Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motorsport/article29675...

Vad ska man säga? Om det nu stämmer^^

Om det är okej enligt reglerna är det väl smart.

Lite kryphålsvarning är det väl dock, så vi får se om det kommer en regeländring som följd, annars lär ju andra team börja med liknande saker.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Renault använder samma system.

Den största faktorn till Hamilton hastighet i Hokkenheim lär ha varit ett nytt aeropaket. Kovalainen får samma paket till Hungaroring, så McLaren lär inte vara lätta att ta där.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Det var ett spännande lopp. Blev helt till mig när Massa drog förbi i starten!

Synd dock att han var tvungen att bryta två varv från slut, måste kännas surt

Permalänk
Medlem

Ja, Massas start var ju riktigt kul att se!

Och kul att Timo Glock fick vara med och leka

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Underbart lopp, verkligen

Och med facit i hand kan man fråga sig om McLarens TC, aeropaket och dylikt verkligen var något sådär extremt nyskapande? Förvisso var Hamilton duktigt snabb idag fram tills punkan, men det var Massa också...

För övrigt var det kul att se allas vår "Iceman" göra som han brukar när det går lite halvtaskigt - ligga och ta det lugnt under större delen av loppet för att fram mot slutet dra till med tävlingens snabbaste varv Kanske hade han dessutom den lugna inledningen att tacka för att han kom i mål...

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Ja, efter att McLaren dominerat några lopp, och man lite börjat undra om det kommer fortsätta så, ser det väldigt jämnt ut mellan McLaren och Ferrari igen.
Ferrari var ju på väg mot en mycket stabil seger ända tills Massas motor gav upp.

Och Kimi hade ju uppenbarligen också fart nog för att egentligen kunna vara med där allra längst fram, ändå kvalar han bara in på sjätte plats, och ligger och segar bakom Alonso större delen av loppet.

Det är ju väldigt typiskt Kimi, men hur bra det är kan man ju verkligen fråga sig.
Den här gången kan det ju som sagt var ha varit bra att han sparade på materialet, men rent generellt är det ju rätt bra om man tar så många poäng som möjligt varje race.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jo, får instämma där gällande Kimis senaste kvalprestationer - de har varit långt under hans förmåga, och framför allt långt under BILENS förmåga, men sen är det ju endast spekulationer huruvida han saknar motivation, eller om det hela faktiskt berodde på att bilens set-up passade de mjuka däcken SÅ mycket bättre...

Att någonting inte stämmer till 100% är ju dock uppenbart, men jag hoppas och tror fortfarande på en uppryckning nu på den senare halvan av säsongen från hans sida

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Han får nog dra ner på vodkan lite;)

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRot
Han får nog dra ner på vodkan lite;)

Bah! Kimi är etanoldriven!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

På tal om ingenting, va ful den förlängda fenan är som går till bakvingen.

It's so ugly it's oooooglie

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
På tal om ingenting, va ful den förlängda fenan är som går till bakvingen.

It's so ugly it's oooooglie

Det borde finnas en regel som säger att bilen måste vara snygg med Tycker även dessa navkapslar dom kör med nuförtiden är skitfula.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Nästa år får vi förhoppningsvis se renare linjer igen. Och slicks!

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Avstängd

Läskig incident i ferrari depån, killen som tankar blir överkörd av högerbak på kimis bil, hoppas det inte är allvarligt...

Till råga på allt, så går Kimis motor också, ferrari motorn är fan inte pålitlig för 5öre i år...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Läskig incident i ferrari depån, killen som tankar blir överkörd av högerbak på kimis bil, hoppas det inte är allvarligt...

Till råga på allt, så går Kimis motor också, ferrari motorn är fan inte pålitlig för 5öre i år...

Det såg ju... för jävligt ut rent ut sagt, vad fan sysslar ferrari med egentligen...

Tycker för övrigt att banan var rätt tråkig på nåt sett, vet inte vad som saknades...

Permalänk
Avstängd

Kimi åkte iväg för tidigt , lampan var gul och han får åka på grönt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Kimi åkte iväg för tidigt , lampan var gul och han får åka på grönt.

Jo.

varför buade spanjorerna åt Hamilton för?

Permalänk
Medlem

Massa verkar klara sig undan med en varning och 10000 Euro i böter för pitlane-incidenten.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jäkla dumheter att straffa massa, ska nån straffas är det den andra sopan...
Han gasade på trots att han såg att massa var på väg ut (Eftersom han redan var varvad så borde han lämnat företräde)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
jäkla dumheter att straffa massa, ska nån straffas är det den andra sopan...
Han gasade på trots att han såg att massa var på väg ut (Eftersom han redan var varvad så borde han lämnat företräde)

Nej, det var inte vettels(?) fel någonstans, utan lollipop och co hos ferrari, är ju den som ska köra ut i pit lane som ska lämna företräde och inte den som redan kör där.

Permalänk
Medlem

Mekanikern som kom i vägen för Raikkonen klarade sig med en fraktur på ena foten, trodde det skulle bli mycket värre efter de bilderna, det såg ju ut som han fastnade med armen och fick däcket i ryggen.

http://www.youtube.com/watch?v=i1bYvQecoAk

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Nej, det var inte vettels(?) fel någonstans, utan lollipop och co hos ferrari, är ju den som ska köra ut i pit lane som ska lämna företräde och inte den som redan kör där.

Det var väl Sutil, inte Vettel. Och jag håller helt med dig, det var Ferrariteamets fel, inte Sutils eller Massas. Alla bilar håller en jämn hastighet på depån, detta är grunden till att det väldigt sällan sker olyckor (krockar) på depåområdet. När Sutil kom ut på banan vek han direkt av och lät Massa passera.

Spanjorerna buar fortfarande p.g.a. fjolårets incidenter mellan Alonso och Hamilton.

Hoppas att Kimi och Kovalainen får lite ordning på grejerna till Spa. Såhär kan de inte hålla på. Jag trodde verkligen inte Massa skulle vara så stark som han varit den här säsongen.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Det gör ont i min själ att se Massa vara så här bra. Jag har spenderat dom senaste 5 åren med att totalt såga honom Jag har problem att försvara mina åsikter nu. Det enda man kan säga är väl att han klarar av att vinna om han får leda från start till mål, hamnar han längre ner så verkar det ju åt helvete oftare. Men nu fixar han ju pole allt som oftast så det blir ju ett ickeproblem för honom.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ebu
Det var väl Sutil, inte Vettel. Och jag håller helt med dig, det var Ferrariteamets fel, inte Sutils eller Massas. Alla bilar håller en jämn hastighet på depån, detta är grunden till att det väldigt sällan sker olyckor (krockar) på depåområdet. När Sutil kom ut på banan vek han direkt av och lät Massa passera.

Spanjorerna buar fortfarande p.g.a. fjolårets incidenter mellan Alonso och Hamilton.

Hoppas att Kimi och Kovalainen får lite ordning på grejerna till Spa. Såhär kan de inte hålla på. Jag trodde verkligen inte Massa skulle vara så stark som han varit den här säsongen.

Därav mitt frågetecken bakom vettel

Vad hände mellan dem då? Kommer fan inte ihåg det :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
Det gör ont i min själ att se Massa vara så här bra. Jag har spenderat dom senaste 5 åren med att totalt såga honom Jag har problem att försvara mina åsikter nu. Det enda man kan säga är väl att han klarar av att vinna om han får leda från start till mål, hamnar han längre ner så verkar det ju åt helvete oftare. Men nu fixar han ju pole allt som oftast så det blir ju ett ickeproblem för honom.

Tycker Kimi är likadan han med nu (av olika anledningar). Han har börjat i mitten i några lopp och det har inte sett bra ut där heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Vad hände mellan dem då? Kommer fan inte ihåg det :S

Alonso och Hamilton var inte direkt bästa vänner när de körde för McLaren. Det blev lite lätt friktion mellan dem när nybörjaren inom F1 plötsligt var lika snabb som den nyvärvade dubbla och regerande världsmästaren. Till slut var det hela en enda stor fars. Under något test (Barcelona?) blev Hamilton utsatt för en del rasistiska kommentarer som Alonsos fans hade målat på lakan och liknande. Hamilton är väl inte direkt deras favorit ännu heller...

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ebu
Alonso och Hamilton var inte direkt bästa vänner när de körde för McLaren. Det blev lite lätt friktion mellan dem när nybörjaren inom F1 plötsligt var lika snabb som den nyvärvade dubbla och regerande världsmästaren. Till slut var det hela en enda stor fars. Under något test (Barcelona?) blev Hamilton utsatt för en del rasistiska kommentarer som Alonsos fans hade målat på lakan och liknande. Hamilton är väl inte direkt deras favorit ännu heller...

Ah fan, hade glömt bort att de körde för samma stall :S

Nej men trodde det var någon specifik händelse som hade gjort att Hamilton var så hatad, typ backat in i Alonso nä'r han står i duschen lr något liknande...

Permalänk
Medlem

Oj oj roligt race!!

Eller ja.. rolig start, tråkigt i drygt en timme, rolig avslutning
Synd för Kimi jag hade ändå hoppats att han skulle ta hem det.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma, underhållande bana som inbjuder till omkörningar. Mycket spännande, speciellt i slutet mellan Hamilton och Raikkonen

Permalänk
Avstängd

Jag spyr på mclaren och äckel hamilton, dom måste ju maxxa "hur mycket tur kan man ha på en säsong"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Jag spyr på mclaren och äckel hamilton, dom måste ju maxxa "hur mycket tur kan man ha på en säsong"...

Just idag är jag av samma åsikt.

Hur i helvete gick det där till Asså jag ser vad som händer men kan inte fatta det haha

Men men, kul med ett lopp där man blir glad och förbannad i omgångar

Edit: Ja nu blev ju Hamilton straffad också, så Massa vann loppet nu i efterhand