Permalänk
Medlem

Jag spelade senast i höstas då jag äntligen fick min combat lvl 115 som jag längtat efter, 3 timmar senare blev jag bannad utan chans till appeal för macro. Tack.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Har spelat lite idag. Försöker göra lite affärer, få lite pengar. Har ni några tips på effektiva sätt? Höll på med fjädrar förut, hur ser den marknaden ut nu? Är det stor efterfrågan? Vad är det stor efterfrågan på och litet utbud på?

Minns att för något år sedan så var det ganska stor efterfrågan på fjädrar och litet utbud. Så säg vad det är som gäller

Vet att man ibland inte vill avslöja sina business, just för att man vill hålla utbudet litet så att man kan ta överpriser.

edit: Har ni någon koll på vilka proffesions som är heta just nu?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

När gränsen på duellingen sattes så började ja spela mindre och sen när wilderness togs bort så avtog spelandet mer och när dom satte gränsen på 3k i trade så slutade ja lira helt.
Men det händer att ja loggar in då och då för att kolla läget

Permalänk
Medlem

Håller med Daffy. Innan wilderness o restriktionerna var det underbart - man var ett gäng inne i den stora staden och jagade folk - några såg till att npc-vakterna var upptagna med att slåss med dom medans resten jagade "bytet"

Kommer ihåg när jag började spela, var på ett lan med 14 pers som stod utanför lumbridge, med våra newbiegubbar och gankade annat folk på "caggage"-fältet. Vilka tider det var...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Nightcrawl..Pking vilka tider det var
Ingen som vet en bra rs classic priv server?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, nu har Runescape HD kommit ut. Vad tycker ni om det? Själv gillar jag det skarpt. Jag är mycket imponerad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Ja, nu har Runescape HD kommit ut. Vad tycker ni om det? Själv gillar jag det skarpt. Jag är mycket imponerad.

Ska testa!
Spelade det som mäst 2006, då en del på skolan ochså körde det.
Dock var jag den enda som riktade mig helt på pvp:n.
Slutade spela dock ~ 4 - 5 månader innan dom tog bor wilderness (när dom helt enkelt tog bort real-life trading).
Följde runescape-forumen en bra tid innan jag sluta ochså.

Edit: HD var ju för members only :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
Ska testa!
Spelade det som mäst 2006, då en del på skolan ochså körde det.
Dock var jag den enda som riktade mig helt på pvp:n.
Slutade spela dock ~ 4 - 5 månader innan dom tog bor wilderness (när dom helt enkelt tog bort real-life trading).
Följde runescape-forumen en bra tid innan jag sluta ochså.

Edit: HD var ju för members only :/

Det var ju tråkigt att du slutade, men kanske kan du komma tillbaka någon gång. Pröva att bli member. Passa gärna på att skaffa det innan prishöjningen den 4 augusti. Om man skaffar ett fortlöpande abonnemang innan det datumet, får man behålla det gamla priset. Se http://news.runescape.com/newsitem.ws?id=1289

Själv tyckte jag att det var trevligt att de tog bort Wilderness och genomförde de andra uppdateringarna. Jag tycker i princip att det bara har fört med sig bra saker.

För er som inte har läst resten av tråden, kan jag upplysa om att jag heter Alberthoja i Runescape. http://hiscore.runescape.com/hiscorepersonal.ws?user1=alberth...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Det var ju tråkigt att du slutade, men kanske kan du komma tillbaka någon gång. Pröva att bli member. Passa gärna på att skaffa det innan prishöjningen den 4 augusti. Om man skaffar ett fortlöpande abonnemang innan det datumet, får man behålla det gamla priset. Se http://news.runescape.com/newsitem.ws?id=1289

Själv tyckte jag att det var trevligt att de tog bort Wilderness och genomförde de andra uppdateringarna. Jag tycker i princip att det bara har fört med sig bra saker.

För er som inte har läst resten av tråden, kan jag upplysa om att jag heter Alberthoja i Runescape. http://hiscore.runescape.com/hiscorepersonal.ws?user1=alberth...

Jag blev member 1 månad innan jag sluta, då det var min 3dje "pure" (pvp gubbe), det enda jag gjorde var att questa och fixa lvlar till combat sks (var då att, str, ranged och magic.

Ångrar mig rejält att jag inte testade de andra möjligheterna i members (caslte wars, member sks osv. , hade bara gjort 35 agility för ett quest).

Annars var / är det ett roligt spel synd att dom tog bort wilderness och så, samtidigt bra att det blev slut på real life trading.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
Jag blev member 1 månad innan jag sluta, då det var min 3dje "pure" (pvp gubbe), det enda jag gjorde var att questa och fixa lvlar till combat sks (var då att, str, ranged och magic.

Ångrar mig rejält att jag inte testade de andra möjligheterna i members (caslte wars, member sks osv. , hade bara gjort 35 agility för ett quest).

Annars var / är det ett roligt spel synd att dom tog bort wilderness och så, samtidigt bra att det blev slut på real life trading.

Vadå bra att det blev slut på real life trading. Nu är man tvungen att spela i flera timmar för att uppnå något, förut räckte det med hjärna + lite tid.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Min användare

Nej runescape är riktigt kul spel när man tagit sig ur noobträsket som till synes ni andra har haft svårt med. Klart det blir kul när man är bättre. Här är jag med min användare Blir 99 i allt på fredag

MED DEN NYA GRAFIKEN SUGER INTE RS! (kom ny den 1 juli 2008)

heter klonki på rs Ursäkta bilden blev lite dålig

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Min användare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klonki
Nej runescape är riktigt kul spel när man tagit sig ur noobträsket som till synes ni andra har haft svårt med. Klart det blir kul när man är bättre. Här är jag med min användare Blir 99 i allt på fredag

MED DEN NYA GRAFIKEN SUGER INTE RS! (kom ny den 1 juli 2008)

heter klonki på rs Ursäkta bilden blev lite dålig

http://img383.imageshack.us/img383/5036/bildbildlc3.png

Du har så rätt i att det är ett kul spel, så. Den nya grafiken är ju dessutom riktigt vacker i helskärm. Det är alltid lika imponerande med folk som får 99 i allt. Hur länge har du spelat för att komma dit?

Mitt konto Alberthoja är förstås mycket mer blygsamt än ditt, men jag tycker att det är kul ändå. En sak har jag dock tänkt på efter att ha tittat på din bild här. Själv föredrar jag faktiskt att hålla mig till engelska i spelet, även om det då och då blir att folk man stöter på vill prata svenska med en, vilket jag förstås gör då. Engelska tycker jag mycket bättre om, och jag brukar nästan aldrig vara inne i någon svensk clan chat. Det blir så jobbigt med chattfilter som inte är anpassat till svenska och så.

Permalänk
Medlem

njaaaa har kontakt med "den svenska eliten" på rs och lär ju vara rätt löjligt om man ska snacka engelska med dem, snacka egentligen inte med så värst många utlänningar, varför vet jag inte. Vi snackar svenska i chatten eftersom många svenskar samlas där

Permalänk
Hedersmedlem

Vill börja lira detta, men det kraschar i "HD" läget :/ (testat 3st webbläsare)

Hmm, är HD fortfarande för "betal" användare?

Permalänk

Skall man börja lira detta också tro? Vad tycker ni?

GAPa: Jag tror jag vet ditt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Vill börja lira detta, men det kraschar i "HD" läget :/ (testat 3st webbläsare)

Hmm, är HD fortfarande för "betal" användare?

Har du prövat att uppdatera Java? HD är för alla spelare numera, men helskärmsläget är endast tillgängligt för betalande spelare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Har du prövat att uppdatera Java? HD är för alla spelare numera, men helskärmsläget är endast tillgängligt för betalande spelare.

Jepp, drog hem senaste Java från deras sida. Installerade den "över" den gamla. Samma resultat =/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Jepp, drog hem senaste Java från deras sida. Installerade den "över" den gamla. Samma resultat =/

Hm, har du läst igenom http://forum.runescape.com/forums.ws?25,26,104,57001517#hd23 för att se om något av det som står där beskriver ditt problem?

Permalänk
Medlem

Har börjat igen å lira lite smått men vet inte vad man ska hitta på, håller på dra upp smithing/mining men går så segt, har gjort alla quester förutom dragon questet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Hm, har du läst igenom http://forum.runescape.com/forums.ws?25,26,104,57001517#hd23 för att se om något av det som står där beskriver ditt problem?

Nu har jag det , den mest liknande beskrivningen var denna:

"When I try to load the game in RuneScape High Detail, my browser crashes back to the desktop. What is causing this?"

This may be because you are playing RuneScape High Detail using Internet Explorer 5.5. When using it with Java 1.5, Internet Explorer 5.5 cannot display the new detail mode properly and often crashes back to the desktop. Upgrading your version of Internet Explorer or installing Mozilla Firefox and updating your version of Java will cause this issue to stop.

Har ju dock testat senaste vers. av massa olika webbläsare... ska testa lite andra versioner av Java idag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE

Har ju dock testat senaste vers. av massa olika webbläsare... ska testa lite andra versioner av Java idag.

Ja, gör det. (borde ju hjälpa)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Efter att HD kom blev det som roligare att spela rs igen, men det som egentligen gör att jag spelar rs fortfarande är clanlivet, bra mycket roligare. Är dock i en nyuppstartad skilling-baserad clan så det är inte så mycket aktivitet där men förhoppningsvis blir det det. Har trots det inte allt för höga levels

Kom inte på hur man länkar sin highscore så gör så här för att visa upp mig
Matte232

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Även fast jag slutade ~ februari / mars 2007 så hoppas jag bra på den nya pvp delen, kanske blir att man börjar igen

Är det mest pvm folk här, eller några pvp (1 / 45 / 99 defense spelar då ingen roll)?

Permalänk
Medlem

Spelar ibland, ganska roligt men blir fort trött.
namn: th122 http://hiscore.runescape.com/hiscorepersonal.ws?user1=th122 adda mig om du vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
Även fast jag slutade ~ februari / mars 2007 så hoppas jag bra på den nya pvp delen, kanske blir att man börjar igen

Är det mest pvm folk här, eller några pvp (1 / 45 / 99 defense spelar då ingen roll)?

Iallafall jag är ingen pvp-person, "Runescape skilling crew" FTW. Vad är pvm?

Tycker den där pvp-update'n verkar intressant dock, få se hur det blir. Bara inte jagex klantar sig nu för det skulle nog bli tungt att återhämta sig ifrån.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Länge sen man Spelade RS
Min gammla gubbe med 40 attack i combat lvl 15 var fortfarande kvar
Lekte lite med min yo-yo och wacka folk med min rubber chicken, vist va det kul men nu kommer jag nog inte logga in på yterligare ett år :>

Permalänk

tja jag har aldrig testat rs förut kan ingen som har trötnat på rs ge mig en gubbe ? snälla jag vill så gärna spela det men orkar inte spela i noob träsket=( om ni vill så skicka lösen och användar namn till mig på mailen=)

Permalänk
Medlem

Har ingen gubbe för dig, det är även regelbrott i rs tror jag, men att spela från början är ju bland det roligaste... alla quests kvar, man levlar hela tiden i stället för att behöva kämpa i timmar o.s.v.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk

-.- ok viken lvl e durå? vara undra!.

Permalänk
Medlem

Jag är i combat 89.. men satsar inte på combat längre utan mer på övriga skills.
http://hiscore.runescape.com/hiscorepersonal.ws?user1=matte23...
Nu kan man ju tycka att jag skulle också levla hela tiden som jag sa med tanke på mina lvl's.
Om du får för dig att spela är det bara att lägga till mig som vän om du vill ha hjälp med något:)

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place