Permalänk
Medlem

ubuntu frågor

Undrar lite om man hittar en enhet i terminalen men det står att den är disabel, hur gör man får att göra den enable?

och hur hittar man drivrutiner till sitt ljudkort? har en bärbar acer och har inte hittat några drivrutiner till linux.

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,53ghz| Gigabyte GA K8NF-9 | XFX 7800GT Extreme @ 485/1163| 2*512 |200gb Maxtor SATA +160 ide& 60ide| Aspire 500w | Freezer 64 |

Permalänk
Medlem

Vad för acer är det frågan om? Har en aspire 6920g som jag har luskat ut lösning för. Kan dela med mig ifall du också har samma problem som jag, ljudet fungerar inte alls..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Så efter mycket om och mycket men så fungerar både ljudet och det trådlösa men någonting jag inte förstår mig på är när man har tankat hem ett theme och vill installera det hur gör man?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,53ghz| Gigabyte GA K8NF-9 | XFX 7800GT Extreme @ 485/1163| 2*512 |200gb Maxtor SATA +160 ide& 60ide| Aspire 500w | Freezer 64 |

Permalänk
Medlem

Om det är ett GTK och/eller Metacity tema öppnar du "Apperance" rutan som du finner under System / Preferences och drar filen* dit. När temat blivit installerat blir du tillfrågad om du vill använda det nya temat.

*Om det är en tar.gz fil med korrekt ordnade filer i den fungerar det. Om inte kan du packa upp filen och dra över mappen som innehåller mappen "gtk-2.0" och/eller "metacity-1".

Nackdelen med denna metod är att när du använder t.ex Synaptic som körs som root kommer ett väldigt fult standardtema för detta program att användas. Detta löser du genom att lägga temamappen i "/usr/share/themes/".

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE

Nackdelen med denna metod är att när du använder t.ex Synaptic som körs som root kommer ett väldigt fult standardtema för detta program att användas. Detta löser du genom att lägga temamappen i "/usr/share/themes/". [/B]

Jo det är väl precis vitsen att det ska vara fult om man ev kör som root
under kortare tider.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y