Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem

Jag har problem med spelet. Helt plötsligt när jag spelar så kopplar skärmen bort, fläkten på gfx går upp på högvarv och ljudet hakar upp sig. Allt jag kan göra är att starta om datorn med strömbrytaren. Detta har aldrig hänt mig med andra spel, tex Age of conan som jag spelat timme ut och timme in.

Sökte på nätet och hittade en tråd där de skrivit igenkännande om detta och att Gforce 9600GT ska vara boven i dramat enligt tråden.

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=5734...

Fler än jag som har problemet och i så fall har ni kommit på en lösning?

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk

Har ni också märkt att såfort några ur <Trettiofem Centimeter> är med i scenario så får destruction storpisk?

Grymt gött när man ser dem i början så man kan koppla av ;P

EDIT: Karak-Azgal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscarsson
Har ni också märkt att såfort några ur <Trettiofem Centimeter> är med i scenario så får destruction storpisk?

Grymt gött när man ser dem i början så man kan koppla av ;P

Skriv gärna server också.

Tror inte alla på swec spelar på Azgal.

Ja brukar inte bry mig om dem, då vi lätt vinner med våra Awakened premades vi kör ändå.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Okej, nu är jag trött på att spela själv. Har folk inte lärt sig chat-funktionerna i WAR än eller? Försökt få kontakt med folk men det verkar omöjligt, är det någon mer än mig är som lirar på Azgal (Destruction) ?

Eller borde man kanske byta till order? Är bara rank 8 so far.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Okej, nu är jag trött på att spela själv. Har folk inte lärt sig chat-funktionerna i WAR än eller? Försökt få kontakt med folk men det verkar omöjligt, är det någon mer än mig är som lirar på Azgal (Destruction) ?

Eller borde man kanske byta till order? Är bara rank 8 so far.

Den lilla stunden jag körde dest tyckte jag det var vääääldigt tyst..

Order kan vara tyst också när det är natt, Men oftast blir det bättre på dagen

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Medlem

Man märker ju knappt när någon skriver p.g.a att chatten är så dålig...

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det är något större fel på den. Varför prata i /general som en luffare när man kan prata med sin guild?

Permalänk
Medlem

Finns det någon order guild på Karak-Azgal som vill ta in en rank 14+ BW?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Okej, nu är jag trött på att spela själv. Har folk inte lärt sig chat-funktionerna i WAR än eller? Försökt få kontakt med folk men det verkar omöjligt, är det någon mer än mig är som lirar på Azgal (Destruction) ?

Eller borde man kanske byta till order? Är bara rank 8 so far.

Du har ett svenskt Destruction gille Champions of the North.

Men annars är du varmt välkommen över till Order.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Skriv gärna server också.

Tror inte alla på swec spelar på Azgal.

Ja brukar inte bry mig om dem, då vi lätt vinner med våra Awakened premades vi kör ändå.

Alla premades eller halv-premades vinner över PuGar nu. De flesta oorganiserade spelare verkar inte ens gå på objectives. Dock kan man oftast vinna om man bara är 2-4 stycken som går in på att säkra vinsten mot en PuG.

Eltharion fick förresten sin första rank 40 för en stund sen. En DoK som grindat upp sig hela vägen på PQ mobs... helt ensam. Jaja... Spelet hann nästan vara ute en vecka.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Den första som blev 40 var ju för 2 dagar sen tror jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Eltharion fick förresten sin första rank 40 för en stund sen. En DoK som grindat upp sig hela vägen på PQ mobs... helt ensam. Jaja... Spelet hann nästan vara ute en vecka.

Det finns alltid folk som spenderar all sin tid för att lvla, jag vill se den som kommer först till RvR rank 80.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTTeR
Den lilla stunden jag körde dest tyckte jag det var vääääldigt tyst..

Order kan vara tyst också när det är natt, Men oftast blir det bättre på dagen

Helt ärligt så har jag nog kanske sett 3-4 medelanden i "general". Spelade open beta, och varje dag hittills.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Helt ärligt så har jag nog kanske sett 3-4 medelanden i "general". Spelade open beta, och varje dag hittills.

Vi på Order använder oss iallafall utav general chat.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vi på Order använder oss iallafall utav general chat.

Det är ganska brett uttlande. Jag spelar Order på Karak Azgal och har kanske sett max 5 rader text i general chatterna.

Bara för att det har inträffat för dig, behöver det inte vara ett generellt faktum.

Permalänk
Medlem

Då jag spelar så sitter vi på Ventrilo till 100% vi gruppar ingen utan tillgång till Ventrilo. Samt att alla i guilden måste sitta på vent då vi spelar just för att förenklar så mycket då man inte behöver anv tangentbordet att skriva kommandon etc. Allt tas via voice.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Meh, mitt spel krasha.. Jag e tvungen att döda processen..

Och nu kommer jag inte in nå mer !

Blir " authentication " fel helatiden. Någon som vet varför ?

Permalänk
Medlem

Samma fel för mig också. Inga problem att logga in på hemsidan men i patchern går det inte att logga in. Går inte heller att starta war.exe direkt då man får felmeddelande.

bah, jag som ville spela lite så jag blir rank 20 och får mount

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Fan Sunq ses ingame, din gamla fårknullare.

Permalänk
Medlem

Jaha. trots att GOA lovad sju dagars mer speltid f.o.m. den 18e så verkar de nu ha stängt ner mitt konto den 23:e. Det var ju inte vad de sa. Nu måste jag alltså köpa spelet för att få spela.

Nej nu fungerar det. Jag tar en dag i taget

Permalänk
Medlem

klingan, spelar du på Karak-Azgal?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Verkar ju mer jag läser som att PVP är nå jävla battlegrounds som i WoW
Är det ingen world pvp alls eller? dom där City sieges är det oxå nån instance eller??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyrn
Verkar ju mer jag läser som att PVP är nå jävla battlegrounds som i WoW
Är det ingen world pvp alls eller? dom där City sieges är det oxå nån instance eller??

Nope!

Det finns PvP i Scenarios (battlegrounds alá WoW). Sen finns det RvR områden. Se det som "contested" areas i WoW där det finns keeps/nodes etc. att ta över.

När man kommer upp i högre level och börjar questa i WAR's contested områden så är man "safe" sålänge inte andra sidan äger alla nodes i RvR området.

Scenarios spelar man för att få EXP / Renown, "Open RvR" spelar man för att ha riktigt kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Nope!

Det finns PvP i Scenarios (battlegrounds alá WoW). Sen finns det RvR områden. Se det som "contested" areas i WoW där det finns keeps/nodes etc. att ta över.

När man kommer upp i högre level och börjar questa i WAR's contested områden så är man "safe" sålänge inte andra sidan äger alla nodes i RvR området.

Scenarios spelar man för att få EXP / Renown, "Open RvR" spelar man för att ha riktigt kul

Ah tack, blir och köpa det då till ledigvecka

Permalänk

kan oxå tilläga att scenarios ger rätt snabb lvling

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Om man vinner och har questen till scenariot (som man kan göra hur många gåner som helst) så går det rätt fort, ja. Sen brukar det också finnas en quest som är typ "kill X enemy players" till det scenariot med, som man också kan göra om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
1983 kom första versionen av WHFB, RPG't kom först 1987 enligt wikipedia. Det med att Warhammer firar 25 år i år har också varit med i några av filmer från spelet.

Ok, kan hända att wiki har rätt - vem vet . Min egen upplevelse är dock att RPG var klart större än Table Top under 80-talet. Sedan försvann RPG helt då tennfigurvarianten exploderade, för att komma tillbaka nu (i såväl pappersform som i onlineform).

I vilket fall var det en skön stämning i RPG:et. Jag har ännu ej hakat på WAR men om det är lika skitigt och oglamoröst som RPG:et så fattas bara!

Permalänk
Medlem

Angående chatten i WAR, så stör jag mig enormt på den.
Först att det verkar lite småseg, visar inte texten förren 2-10sekunder senare, ibland dyker bara halva meningen upp. Sen om man kör splittade fönster så visar den fortfarande hur mycket pengar man lootat t.e.x i båda fönstrena, bliv mycket spam då. Speciellt när warbanden och guilden pratar samtidigt under en pq grind, får scrolla fram och tillbaka för att inte missa något

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Angående chatten i WAR, så stör jag mig enormt på den.
Först att det verkar lite småseg, visar inte texten förren 2-10sekunder senare, ibland dyker bara halva meningen upp. Sen om man kör splittade fönster så visar den fortfarande hur mycket pengar man lootat t.e.x i båda fönstrena, bliv mycket spam då. Speciellt när warbanden och guilden pratar samtidigt under en pq grind, får scrolla fram och tillbaka för att inte missa något

Det där med textlagg känner jag inte igen. Tycker själv att chatten reagerar snabbt på det man säger.
Håller dock med om att det är jobbigt när loot-texten spammar bort all social-text :/

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem att betala spelet för nerladdning på direct 2 Drive UK? Den accepterar varken mitt VISA eller Mastercard... så jag beställde det på det gamla hederliga sättet från butik. Hoppas bara det kommer innan helgen

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM