Permalänk

Ny Burk med risk för flaskhals?

Hej ska precis beställa:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=623178...

har dock hört på olika forum att det flaskhalsar om man inte klockar processorn

jag är en riktig nybörjare när det kommer till klockning etc...

ska jag välja ett annat moderkort? lättare? behöver jag beställa ytterligare fläktar? om ja, vilka/vilken skall jag ha?

jag ska inte försöka att nå så bra som möjligt utan runt 3.6 verkar det som att det inte halsar..

HJÄÄÄLP!! =D

Permalänk
Medlem

Finns väl ingen CPU som maxar ut det kortet idag, det är hyffsad mycket "kräm" i et 4870x2

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

det vara främst denna tråden jag syftade på men jag har läst om liknande fall i andra trådar

men jag liter på dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided

men jag liter på dig [/B]

Gör inte det
Grejen är at det kortet är så kompetent at eventuella "flaskhalser" visar sig i andra delar innan kortet är beredd at ge upp.
Klocka din prolle och du flyttar "bara" upp nivån för flaskhalsen.

(om något år är det det grafik kortet som bromsar med dom nyaste, snabbast prosessorna, och så startar vi igen med et nytt superkort)

Ang, "flaskhalsar", alla system har någon, det är bara en frågan om nivå och vart den kommer.
Utan "flaskhalsar" finns det ingen anledning at utväckla hårdvaran vidare, det kan hanter allt!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

okej,

är det bara att köra på då utan å klocka? det hade ju varit det bästa...jag vill gärna inte pilla....murphys lag förföljer mig

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kolla in Köpråd

Nu vet jag inte vad för skärm du har tänkt at använda, men det kortet gör sig bäst i "löjligt" höga upplösninga, kör du lite mera sansade upplösningar så skulle kanske et vanligt 4870/GTX260 göra jobbet mera än väl.
I 1920x1200 eller lägre är det svårt at motivera kostnaden för 4870x2, åtminstonde för mig. (skillnade är ca. 10FPS mellan korten vid 1600x1200, 2000:- för 10 FPS låter inte som någon vidare bra affär )

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen skulle jag valt en finare nätdel med det grafikkortet. Visserligen ska det fungera bra på 650W som lägst, men det skadar aldrig att ha lite marginal.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Förutsatt att du inte har en systemdisk sedan tidigare så tycker jag nästan frankof har väldigt rätt faktiskt. Spara in ett par tusenlappar på processorn och köp en extra hårddisk att ha Operativsystem och program på istället, du kommer att tacka mig på dina bara knän när murphys lag har fått för sig att göra något elakt med din bootsektor eller nånting annat som hindrar dig från att starta operativsystemet
f.ö. ser det väldigt trevligt ut, köpte mobot till min bror i konfirmationspresent och det verkar fungera alldeles utmärkt bra iaf för honom, och han kör också med samma prolle vilken överglänser min egen :'(
Lycka till och fortsätt att vara orädd för att fråga!