Permalänk
Medlem

adsl, vad ska jag välja?

Har nu gjort mig av mitt mobila bredband då det verkligen inte håller måttet. Jag lyckades lura mina föräldrar att ta över det.

Nu e jag på jakt efter ADSL, gärna 24mb, men 10mb går också bra.
Pratade precis med Glocalnet som hade något nytt från den 9 september där man kunde få bredband utan att ha någon telefon.

Det skulle kosta mig:
329kr för 5-10mb
349kr för 12-24mb.
Startavgift 795kr

Det är ju ganska dyrt tycker jag ändå, men antar att priserna blir lite mer då man saknar telefonabbonemang.

Tänkte kolla om någon som är insatt i detta vet andra bra alterantiv för mig?
Jag måste alltså ha adsl, för har inget nätverksuttag i lägenheten, bara ett telefonjack. Vilka är bäst/billigast i dagsläget som passar mig bra?

Edit: ringde BBB nu med, de kunde inte leverera telefonin där, som skulle ingå i priset, så då var jag tvungen att betala 69kr/månaden bara för det, så 24mb skulle landa på 420kr/månaden då, alldeles för dyrt tycker jag!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Bahnhof?? 24mbit adsl 269kr/mån http://www.bahnhof.se/stad/halmstadadsl
utan telefoni.

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem

tack för det tipset, ska ringa dem och kolla, verkar ju riktigt intressant!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
Bahnhof?? 24mbit adsl 269kr/mån http://www.bahnhof.se/stad/halmstadadsl
utan telefoni.

Tänk på deras fejd med Telia. Du kommer ha bekymmer om du ska spela med banhof.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

jonazz: Förklara gärna, funderar själv på att byta till bahnhof nämligen.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Re: adsl, vad ska jag välja?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akerhage

Det skulle kosta mig:
329kr för 5-10mb
349kr för 12-24mb.
Startavgift 795kr

Funderar på att byta till Glocalnet, men jag undrar en sak över priserna. Det där är ju inte alls de priserna som de skriver om på sin hemsida, hur kommer det sig?

Permalänk
Medlem

Re: Re: adsl, vad ska jag välja?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raptorjr
Funderar på att byta till Glocalnet, men jag undrar en sak över priserna. Det där är ju inte alls de priserna som de skriver om på sin hemsida, hur kommer det sig?

Precis, det stämmer inte alls överens med de priserna, och jag frågade det till dem, men de svarade bara att det berodde på att man inte hade det ena och det andra.

Men jag har iaf konstaterat att jag endast kunde ha Telia hos mig, vet inte varför, men så var det iaf, så har beställt Telias bredband nu, 24mb. Kostar 450kr/månaden tror jag, men var ju enda alternativet för mig tråkigt nog...får fan hoppas de kan leverera 24mb nu då, annars jävlar.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

448kr betalar du för 24Mbit utan PSTN hos Telia.

Utan telefoni hos Telia:
329kr + 30kr + 89kr = 448kr
Med hemtelefon
125 + 329 = 454

Summa sumarum. Du sparar 6kr av att inte ha hemtelefon.

(Då i mitt antagande att du är under 30år och få fri inträdesavgift på hemtelefoni hos Telia) Samt slipper startavgiften på ditt bredband på 595kr.

Så hade jag varit du skulle jag tagit båda två. (12mån bindningstid på telefonen, 18mån på bredbandet)

Permalänk
Medlem

Jag valde Telia, fast utan telefonen, undrar om man kan få något erbjudande om television nu när man har valt dem som bredbandsoperatör...

Visa signatur

Intel NUC :(