vad är detta för brud?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Du menar när någon rättar en annan med lika mycket fel själv?

= Kasta sten i glashus? Ja det var precis det jag störde mig på och alltså påpekade. Bra att vi är på samma sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ganska vanligt är det väl ändå? Jämför till exempel med det snarlika, men mindre av datorspel förorenade, ordet "counterattack".

http://www.google.com/search?hl=en&fkt=413&fsdt=2957&q=counte...

Om man ska vara petig så skriver man counter-attack på brittisk engelska och counterattack på amerikansk engelska
Gäller nog för Counter-strike också skulle jag tro. Kanske inte spelet, men ordet.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

förbannad idiottråd i alla led. men kul är det!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Det har blivit språkpolisens mecka >.<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Min syster hade nog ägt dig i D2 LoD å cod4 ;), grymt bra e hon

Då är risken stor att hon inte är en brud utan en så kallad "det". Om hon nu inte är jävligt fräsch. Har du bild?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Då är risken stor att hon inte är en brud utan en så kallad "det".

En sån här?
*borttagen*

;D

(menar inte att piddemans syster ser ut sådär!)

EDIT: Äsch jag tog bort den. Insåg att vissa folk här inte har nån humor.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Teoretiskt borde en tjej ha större förutsättningar att bli bättre i CS Dom kan iaf spela och andas samtidigt (simultanförmågan).

Det löjligaste jag någonsin sett var det där OSet eller om det var ett VM i skytte när en kvinnlig deltagare var på väg att ta guldmedalj. Män och kvinnor tävlade tillsammans då.
Efter tävlingen ändrade dom så att det blev separata klasser, kvinnor män.

Grejjen är nog den att om vi hade haft blandade spelare (kvinnor män) och killarna inte vunnit, så hade det varit för hårt att ta helt enkelt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Teoretiskt borde en tjej ha större förutsättningar att bli bättre i CS Dom kan iaf spela och andas samtidigt (simultanförmågan).

Det löjligaste jag någonsin sett var det där OSet eller om det var ett VM i skytte när en kvinnlig deltagare var på väg att ta guldmedalj. Män och kvinnor tävlade tillsammans då.
Efter tävlingen ändrade dom så att det blev separata klasser, kvinnor män.

Grejjen är nog den att om vi hade haft blandade spelare (kvinnor män) och killarna inte vunnit, så hade det varit för hårt att ta helt enkelt.

Just det
Så det är för oss arma män som sporten är uppdelad i Herr/Dam. Så inte kvinnorna äger sönder oss
Men det gäller ju inte alla sporter iofs. I spel tror jag nog att unisex-competions borde finnas. Båda könen har precis samma förutsättningar att bli bra.
Killens nackdel = dålig simultanförmåga
Tjejens nackdel = könsnormer

Permalänk

Är det ens bevisat att tjejer skulle ha bättre simultanförmåga än killar? Det känns som en fet jävla myt

Permalänk
Avstängd

SLUTA dreggla nu grabbar det är min tjej

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Är det ens bevisat att tjejer skulle ha bättre simultanförmåga än killar? Det känns som en fet jävla myt

Vet inte, va inte seriös med nackdelarna jag skrev. Däremot tror jag tjejer och killar kan vara lika bra på spel.

Permalänk
Medlem

Lite coolt, fast finns ju många gamer tjejer men hon verkar ju vara duktig osså med i reality serie hehe.

Props

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Eftersom det är mycket fler killar än tjejer som spelar dator så finns det fler duktiga killar än tjejer. Utan kill/tjejklasser hade väldigt få tjejer fått chansen att spela i stora turneringar. Och vad tror ni är bäst för turneringarna att "visa upp", henne eller någon som Serennia? (Ni som läser worldofming förstår)

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Vädigt intressant att se hur en sådan enkel tråd som man från början inte ens kunde gissa skulle få mer än 5 svar är inne på sida 3 :).

Tråden har fått ett eget liv.

Om tjejen i fråga kan jag bara säga, framgångsrik tjej som dessutom ser väldigt bra ut. Guldstjärna till henne från mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Eftersom det är mycket fler killar än tjejer som spelar dator så finns det fler duktiga killar än tjejer. Utan kill/tjejklasser hade väldigt få tjejer fått chansen att spela i stora turneringar. Och vad tror ni är bäst för turneringarna att "visa upp", henne eller någon som Serennia? (Ni som läser worldofming förstår)

Fast om man bara skulle haft en klass kan inte tjejerna då bli bättre om dom fick spela mot bättre motstånd? Delar man upp det blir ju en tjejklassen automatiskt sämre, bara för att det inte finns lika många spelare.

Att den här tråden inte är låst förvånar mig

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
vilken klan?

har ganska stor koll på norrlandsklanerna från förr

Jo det var inte svensk alls, mest från nederländerna kom inte ens ihåg vad dom hette. Men jag gjorde en kort karriär i Ptron dom var Svenskar iallafalll.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Det roliga är att detta har diskuterats innan! Och det var jag som tog upp med "data" istället.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Det roliga är att detta har diskuterats innan! Och det var jag som tog upp med "data" istället.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Och det var väldigt löjligt av dig med tanke på att du förstod precis vad hon menade!
Det är ju det som är huvudsaken. Lägg inte fokus och energi på att trycka ner andras språkbruk. Lägg fokus och energi på tolerans och förstående istället. "Orka"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Och det var väldigt löjligt av dig med tanke på att du förstod precis vad hon menade!
Det är ju det som är huvudsaken. Lägg inte fokus och energi på att trycka ner andras språkbruk. Lägg fokus och energi på tolerans och förstående istället. "Orka"

Ibland så tappar man tålemodet, stör mig så in i!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tjejer är faktiskt helt kassa på cs, jag och några yngre kompisar spelade lika mot laget som kom 2a på dh det året vi var där och då var det 3st i vårt lag som var riktigt dåliga.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Min syster hade nog ägt dig i D2 LoD å cod4 ;), grymt bra e hon

Min pappa är starkare än din!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Jag tror det är killarna som är rädda för att få smisk av tjejerna

Fel, det är så enkelt att de inte har en chans mot de manliga klanerna.
Här spelade de med manliga klaner, och misslyckades rejält.
De kvinnliga toppklanerna är inte duktigare än en random #try klan, vare sig ni feminister vill det eller inte.

btw så spelar les seules under mym's ledning nu, så dom är alltså "MeetYourMakers.Ladies" i grupp C på länken.

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta spamma oväsentligheter och fokusera på trådens topic tack

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Sluta spamma oväsentligheter och fokusera på trådens topic tack

Lås tråden istället

Permalänk

Det är Sophie http://www.playus.tv/v2/ Vet inte riktigt var hon spelar nu, inte iaf nya Les Seules MYM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiaR
Fel, det är så enkelt att de inte har en chans mot de manliga klanerna.
Här spelade de med manliga klaner, och misslyckades rejält.
De kvinnliga toppklanerna är inte duktigare än en random #try klan, vare sig ni feminister vill det eller inte.

btw så spelar les seules under mym's ledning nu, så dom är alltså "MeetYourMakers.Ladies" i grupp C på länken.

Det är ju inte frågan om rätt eller fel och var någonstans har någon erkänt sig som feminist?
Det jag och många andra menar är att en tjej skulle kunna bli lika bra, men det betyder inte att det är så i dagsläget.
Själv tror jag det beror på könsnormer. Många tjejer är rädda att det är för okvinnligt att spela, så dom ger det inte en chans. En annan anledning kan vara tävlingsgalna tonårspojkar som skriker "tjejer suger på CS".

Mer gamingtjejer till världen!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Skrev du precis det där? Då kanske jag kan göra dig informerad om att du har använt kommatecken felaktigt och en del andra språkliga missar. Tillåt mig ändra lite.

Data användes förut för att benämna det vi idag kallar för dator, t.ex. datakurs, datakörkort etc.

Ordet data används nog uteslutande av n00bs idag.

Jag använder endast ordet dator när jag syftar på just en dator. På jobbet har vi instruktionsblad som vi använder vid maskinställ, dessa kallas alltid datablad eller kuggdatablad. De har bara "rå data" som t.ex. verktygsnummer, växel, matning, varvtal, fixturnummer, modul på kuggar/splines, antal kuggar/splines och färdigmått (pinmått eller kuggvidd).

Jag skulle nog gå igenom de grundläggande delarna innan du gör dig besvär att påpeka hårklyverier som alla ändå förstår utifrån sammanhanget. Jag trodde särskrivningar uteslutande användes av n00bs idag.

Du är nog det löjligaste fjanten på hela siten, skryter om skivkunskap men saknar fullständigt läskunskapen... läs sign eller måste jag skicka en MP3 talbok till dig?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Du är nog det löjligaste fjanten på hela siten, skryter om skivkunskap men saknar fullständigt läskunskapen... läs sign eller måste jag skicka en MP3 talbok till dig?

Tror du att du ska bli immun mot att folk påpekar dina brister bara för att du har skrivit något i din signatur? Det var du som började påpeka att det hette "dator" och inte "data". Fattar du vilken stor jävla sten du håller i? Det är tamejfan ännu larvigare att påpeka skillnader mellan lag och låg fps eller dator/data än att påpeka stavfel.

Permalänk
Medlem

NatoGandalf, bomber3 mf, Släpp det där nu!
När ni bemästrat det som står i min signatur blir världen mycket lättare att handskas med.

Vad det gäller tjejer och spel tycker jag att det vore roligt om det blev mindre mansdominerat. Att det är uppdelat mellan killar och tjejer i tävlingar tycker jag däremot är bra då det, som tidigare nämnts, finns mycket få tjejer som spelar och därför inte ligger på samma nivå som killar. En möjlighet vore dock att ha en öppen liga där både killar och tjejer får mötas för de som vill.
Själv är jag inte speciellt duktig på spel. Skulle vilja säga en medelmåtta, alla kategorier. Får jag spö av en tjej blir jag inte direkt ledsen.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Cirka 40 år med dagens mått. Om du ska klaga på att han inte satte ett bindestreck mellan kan jag passa på att peka ut för dig att meningar börjar med stor bokstav och att man inte sätter mellanrum innan frågetecken.

Dalhedaren: Nej det gör det inte, men det finns inget som sticker så mycket i ögonen som när folk kastar sten i glashus.

half life = halvt liv. jadu vet inte exakt vad jag ska säga mer om din missuppfattning.

Visa signatur

Gammal