Permalänk
Robot

För litet skrivbord =)

Dags att skaffa ett större skrivbord eller kanske göra sig av med några datorer? Men jag kan inte förmå mig att slänga nått, alltid går det att ha till nått Ventrilo server eller vad som helst.

Nä, grejorna blir kvar och jag bygger ut mitt skrivbord istället.

Besök albumet: För litet skrivbord av SuecoLoco

Permalänk

Nice med två CRT skärmar allefall

Permalänk
Medlem

bamsen p4 ?

Visa signatur
Permalänk

Det e en Intel Pentium 4 3200 MHz, (16x200) på ett Asus P4P800 SE moderkort med Intel Springdale chipset, 4x 512 MB DDR SDRAM PC 3200 minnen, Geforce 7600 GS graffekort, 2 st Seagate SATA 200 GB disk, 2 st Seagate 80 GB ATA diskar.

Det e min bamsing de. Men som sagt uppgradering väntas. Då blir mellan burken denna typ, och det asuskortet går ner i en av servrarna istället Det gäller att hålla igång sakerna ordentligt.

2 skärmar är det bästa jag skaffat mig, kan inte vara utan det idag. Så smidigt när jag sitter med dreamweaver och photoshop.

Visa signatur

-= Libertas inaestimabilis res est =-
-= Freedom is a invaluable thing =-

Permalänk
Medlem

fråga behöver allaa datorer skärmar remoteadmin är ett tips eller en kvm switch.
snyggt skrivbord i alla fall

Permalänk
Medlem

Härlig setup

Men sälj istället för att slänga

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

Sälja det gör jag nog inte, flytta runt sakerna istället. Känns det som nytt igen. Det blir att jag slänger om moderkorten osv, när jag uppgraderar denna. Bordet är från loppis, stort, snyggt, stabilt och det går att bygga ut mer om man vill. Om jag inte uppgraderar utan köper helt ny, blir det mer skrivbords sektioner. Det återstår att se.

Switchar är en bra idé, men funderar på att skaffa en kontors stol med hjul på istället. Det är ju lite roligt på kvällen när skärmarna funkar som lyse, och så får jag motion utav att flytta runt lite oxå.

Visa signatur

-= Libertas inaestimabilis res est =-
-= Freedom is a invaluable thing =-

Permalänk
Medlem

elräkning?

byt till TFT?

byt två burkar mot en med lite multitaskingskills? Ser inte direkt ut som spelburkar utom 1.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
elräkning?

byt till TFT?

byt två burkar mot en med lite multitaskingskills? Ser inte direkt ut som spelburkar utom 1.

vilken ser du som spelburk ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Looks so 2001

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

Skabbigt.

Permalänk

Fula skärmar, varför har du inte platta skärmar?

Permalänk
Medlem

EY! ... 90-talet ringde... dom vill ha tillbaka sina skärmar!

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
SpelClockers

Något som slog mig direkt, ej datorrelaterat:

Någonsin funderat på att sätta en vägg i dörröppningen? Alternativt flytta skrivbordet från öppningen.

Datorerna är inte direkt de senaste men jag gissar att du inte lirar speciellt mycket på dem? Ser okej ut för ett kontor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gixx
Något som slog mig direkt, ej datorrelaterat:

Någonsin funderat på att sätta en vägg i dörröppningen? Alternativt flytta skrivbordet från öppningen.

Datorerna är inte direkt de senaste men jag gissar att du inte lirar speciellt mycket på dem? Ser okej ut för ett kontor.

ööö `? ej datorrelaterat ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderat på att slå samman allt i en server kanske? Behöver du olika operativsystem så kan du virtualisera. Lär ju spara tid, utrymme och pengar på det.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Haha Crt skärmar ftw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
elräkning?

byt till TFT?

byt två burkar mot en med lite multitaskingskills? Ser inte direkt ut som spelburkar utom 1.

jau, inte behöver man så specielt bra dator för w0w, cs wc3 (:

gillar dessutom dina dubbla Crt skärmar ;> ska skaffa mig med.

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

blocka öppningen till köket ftw?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Som jag har haft några gånger. Jag har haft dubbla CRT skärmar också, det bli bra jävla varmt i ett litet rum. jävligt najs

Permalänk
Medlem

crt är kungligt. jag hade en tft innan men bildkvallen var dålig så jag bytte tebaks Du har ju nån dator över, varför inte köra lite linux på den? Nice setup iallafall! 10p.
/B

Permalänk
Medlem

Tycker det ser hyffsat ut. Förstår inte vad alla klagar på crt-skärmar. Själv har jag fyra stycken bredvid varandra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wombat
Tycker det ser hyffsat ut. Förstår inte vad alla klagar på crt-skärmar. Själv har jag fyra stycken bredvid varandra.

Du har ingen bild på de?

Permalänk

Det var inte nice med dubbla skärmar tycker jag, har haft 2 stycken 24" platta, men då blev allt så stort att det fanns plats för mer än jag behövde på skärmarna + att dom tog upp hela skrivbordet, så nu får det räcka med en 24" skärm för min del

Permalänk

Nice du har en Eizo Flexiscan F serie^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Här var det var livat när man gått för att sova =P

Stämmer helt och hållet, det är inga spelburkar i den bemärkelsen. Jag har lirat lite bf och cod med lite roliga paintball patchar under mina år som dataintresserad, min lille bror sköter alla dessa online spel, och hans burk är Game:ad om man säger så.

Det jag pysslar med är att försöka lära mig mer om datorer och sånt som jag inte kan. Jag har satt servrarna bara för att lära mig. Linux har jag testat på en (Ubantu ena gången och Red Hat en annan gång), funkade jättebra tills jag var där och pillade och inte lyckades starta den med admin.
Det slutade med XP och Xampp och sen funkade det med lite hjälp från mina polare.

Har en viewsonic 19" stående i garderoben, men saknar strömtillförsel, den är fortfarande kvar på Teneriffa, och lite andra saker som ska upp med tiden.

Dessa skärmar kostade mig ett par hundra kronor, köper dessa på secondhand och tittar när det kommer in nya, för folk slänger dom även om det är nytt. 15",17" eller 19" 1 hundring och den är din.

Elräkningen tickar, men man får prioritera vad man tycker är viktigt. För mig har det varit data sen mina föräldrar fick hem en Viktor PC från Esselte Office 1985, där fastnade jag och sen har det rullat på.

Jag har fortfarande morgon kaffet i koppen och förvåningen att crt skärmar och annat var ett sånt hett ämne, men jag tackar ödmjukast för alla kommentarer.

Om jag nu ska köpa nytt och uppgradera så blir det Asus prylar, det sitter asus kort i nästan alla och jag stortrivs med dom. Men Ni har garanterat bättre koll än jag så kom gärna med förslag på ett uppgraderings paket så kanske det blir lite mer bilder och ett större skrivbord

PS: Det sitter skjutdörrar på andra sidan väggen, så jag kan stänga för relativt lätt DS.

Visa signatur

-= Libertas inaestimabilis res est =-
-= Freedom is a invaluable thing =-

Permalänk
Avstängd

Enda crt skärm jag har är en 22" som jag kopplat in Xbox360 i så frugan kan titta på sina skit serier på våran 52" LCD ^^ (Vet jag är en toffel)
Nice rum iallafall du får en 7a

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

haha suecoloco que tal? haha

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morales
haha suecoloco que tal? haha

Muy bien, pero que calor! Esta horrible!! 28 grados aqui en Falkenberg, pero bien, es verano!!!

Y tu? todo bien?

Hasta despues.

Visa signatur

-= Libertas inaestimabilis res est =-
-= Freedom is a invaluable thing =-

Permalänk
Medlem

Bara en massa gammalt junk. Släng och köp EN vettig dator istället som kan göra samma jobb som alla dina datorer tillsammans.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600