Permalänk
Medlem

problem med TRUE.

har nyligen monterat en TRUE i datorn, istället för en zalman 9700led. zalmannen gick i lågt varvtal och höll en temperatur på 65 grader under load, när jag bytte till true med en noctuafläkt, nf-p12, så ligger temperaturerna på över 70 grader som max, alltså 4 grader mer. det är ruskigt irriterande och även konstigt, då jag var noga med installationen, visst var den rundad på botten, så ja satte den på den längden så det upphöjda ligger jäms med själva "processorn" under heatspreadern. varför dessa temperaturer!??!

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Avstängd

Du får kanske ta och lappa den.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Du får kanske ta och lappa den.

en dyr överklockarkylare ska ju inte behöva lappas för att få bättre temperaturer än en sketen zalman!?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

tydligen

Visa signatur

*Intel C2D E8400 @ 3Ghz* *Orginalkylning* *Gigabyte GA-EP35-DS4* *corsair xms2 2x2gb PC2-6400 800MHz 5-5-5-18* *Gigabyte Radeon HD4850* *seagate Barracuda 7200.10 400gb* *Antec Sonata+ 550*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarlath
tydligen

snälla sluta förstöra forumet. tack för ditt konkreta svar.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Avstängd

TRUE är inte rolig att installera. Trodde jag installerat min fel och gjorde om flera gånger men den gick fortfarande att vrida på kylaren fast det att skruvarna var max åtdragna.
Är det så för dig med Rebel?
Sätt dit en kartongbit/mynt mellan kylaren och bygeln på framsidan av moderkortet (den som trycker mot kylaren).

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
TRUE är inte rolig att installera. Trodde jag installerat min fel och gjorde om flera gånger men den gick fortfarande att vrida på kylaren fast det att skruvarna var max åtdragna.
Är det så för dig med Rebel?
Sätt dit en kartongbit/mynt mellan kylaren och bygeln på framsidan av moderkortet (den som trycker mot kylaren).

word på det, den är hemsk. ja jag kan vrida den fast den är åtdragen, så kan kanske vara för lite tryck i den..? kanske kanske inte, inte lätt att veta vad felet är, men ska testa göra om med ett mynt och dra åt hårdare så hela skiten spricker, funkar inte tempsen då så blir de järnspån av "kvalitetskylaren".. men ja ger den några chanser till först.. och det är Relel, inte Rebel

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag är då inget proffs på detta men har i min jakt på kunskap läst igenom allt som finns att läsa här. Så en lite fråga. När du mätte värdena på din gamla fläkt, hade du haft den länge? För om jag har fattat alla forum här rätt så behöver kylpastan man lägger på i samband med byte av kylare en vecka el två för att "härda" och innan dess leder den mycket sämre och därför högre temp. Du vet säkert redan detta men en liten påminnelse skadar aldrig ;-D

SKoS

Permalänk
Medlem

Tjenare!

För mig har den vridit sig vissa gånger också. Men den gör inte det när kylpastan har "torkat".

Försök lägga ett mynt mellan också som någon tidigare beskrev för dig. Det hjälper en hel del. För den ska och är bättre än Zalman-kylaren.

Lycka till!

/Mvh sedde.