HP IPAQ 614C @dustinhome ~1900kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
LR och BR är program som fungerar precis som de pluginen du efterfrågar. Man skriver förenklade tecken som sedan översätts till text i luren. Dessa två funktioner skall finnas med enligt intruktionsboken men varken jag eller folket på HP kan hitta det i luren.

Personen på HP lovade att ringa mig innan lunch idag men jag har fortfarande inte hört något från dem :/

Har du numret du ringde till HP så ska jag ringa dem också och stressa dem lite?
Står det i manualen att LR och BR ska ingå så får de f_n fixa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glufer
Har du numret du ringde till HP så ska jag ringa dem också och stressa dem lite?
Står det i manualen att LR och BR ska ingå så får de f_n fixa det.

0771-30 30 00

De stänger 17:00.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Ok, har precis pratat med HP support och de påstår Block recognizer och Letter recognizer har plockats bort från ROMen för att få plats med svenska WM6, vilket i sånt fall betyder att ingen med svenskt OS har det.
Det suger eftersom de var en av anledningarna till att jag köpte denna lur, behöver snabbt kunna anteckna enstaka ord med penna

Permalänk
Medlem

Har fått min nu, stor som en tegelsten var den, den sitter på laddning nu. Ska bli skoj att leka litemed den senare ikväll. Någon som vet hur man tar backup på den svenska ROM:en om man vill testa WM 6.1 engelsk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glufer
Ok, har precis pratat med HP support och de påstår Block recognizer och Letter recognizer har plockats bort från ROMen för att få plats med svenska WM6, vilket i sånt fall betyder att ingen med svenskt OS har det.
Det suger eftersom de var en av anledningarna till att jag köpte denna lur, behöver snabbt kunna anteckna enstaka ord med penna

Bra att kunskapsnivån hos alla anställda är lika ...

Har pratat med två olika personer och ingen av dem hade en aning om varför den inte fanns, de pratade med sina mentorer också och de visste inte heller. Och att uppgradera manualen har de inte heller tänkt på. /sigh

Vet inte om jag ska skicka tillbaka min nu eller inte :/

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glufer
Ok, har precis pratat med HP support och de påstår Block recognizer och Letter recognizer har plockats bort från ROMen för att få plats med svenska WM6, vilket i sånt fall betyder att ingen med svenskt OS har det.
Det suger eftersom de var en av anledningarna till att jag köpte denna lur, behöver snabbt kunna anteckna enstaka ord med penna

Någon som vet om det finns annan pra programmvara för detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micaels
Det var inte svårt alls. Jag följde bara instruktionerna och har 6.1 på min nu.

Fungerar din snabbare nu? För jag tycker faktiskt att vissa saker är förjävligt sega, speciellt att ta upp meddelande-klienten. Har bara ett mailkonto, och de vanliga SMS och MMS där. Hur lång tid tar det för er att "kallstarta" meddelanden?

Vilken ROM tog du? Ifrån denna tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=404657? Och hur blir det med språken på XT9?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

@ Kicken: Det står på den sidan som C22H28N2O postade att det ska installeras från ett SD-micro kort inte ett SD-micro HC. Det är nog bäst att följa de instruktionerna.

1. Packa upp filen och lägg den på ditt SD-micro kort (inte till ett SD-micro HC) och stäng av telefonen.
2. Håll in Record och mute knappen samtidigt som du startar telefonen.
3. När du ser SDLoader på displayen lägg telefonen på bordet och vänta.
4. Efter uppgraderingen, vänta tills du ser windows logon och starta upp som vanligt.

Nått åt detta hållet antar jag att man ska göra, har inte gjort det själv än men väntar på micaels svar ang. vilken av de ROMs han valde.

Edit: Såg att det va någon som saknade qwerty tangentbord. Telefonen har ju det i displayen där man kan använda pekpennan. Det fungerar väldigt smidigt tycker jag.

Edit: C22H28N2O: Ja meddelande funktionen tar lite längre tid än de andra funktionerna konstigt nog. Det är ju inte en direkt avancerad funktion.

Edit: flipp: Verktyg för dumpning av rom från 614.
http://rapidshare.com/files/130327424/RAW_NB0_XIP_TOOL.rar

1. Get_NB0.bat för att skapa dumpen
2. Get_Part02.raw.bat skapar IMGFS
3. Get_XIP.BAT skapar XIP

Mer än detta står det inte, det är väl bara att prova sig fram.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Bra att kunskapsnivån hos alla anställda är lika ...

Har pratat med två olika personer och ingen av dem hade en aning om varför den inte fanns, de pratade med sina mentorer också och de visste inte heller. Och att uppgradera manualen har de inte heller tänkt på. /sigh

Vet inte om jag ska skicka tillbaka min nu eller inte :/

Suck.. men är inte detta ngt tilläggsprogram eller tillhör det själva ROMen? Borde ju finnas ngt bakgrundsprogram som kan fixa detta?
Antar att det inte finns i WM6.1 (återigen PRO?)?
Borde lösa sig wixia.. ge inte upp.

toffe: Så har man besällt ett sådant SANDISK MICROSDHC 8GB är man dyngd, och måste skaffa ett utan "HC"? Låter ju löjligt.. :/
Tack för inforn, ungefär så jag fattat med.
Är som du fundersam på vilken version han dragit in och hurvida det var Professional eller EE (Elegance Edition).

/C

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Jag tänkte jag skulle göra ett försök att skapa en ROM av min svenska WM 6.0 och hittils har det funkat, det verkar som att den läser av telefonen och skapar en fil.

Återkommer när det är klart.

Edit: äsch.. saknas en fil: cecompr_nt.dll för att slutföra. Det gick iallafall att dra ner från telefonen det enda som behövs är att komprimera och det är där den filen behövs.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Finns det något bra program som kan spela upp de flesta video/ljud-format som finns?
Ska gärna kunna streama över nätverk också.

Du kan pröva TCPMP som är gratis (http://freewareppc.com/multimedia/tcpmp.shtml)
... som senare blev CorePlayer som kostar pengar men har lite finare GUI och stöd för Youtube mm (http://www.corecodec.com/).

Permalänk

Ingen som har något att säga om svensk XT9 om man kör in 6.1 ROMen? Det brukar ju vara rätt många språk med, men vill vara säker.

toffe: Okej, tack för svaret. Kollade nyss hur det var på en WM5, samma sak med meddelandefunktionen där. Skönt att veta att det inte var problem med just min telefon då.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Min högtalare tycker jag låter bättre efter att man har spelat in den lite så den duger faktiskt nu.

Skickar nog inte tillbaka telefonen även fast LR och BR inte finns. Tangentbord med det stora tangenterna och handrörelser för space etc blir riktigt snabbt.

Telefonen är så kul på många andra sätt så jag behåller den. Fjärrskrivbordet var så jäkla coolt Tunn Klient på fickan nu för tiden.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Någon som har en aning om hur man ändrar hur den ska sortera/visa kontakterna? Nu visar den <efternamn> <namn>, men jag föredrar tvärtom. =/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Hur formaterar man minneskortet i luren? Telefonen tror att det är fullt fast det är tomt, tänkte formatera kortet så kanske det funkar bättre...

Edit: Nu hittar inte telefonen minneskortet efter en soft reset, fan börjar lessna på denna skittelefon

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Någon som har en aning om hur man ändrar hur den ska sortera/visa kontakterna? Nu visar den <efternamn> <namn>, men jag föredrar tvärtom. =/

Kontakthanteringen är riktigt dålig med mycket få inställningar. Min gamla SE slår den med hästlängder. Man kan inte radera alla kontakter på en gång till exempel och det finns inte ens alternativ för om man vill visa kontakterna på simkortet, de i telefonen eller båda samtidigt. Detta för att kunna kopiera från simkortet till telefonen och sen slippa radera alla kontakter på simkortet för att slippa dubletter på varenda kontakt. Telefonen lägger dessutom till /1 eller /2 efter varenda kontakt av nån anledning jag inte känner till.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Kontakthanteringen är riktigt dålig med mycket få inställningar. Min gamla SE slår den med hästlängder. Man kan inte radera alla kontakter på en gång till exempel och det finns inte ens alternativ för om man vill visa kontakterna på simkortet, de i telefonen eller båda samtidigt. Detta för att kunna kopiera från simkortet till telefonen och sen slippa radera alla kontakter på simkortet för att slippa dubletter på varenda kontakt. Telefonen lägger dessutom till /1 eller /2 efter varenda kontakt av nån anledning jag inte känner till.

Håller med dig, ett program för att kunna hantera kontakterna på SIM är det minsta man kan begära, har för mig jag hade det på min gamla Qtek 1010.

För att enbart visa kontakter du har på telefonen får du in och ändra i registret.

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Phone
"ShowSIM"=dword:0 för att inte visa SIM-kontakterna, dword:1 för att visa dem.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Håller med dig, ett program för att kunna hantera kontakterna på SIM är det minsta man kan begära, har för mig jag hade det på min gamla Qtek 1010.

För att enbart visa kontakter du har på telefonen får du in och ändra i registret.

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Phone
"ShowSIM"=dword:0 för att inte visa SIM-kontakterna, dword:1 för att visa dem.

Oj tack!

Var hittar man sådana här små register hack?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Min högtalare tycker jag låter bättre efter att man har spelat in den lite så den duger faktiskt nu.

Skickar nog inte tillbaka telefonen även fast LR och BR inte finns. Tangentbord med det stora tangenterna och handrörelser för space etc blir riktigt snabbt.

Telefonen är så kul på många andra sätt så jag behåller den. Fjärrskrivbordet var så jäkla coolt Tunn Klient på fickan nu för tiden.

Fjärrskrivbord låter spännande! Är det som det som finns i Xp och Vista?

Finns funktionen i alla windows mobile mobiler?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Opera Mobile 9.5 beta är ju riktigt coolt. nästan som att surfra med Safari på iphone. Om ni inte redan tankat det går att att ladda ner på http://www.opera.com/products/mobile/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Oj tack!

Var hittar man sådana här små register hack?

Det fann jag när jag letade (googlade) efter lösningen på problemet.

Jag är helnöjd med min nu, bara batteritiden som skulle kunna vara (mycket) bättre, men det är sånt man får ta.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Nu höll luren på att åka ut genom balkongdörren.

Den struntade helt enkelt att ringa för alarm.
När jag vaknat en timma efter inställd tid och kollade på telefonen - så började den ringa.
Testade att slå på ett larm, och den ringde inte då heller.

Någon mer än jag som har det här problemet?

Permalänk
Medlem

Man borde kunna lägga in stöd för BR och LR i telefonen fast den inte har stöd för det från början, jag har det på min HTC Touch Diamond och den har inte heller stöd för det out of box. Kika runt på XDA-developers-forumet där finns det mesta.
http://forum.xda-developers.com/

Spectre, finns annan mjukvara för alarm att lägga in som är många gånger bättre än windows inbyggda, jag kör med Spb Time så kan ju tipsa om det. Inte gratis dock. Inte för att jag har stött på ditt problem men ändå.
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/time/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Nu höll luren på att åka ut genom balkongdörren.

Den struntade helt enkelt att ringa för alarm.
När jag vaknat en timma efter inställd tid och kollade på telefonen - så började den ringa.
Testade att slå på ett larm, och den ringde inte då heller.

Någon mer än jag som har det här problemet?

Du har inget otäckt shell eller så för telefonen? Har för mig någon såntdär iPhoneliknande home stoppar larmet av någon anledning.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
@ Kicken: Det står på den sidan som C22H28N2O postade att det ska installeras från ett SD-micro kort inte ett SD-micro HC. Det är nog bäst att följa de instruktionerna.

1. Packa upp filen och lägg den på ditt SD-micro kort (inte till ett SD-micro HC) och stäng av telefonen.
2. Håll in Record och mute knappen samtidigt som du startar telefonen.
3. När du ser SDLoader på displayen lägg telefonen på bordet och vänta.
4. Efter uppgraderingen, vänta tills du ser windows logon och starta upp som vanligt.

Nått åt detta hållet antar jag att man ska göra, har inte gjort det själv än men väntar på micaels svar ang. vilken av de ROMs han valde.

Mer än detta står det inte, det är väl bara att prova sig fram.

Använde mig av den som C22H28N20 postade.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micaels
Använde mig av den som C22H28N20 postade.

Så, hur är det? Känns telefonen kvickare? Språken på XT9, vilka är dem?

EDIT: Ser nu att man kan ladda ner XT9 språk.

http://www.modaco.com/content/htc-juno-phoebus-juno-modaco-co...

EDIT2: Hepp, fungerade inte. Då får det vara. =/

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Jag tänkte jag skulle göra ett försök att skapa en ROM av min svenska WM 6.0 och hittils har det funkat, det verkar som att den läser av telefonen och skapar en fil.

Återkommer när det är klart.

Edit: äsch.. saknas en fil: cecompr_nt.dll för att slutföra. Det gick iallafall att dra ner från telefonen det enda som behövs är att komprimera och det är där den filen behövs.

Så det gick bra att skapa en backup av svenska wm6.0? Hur gick du tillväga? Kör man Get_NB0.bat, Get_Part02.raw.bat och Get_XIP.BAT direkt i windows med mobilen kopplad via usb eller kör man de filerna på själva telefonen? (Kanske puckade frågor )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Så det gick bra att skapa en backup av svenska wm6.0? Hur gick du tillväga? Kör man Get_NB0.bat, Get_Part02.raw.bat och Get_XIP.BAT direkt i windows med mobilen kopplad via usb eller kör man de filerna på själva telefonen? (Kanske puckade frågor )

Ja, det är bara att ha mobilen inkopplad till datorn och köra filerna i den ordning. Men när man ska köra sista filen så blir det faild för det saknas en fil.

Edit: micaels, finns ÅÄÖ på skärmtangentbordet?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Hur får man igång så att man kan surfa med 3g/gprs? har ett halebop kort och det finns inga inställningar till den här telefonen på deras hemsida, gör det att fixa manuellt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Hur får man igång så att man kan surfa med 3g/gprs? har ett halebop kort och det finns inga inställningar till den här telefonen på deras hemsida, gör det att fixa manuellt?

Om du hade telefon innan kan du ju alltid kolla vad den använde för inställningar.

Visa signatur

Neun und neunsich.