Mybook 320gb problem

Permalänk
Medlem

Mybook 320gb problem

Hej!

Har en Mybook 320gb extern hdd som krånglar lite.
Det började med att man inte hittade några filer på den, den ploppar upp i den här datorn men dubbelklickar man på den så finns det inga filer.
Högerklickar jag på ikonen och tar egenskaper så ser jag hur mycket plats jag har kvar mm, och att jag har ca 200 gb filer.
Tänkte jag skulle testa att köra scandisk och testa ifall det funkade.
När den kört igenom ca halva scandisk fick jag nått error och det avslutades, nu när man kollar i den här datorn så ser ikonen inte längre ut som en mybook ikon utan en vanlig hdd och den heter inte längre mybook och heter Lokal disk(f: )
När man klickar på den så får jag meddelandet "Disketten i enhet :F är inte formaterad, Formatera nu?"
Nu undrar jag om det finns nått sätt att rädda mina ca 200 gb filer eller om det är kört och får köra en format/:f och se om det hjälper?

Blev lite mycket text

Tack på för hand, Kberg

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Sannolikheten finns att du kan rädda data med tex easy recovery
scanna då typ med "inställningen" formatrecovery...

Har du ofta defragmenterat den disken ?

Om inte så minskar chansen rejält att lyckas rädda data då
partitions tabellen är skadad så vet inte "systemet" vart filerna
låg "utspridda" på disken så risken är stor att du får en massa korslänkade
filer.

Men jag hoppas det löser sig för dig !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har jag inte defragmenterat den någon gång då den har funkat problemfritt och jag har inte tänkt på det.

Har suttit och mixtrat lite och nu funkar den i cirkus 5 min sen lägger den av och windows tjatar om någon fördröjd skrivning. Kopplar jag ut och in den igen så funkar den i 5 min till.
Det ska nog räcka för att göra backup på det viktigaste iaf.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]