Köpt bärbar med dålig skärm, vad kan jag göra?
Hej!
Jag köpte denna bärbara dator ifrån komplett.se förra veckan:
https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=358633
(Fujitsu Siemens U9200).
Jag hade läst lite recensioner innan köp och visste att högtalarna var usla, detta var dock inte så viktigt för mig. Har inte sett någon annan som klagat på skärmens kvalitet. För det första så var den glossy, av komplett.se's beskrivning hade jag trott att den skulle vara matt, vilket jag hade föredragit. Jag tänkte dock att jag skulle ge den en chans, det är ju så jobbigt att skicka tillbaks osv. Skärmen var dock riktigt dålig, har jag en svart bakgrund så är den nästintill svart längst upp men sen blir den mer och mer grå ju längre ner man titar. Spelar ingen roll vilket skärmljus eller vilken vinkel man ser på skärmen ifrån. Flyttar man sig en centimeter så blir färgerna konstiga. Visst, lite bleeding är ju något man får acceptera, det vet jag, köpte skärm till den stationära för ettt tag sedan som var sisådär men detta är mkt värre. Stör mig till coh med på det vid surfande.
Läste här på sweclockers att dell hade så bra support att de kommit hem och bytt panelen. Har ingen erfarenhet ifrån Fujitsu siemens service, men kan inte tänka mig att de skulle vara så bra..
Är detta något man helt enkelt måste acceptera?
Av det jag läst på komplett.se så verkar det inte gå att ångra om inte alla påsar är obrutna och systemet är som det var när man fick det. Nu har ju jag öppnat alla förpackningar och installerat ubuntu. Man måste ju kunna testa produkten innan man kan vara nöjd/missnöjd.
Så vad kan jag göra i detta läget? Någon som har efrarenhet av Fujitsu Siemens support Man har ju hört så många historier om folk som skickat iväg saker och fått hem dom repade och allt möjligt. Jag är extremt försiktig med mina prylar och stör mej på minsta repa.