tower Svart http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312868 )!

Close, but no cigar! Det är ett Chieftec Mesh Big Tower (Blått ursprungligen)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=307669

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Vad säljer du den för? :D. Jävligt fin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vad säljer du den för? :D. Jävligt fin

Sorry, den är inte till salu!

Tack för alla kommentarer samt komplimanger! Den lille rackaren sitter här bredvid och känner sig hedrad, hehe.

Mina temps KAN inte stämma...

Enligt GPU-z, realtemp, coretemp och HDtune:

IDLE i 21,8c rumstemperatur
Diskar: samtliga mellan 22-29 grader.
GPU: 28 grader
CPU: core#0=19c, core#1=22c

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000