Permalänk
Avstängd

Blåst på cod4

Tja.

Köpte mej ett Call of Duty 4 för jag har ny burk, säger inte var för det är inte deras fel, men iallafall, när jag installerar det så säger dumprogrammet: Cdkey not valid! Jag crackade det och det funka fint, sen kan man byta i spelet och även där så stod det "Cd-key in use" när jag försökte gå online (gör det när det är en falsk tror jag)

Händer det här ofta eller? Stället jag köpte på sa att jag skulle få nytt, kommer imorrn men kan inte fatta att det är printat fel i förpackningen :S

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Tja en trolig möjlighet är att din kod används av någon som använt en nyckel generator, vet inte exakt hur det är med COD4 men till många spel finns det såna och ibland lyckas de välja en nyckel som faktiskt finns.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Blubbens förklaring låter väldigt sannolik. Har läst om andra som varit med om exakt samma sak.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

du kan ju försöka maila activision eller infinity ward , de kanske ger dig en nyckel , om du skickar fotto på din manual eller vad det kan vara som nyckeln ligger på.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Värre va det för mig

Jag köpte Everquest 2 med en nyckel som redan annvändes.

Förbackningen va i embalage och obruten. Och Everquest 2 går ej att cracka och finns inga key generators till det..

Och byta in ett Mmo va inte så lätt, men med lite hjälp av Sony ( som fick ringa butiken ) så gick det.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Värre va det för mig

Jag köpte Everquest 2 med en nyckel som redan annvändes.

Förbackningen va i embalage och obruten. Och Everquest 2 går ej att cracka och finns inga key generators till det..

Och byta in ett Mmo va inte så lätt, men med lite hjälp av Sony ( som fick ringa butiken ) så gick det.

haha, någon som suttit i flera dar och bara spammat tangentbord som sedan lyckats få din key eller?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

COD 4 servrarna tar god tid på sig att rensa bort disconnectade spelare. Lyckas du koppla upp till en server och sedan tappar uppkopplingen står det cd key in use i upp till 30 minuter innan du kan logga in på nytt... mkt irriterande.

Jag har även hört att cd key in use kan bero på för gammal version av punkbuster och att du måste gå in manuellt och ladda in den senaste versionen.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Värre va det för mig

Jag köpte Everquest 2 med en nyckel som redan annvändes.

Förbackningen va i embalage och obruten. Och Everquest 2 går ej att cracka och finns inga key generators till det..

Och byta in ett Mmo va inte så lätt, men med lite hjälp av Sony ( som fick ringa butiken ) så gick det.

Hänt andra spel oxo. En polare som skulle köpa Lineage 2 runt 4 år sedan hande detta problemet.

I det här fallet var det nog företaget som varit dumma nog och släppt boxar med samma nyckel flera gånger om...

Inte nog med det, ca 1 år in så blev hans konto avstängt och anklagades för att ha stulit CD keys o.s.v. men det löste sig till slut....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hybris6
COD 4 servrarna tar god tid på sig att rensa bort disconnectade spelare. Lyckas du koppla upp till en server och sedan tappar uppkopplingen står det cd key in use i upp till 30 minuter innan du kan logga in på nytt... mkt irriterande.

Jag har även hört att cd key in use kan bero på för gammal version av punkbuster och att du måste gå in manuellt och ladda in den senaste versionen.

då har du nåt fel på servern...
tar ungefär 2 minuter innan du blir timed out och då funkar det igen

Permalänk
Medlem

Cod4 hade problem med nycklarna i en av sina produktioner. Detta är du inte ensam om. Om du går tillbaka till butiken och förklarar så bytter de nog in det.