Permalänk

Komplett Gamer i02

Tjo

Jag funderar på att köpa ny burk, den används till att surfa, chata, musik och spela(när ja spela kör jag VC i skype eller vent) spelar Team fortress 2, gta liren, NFS serien. Så jag vill kunna köra på med fin grafik. Så min fråga är duger denna dumburk, och vilken grafikkort skall jag välja, har råd med tillägg för ca 500:-

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10323

Funderar på om man skall köra xp eller vista... vad tycker ni?? men jag har inte mer än 7500:-

Permalänk
Medlem

Man kan få bättre om man bygger själv. Komplett (Komplott) tar tydligen extra kostnad för att montera.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Man kan få bättre om man bygger själv. Komplett (Komplott) tar tydligen extra kostnad för att montera.

ok, vet du hur mycket?, men vad tror du om grejorna i burken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graftonvans
ok, vet du hur mycket?, men vad tror du om grejorna i burken?

Ptja...ingen aning. Står längst ner på sidan att det ingår Service och garanti i 3 år, montering ingår i det antar jag.

Jag skulle först ha valt ett HD4850 före 9600GT kortet som medföljer.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Okej, finns det nått färdigt paket med det kortet(ej läge att bygga själv) har 7000 och vill ha en maxad speldator!

Permalänk
Medlem

undrar jag med, har också 7000 och vill ha en bra speldator, dock ska stället/sidan jag köper datorn från ha delbetalningsval :/ hjälp någon

Permalänk
Medlem

Ni känner ingen som kan hjälpa er att bygga? Isåfall skulle http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344159 vara ett alternativ. Av någon anledning är det väldigt få som säljer färdiga datorer med 48xx ännu av de datorbutiker på nätet jag brukar kolla.

Alternativet skulle kunna vara http://www.alina.se/productInfo.aspx?T2=APOLLO-Q83 men den ligger istället lite högre i pris.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem

Funderar verkligen på att beställa gamer i02 ikv, nån som verkligen tycker att jag inte borde då jag kan få bättre för samma valuta? (Endast färdiga datorer)

Permalänk
Medlem

Be någon som kan montera datorn i delar, man får mer för pengarna med bättre prestanda.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Redan beställt den, hoppas den är bra Funkar crysis på den tro?

Permalänk
Medlem

hoppas att du konfiguerade den med ett lite saftigare grafikkort.

Permalänk
Medlem

Ptja, på medel och high, ja.

Jag skulle i alla fall ha undgått att köpa en färdigmonterad dator till varje pris, även om man inte har byggt en dator tidigare. Man förlorar så mycket på det enligt mig.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Ni ville ha kommentarer om paketet..

1 Gig minne föjer med (är det ett skämt eller?).
Vista vill ha 2Gig för att må bra. Spel på det... tja räkna kan ni göra själv.
jag rekomenderar 4Gig och att ni kör Vista 64 bitars.

Graffik kortet. Det är ett av de sämsta man kan få tag på. Men det är billigt.
Tänker du spela så är ett bra graffik kort det du ska sattsa på. oftast är det graffik kortet som är flask halsen (som i detta fall). Välj hellre ett Gforce 9800GTX (som är i stort sätt lika bra som ett 4850 dock typ 400:- dyrare)

Moderkortet, är väll ok. Dock så är det det gamla P35 chipet. P45 är det nya och slänger ni på 500:- (Asus P5Q-Pro) får ni möjligheten att trimma CPU:n till 3.8-4.0 Ghz vilket gör att eran PC räcker längre (något man kan göra när det börjar bli dax att byta dator, så håller den nått år till).
P45 stöder även Crossfire, vilket ger möjligheten att köra med dubbla graffik kort (fast då kanske du måste ha ett bättre Powersupply).

HD:n 250G räcker väll till att börja med, går ju alltid att köpa större senare.

Men allt är inte skräp.
CPU:n är bra, den går att trimma riktigt bra.
Nätaggregat är av ett mycket bra märke ,med hög kvalite.

Visa signatur

AMD64 Athlon 3000+, MSI K8T Neo-Fis, POV GeForce 6800GS, 2 *Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB,
Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA2 + Maxtor 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Grafikkortet kan väl inte vara bland de sämsta man kan få tag på om den klarar crysis :p?

Detta är 2 gb? Rätta mig om jag har fel Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Permalänk
Medlem

Alla kort "klarar" Crysis, men inget kort KLARAR Crysis. (gammalt djungelordspråk):)
Om du ska ha ett p45kort typ asus p5q-pro bör du välja ett ati-kort för grafiken för att kunna köra crossfire om så önskas i framtiden...