Permalänk
Medlem

Testade precis att uppdatera min 3 låsta telefon. Gick finfint att hämta ner uppdateringen från HTC:s sida, men när jag väl kopplat in telefonen och skulle uppdatera den så säger den att "detta uppdateringsverktyg inte kan användas med min PDA-telefon. Kontrollera uppdateringsverktyget"

Får ringa HTC imorgon och kolla med de vad som är fel...

Permalänk
Medlem

ja som det redan sagt i tråden så går det väl inte uppdatera 3 mobilerna än? eller ska den vara släpp updaten till dom nu?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Jag är väldigt taggad på ny uppdatering ... tycker den är rätt seg nu faktist.

Men jag undrar hur man fixar detta sen ? för det är ju ett windows på den , ska man ta bort den innan eller ? eller ska man bara ladda ner uppdatering och trycka på "kör" så sköter sig allt automatiskt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Testade precis att uppdatera min 3 låsta telefon. Gick finfint att hämta ner uppdateringen från HTC:s sida, men när jag väl kopplat in telefonen och skulle uppdatera den så säger den att "detta uppdateringsverktyg inte kan användas med min PDA-telefon. Kontrollera uppdateringsverktyget"

Får ringa HTC imorgon och kolla med de vad som är fel...

Tack för infon. ;] Får ta och testa det imorgon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Jag är väldigt taggad på ny uppdatering ... tycker den är rätt seg nu faktist.

Men jag undrar hur man fixar detta sen ? för det är ju ett windows på den , ska man ta bort den innan eller ? eller ska man bara ladda ner uppdatering och trycka på "kör" så sköter sig allt automatiskt ?

Det är bara att köra igång skitet så fixar programmet resten.

Permalänk
Medlem

Nu har jag pratat med supporten på HTC angående uppdateringen till låsta Tre-telefoner. Han hänvisade mig till Tres support för att få ett datum på releasen. Medans jag ändå hade han på tråden så frågade jag vad det var för skillnad på gamla och nya ROMen. Bättre mottagning och längre batteritid, samt att telefonen blir snabbare i menyer m.m. Dessutom vid samtal så slocknar skärmen efter 4 sek, precis som på den gamla, men med den skillnaden att om man aktiverar skärmen igen så slocknar den inte utan är aktiv. Med den gamla så slocknade den ju igen efter 4 sek...

Han tipsade även om Diamond Tweak 0,5. Med den kan man snabba upp telefonen ytterligare, samt att få den till att dra ännu mindre ström, plus mycket mycket mer Kanske värt att kolla in...

Ringde till supporten på Tre direkt efteråt, och de sa att i nästa vecka skall uppdateringen komma ut till de låsta telefonerna. Länk kommer att finnas på Tres sida, och även då på HTC:s naturligtvis

Så nu är det bara att sitta och vänta... *pust*

EDIT Glömde ju detta: Anledningen till att vi med låsta telefoner kan ladda ner fel uppdatering från HTC är att de i fredags gjorde en omstrukturering av hemsidan, och efter det så håller tydligen inte deras databas reda på vilka serienummer som tillhör olåsta och låsta telefoner...

Permalänk
Medlem

Släng in en annan Bootloader i telefonen bara så kan ni köra in vilken mjukvara ni vill. Tar ju max 10 minuter och du får en 3 x bättre telefon.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Släng in en annan Bootloader i telefonen bara så kan ni köra in vilken mjukvara ni vill. Tar ju max 10 minuter och du får en 3 x bättre telefon.

Har funderat på att göra det, men inte kommit längre än till tanken
Vad är det som skiljer mellan Tre:s programvara och "orginal"? Är det snabblänken till Planet 3 eller? Har inte sett något annat bundit till Tre... Någon som vet och vill dela med sig?

Om jag nu laddar in en annan ROM, det är väl inga problem att lägga in Tre:s igen om jag mot all förmodan skulle ångra mig igen?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man använder telefonen som trådlöst modem till en laptop för att kunna surfa?

Permalänk
Medlem

Re: Diamond GPS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosentorp
Hej,

jag har nu testat iGO 8 och är itne riktigt nöjd med tiden det tar för GPS:en att starta upp och hitta positionen. Det kan ta upp till fem minuter ibland innan positionen hittas!! Staplarna för signalstyrka går som mest upp till 50%. Någon som har några erfarenheter från GPS:en???

/Anders

Hmm.. låter skumt... min får i regel en fix på under 10 sekunder, om jag e utomhus och står stilla(och har uppdaterat i "SnabbGPS" eller vad det nu kallas)
Kör dock med en hemkokt ROM(Dutty's 1,6).
Men även med orginal-ROMen så tog det en bra bit under 5 minuter att få en fix, och när jag väl fick/får en fix så har jag bra signalstyrka.

Testa lägg in någon hemgjord ROM.

Permalänk
Medlem

Tjena, köpte också en för någon vecka sen. Överlag nöjd, finns givetvis alltid något att klaga på men det fungerar:).

En liten fråga, är inte sådär jätte insatt än så länge i allt det med de olika mjukvarorna och ROMsen. Jag vill gärna behålla HTC's egna ROM 1,93 men skulle gärna vilja byta radio ROMen pga bättre batteritid. Fungerar det att kombinerar dessa två?

Finns det i övrigt några andra tips för att spara batteri utan att byta ROM?

Skulle verkligen uppskattas, för batteritiden just nu är ju under all kritik.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

1.93 inkluderar 25.05 radio tror jag, enligt XDA är det också denna som oftast rekommenderas... Skulle tro det bästa är att gå på andra inställningar och tweaks istället, eller till och med slopa TF3D totalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
1.93 inkluderar 25.05 radio tror jag, enligt XDA är det också denna som oftast rekommenderas... Skulle tro det bästa är att gå på andra inställningar och tweaks istället, eller till och med slopa TF3D totalt.

Jaha, sedär ja. Tack.

Ja, det känns som det, nej jag måste verkligen läsa mer om det. Känns som man börjar tumma på funktionen när man börjar plocka bort saker men det gör man kanske inte?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Någon som vet hur man använder telefonen som trådlöst modem till en laptop för att kunna surfa?

För att använda HTC Touch Diamond som modem till datorn, gör följande:

Välj programmet Internetdelning inne i din telefon.

Välj usb som pc-anslutning, koppla in mobilen till datorn med usb-sladden.

Tryck på anslut inne i Internetdelningsprogrammet.

Nu ska det funka.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Vad finns det förresten för enklare tweaks för att snabba upp maskineriet?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Känns som man börjar tumma på funktionen när man börjar plocka bort saker men det gör man kanske inte?

Det beror väl på vad man ersätter det med... Kom ihåg att TF3D är bara ett skin till WM6.1 som körs som ett boot program. Det gör inte särskilt mycket förutom att dra batteri och visa en stor klocka (som drar extra mycket batteri den också ).

Nåt intressant jag nyss märkte. RENSA LAGRAT betyder *inte* att man rensar i din lagrade data (bilder, filmer, program data, etc), det betyder soft reset och omkörning av WM6.1 installations scriptet, lol.

Edit: GAH!!! Inte heller rensar det på det externa minnet. Jag försöker rensa bort Garmin så jag kan ominstallera det, men det har ju spytt ut sig över flera foldrar istället för att samla i en. Finns det nåt sätt att rensa till default?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Det beror väl på vad man ersätter det med... Kom ihåg att TF3D är bara ett skin till WM6.1 som körs som ett boot program. Det gör inte särskilt mycket förutom att dra batteri och visa en stor klocka (som drar extra mycket batteri den också ).

Nåt intressant jag nyss märkte. RENSA LAGRAT betyder *inte* att man rensar i din lagrade data (bilder, filmer, program data, etc), det betyder soft reset och omkörning av WM6.1 installations scriptet, lol.

Edit: GAH!!! Inte heller rensar det på det externa minnet. Jag försöker rensa bort Garmin så jag kan ominstallera det, men det har ju spytt ut sig över flera foldrar istället för att samla i en. Finns det nåt sätt att rensa till default?

Finns ju rensa lagrat + internminne också.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Det beror väl på vad man ersätter det med... Kom ihåg att TF3D är bara ett skin till WM6.1 som körs som ett boot program. Det gör inte särskilt mycket förutom att dra batteri och visa en stor klocka (som drar extra mycket batteri den också ).

Nåt intressant jag nyss märkte. RENSA LAGRAT betyder *inte* att man rensar i din lagrade data (bilder, filmer, program data, etc), det betyder soft reset och omkörning av WM6.1 installations scriptet, lol.

Edit: GAH!!! Inte heller rensar det på det externa minnet. Jag försöker rensa bort Garmin så jag kan ominstallera det, men det har ju spytt ut sig över flera foldrar istället för att samla i en. Finns det nåt sätt att rensa till default?

För att göra en total reset, dvs tömma allt minne på telefonen och installera om ROMen som är inlagd på den gör följande:
Håll in volym ner och den stora runda knappen, tryck på reset(den röda knappen under stylusen), fortsätt att hålla in volym ner och den stora runda knappen tills du får fram 2 alternativ, det ena (vol upp) tömmer bara telefonminnet och lämnar minneskortet(4GBarn) intakt. Det andra alternativet (vol ner) tömmer telefonen totalt.
Är inte helt 100% på vilken av vol upp/ner som tömmer allt och vilken som bara tömmer "C:", men det står ju på skärmen.

http://www.youtube.com/watch?v=h1uQ88DNFYg
En youtube-video som visar proceduren.

Permalänk
Medlem

För tillfället vill jag inte köra en reset alls, bara rensa 4gb minnet. Kanske inte är så svårt att göra det manuellt... Typ contents, my documents och versions filen som default?

Permalänk
Medlem

Gå bara in på "Rensa Lagrat"/"Clear Storage", välj formatera internalstorage och kör därifrån.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Det beror väl på vad man ersätter det med... Kom ihåg att TF3D är bara ett skin till WM6.1 som körs som ett boot program. Det gör inte särskilt mycket förutom att dra batteri och visa en stor klocka (som drar extra mycket batteri den också ).

Nåt intressant jag nyss märkte. RENSA LAGRAT betyder *inte* att man rensar i din lagrade data (bilder, filmer, program data, etc), det betyder soft reset och omkörning av WM6.1 installations scriptet, lol.

Edit: GAH!!! Inte heller rensar det på det externa minnet. Jag försöker rensa bort Garmin så jag kan ominstallera det, men det har ju spytt ut sig över flera foldrar istället för att samla i en. Finns det nåt sätt att rensa till default?

Ja, precis, jo det är jag med på. Men frågan är ju vad det finns att ersätta med som är vettigt? Grund temat i WM är ganska tråkigt väll? Hm det är svårt det är:P.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Har läst om nåt som heter SPB, tex. Ska testa det själv senare.

Permalänk

tjena! är väldigt nöjd med min diamond och alla dess funktioner, det enda som jag kan uppfatta som segt ibland är när man swipar från skärm till skärm eller bild till bild men det är ju förståeligt, scrollmarkören i tabmenyn är ju helt underbart smidig.

har några frågor:

hur vet jag att jag inte utnyttjar internettjänster från min operatör så att jag inte får betala för min internettrafik etc? sålänge jag är ansluten på ett trådlöst nätverk via wlan är det lugnt va? kan någon kunnig förklara det här för mig.

min e-post verkar inte uppdateras automatiskt?

kan jag twaka tangentbordet så att det blir större i stil med iphonens?

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artificialartist

hur vet jag att jag inte utnyttjar internettjänster från min operatör så att jag inte får betala för min internettrafik etc? sålänge jag är ansluten på ett trådlöst nätverk via wlan är det lugnt va? kan någon kunnig förklara det här för mig.

.

Det har jag med klurat på, man antar ju att den väljer w-lan om det finns tillgängligt men det hade ju varit trevligt att vara säker, få någon typ av bekräftelse på vilken anslutning man använder. Ibland när jag varit uppkopplad med w-lan så har HSDPA symbolen börjat sätta igång, vilket gör en lite orolig? Eftersom den endast ska komma upp när datatrafik används?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Nu har jag frågat ett par gånger tidigare men inte fått ngt bra svar.

Hur är ljudkvalitén på mobilen? Är den lika bra som i tex. W960i osv?
Samt hur är spelaren?

hoppas att ni kan ge lite reviews nu Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artificialartist
tjena! är väldigt nöjd med min diamond och alla dess funktioner, det enda som jag kan uppfatta som segt ibland är när man swipar från skärm till skärm eller bild till bild men det är ju förståeligt, scrollmarkören i tabmenyn är ju helt underbart smidig.

har några frågor:

hur vet jag att jag inte utnyttjar internettjänster från min operatör så att jag inte får betala för min internettrafik etc? sålänge jag är ansluten på ett trådlöst nätverk via wlan är det lugnt va? kan någon kunnig förklara det här för mig.

min e-post verkar inte uppdateras automatiskt?

kan jag twaka tangentbordet så att det blir större i stil med iphonens?

tacksam för svar.

uppdaterat till nya romen? för där tycker jag swipsen går relativt bra iaf rätt fort.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Så hur är ljudkvalitén?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Så hur är ljudkvalitén?

som alla andra mobiler, den duger, men går inte jämföra med en mp3 spelare...svårt att säga då jag inte vet vad du har för krav

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hur är den jämfört till SEs walkman?

Permalänk
Medlem

Helt klart bra ljud, fullt jämförbar med vanliga bra mp3-spelare.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Hur är den jämfört till SEs walkman?

Jämfört med SEs walkman så är ljudet ganska kasst. Ingen "megabas" och du kan inte byta ut hörlurarna då det saknas 3.5mm plugg. Men det kanske går att köpa till.