Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joham
Jag upplever också lagg, delay och tennsoldat-problemet. Om jag drar ett gun blast på en mob så får jag en träff därefter står moben still ett tag för att till sist ploppa upp rakt på mig. Och cast-baren hoppar fram och tillbaka och stämmer inte direkt överrens med vad jag kastar eller trycker. Det är ibland omöjligt att veta om en granat landat eller inte, eller om man ens fick iväg den. När jag gör en attack så tar det ofta mer 1-3 sekunder innan skada eller debuff registeras. Och jag är ofta osäker på om jag fick nån sorts resist eller om min attack bara försvann.

Animationerna är usla. I PvP glider folk runt som robotar och det hela känns lite doom faktiskt. Benrörelserna stämmer liksom inte med gubbens hastighet eller rikting och castersarna i bakgrunden står och flaxar med armarna. Man vet inte om de helar eller har nått epileptiskt anfall.

Det blir dessutom tungt för min dator i byarna när det är mycket folk. Lite irriterande med tanke på att det inte är så överdrivet bra grafik.

Jag kommer dock fortsätta spela på i hopp om att det kanske blir bättre. Eller att man till slut vänjer sig.....

Ganska klockren beskrivning faktiskt.

Dock gillar jag spelet för övrigt, och liksom du hoppas jag detta är nåt som putsas till senare (så snart som möjligt vore ju det bästa).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joham
Jag upplever också lagg, delay och tennsoldat-problemet. Om jag drar ett gun blast på en mob så får jag en träff därefter står moben still ett tag för att till sist ploppa upp rakt på mig. Och cast-baren hoppar fram och tillbaka och stämmer inte direkt överrens med vad jag kastar eller trycker. Det är ibland omöjligt att veta om en granat landat eller inte, eller om man ens fick iväg den. När jag gör en attack så tar det ofta mer 1-3 sekunder innan skada eller debuff registeras. Och jag är ofta osäker på om jag fick nån sorts resist eller om min attack bara försvann.

Animationerna är usla. I PvP glider folk runt som robotar och det hela känns lite doom faktiskt. Benrörelserna stämmer liksom inte med gubbens hastighet eller rikting och castersarna i bakgrunden står och flaxar med armarna. Man vet inte om de helar eller har nått epileptiskt anfall.

Det blir dessutom tungt för min dator i byarna när det är mycket folk. Lite irriterande med tanke på att det inte är så överdrivet bra grafik.

Jag kommer dock fortsätta spela på i hopp om att det kanske blir bättre. Eller att man till slut vänjer sig.....

Jag har också fenomenet att när man ser en toon på långt avstånd så ser det ut som han/hon cycklar i luften med benen. Ser skitroligt ut.

Men det där med att inte se animationer har jag inte varit med om. Den funky springstilen är bara på så långt avstånd att det är omöjligt att ens avgöra klassen.

EDIT: Gah! Blir tokig. Spelar på min sorc atm, möter en Witch Huner, försöker tima att vända mig om när jag kitar för att inte få skottet i ryggen. Tro på fan vänder mig om, smäller i ansiktet men blir fortfarande snared. Finns ju inte plats för finlir om servrarna ska hålla på såhär.

Permalänk
Medlem

Oj, kö på Order-sidan på Karak-Azgal... det är inte oftar jag ser det. Solstickan vill ju in!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Oj, kö på Order-sidan på Karak-Azgal... det är inte oftar jag ser det. Solstickan vill ju in!

/hulle.

hehe
har det varigt några kvällar nu

någon som vet en bra svensk guild som man kan vara med i.

jag är ironbreakor (order) spelar på Karak-Azgal.

en fråga till
när jag ska köpa saker så visas det typ inget jag kan inte se några bra vapen eller armor. ser upp till lv 8 sen fins det inget mer. jag är lv 16 med 13 i det andra

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
någon som vet en bra svensk guild som man kan vara med i.

jag är ironbreakor (order) spelar på Karak-Azgal.

en fråga till
när jag ska köpa saker så visas det typ inget jag kan inte se några bra vapen eller armor. ser upp till lv 8 sen fins det inget mer. jag är lv 16 med 13 i det andra

Kan alltid släng upp en ansökan till Awakened

Och man behöver köpa saker i respektive Tier för sin level, så du behöver köpa i ett Tier 2 keep tex.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

http://www.war-europe.com/#/news/?id_news=en177&lang=en

Någon som kan berätta varför dom gör så här ? :/ känns som att " MMO " försvinner blir mera som " MO "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock

Någon som kan berätta varför dom gör så här ? :/ känns som att " MMO " försvinner blir mera som " MO "

Svårt att ha servrar som klarar av så mycket folk ientligen tyvärr.
Det kostar mer att har servrar som klarar extremt mycket folk än att ha flera servrar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock

Tja alltså hur kul är det att sitta i 400manna kö direkt när man kommer hem o är spelsugen? Eller om man är mitt uppe i e sak med guilden eller whatever, så crashar spelet o man e tvungen att ställa sig sist i kön..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
[B] Tja alltså hur kul är det att sitta i 400manna kö direkt när man kommer hem o är spelsugen? Eller om man är mitt uppe i e sak med guilden eller whatever, så crashar spelet o man e tvungen att ställa sig sist i kön..

Anledningen att jag valde Eltharion är just pga att det är många players. Och nu kommer servern splittas Hoppas att dom bara fixar större servrar !

Måste visa min nya hjälm <3

gnäll inte på mina grafikinställningar då jag inte fått datorn i sig än !!

Permalänk
Medlem

Det är nog på hög tid att Eltharion blir klonad i alla fall. Köerna på destruction-sidan börjar gå över timmen nu. Sen är jag nog rätt glad över att få byta server också, eftersom communityn på destruction är rätt dålig. De tre stora guilderna (Cry Havoc, Krom och ServerPolice) verkar alla vara rötägg. Jag kan ha fel, men det är den bilden jag fått. Så det blir nog att byta till Tiranoc tror jag.

Annars så har jag märkt att det är en otrolig skillnad på om man stackar willpower som huvudstat eller toughness och wounds som shaman Jag känner mig nästan odödlig nu! Visst, jag sänkte min HPS med kanske 20% men jag lever 50% längre också.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

så, ska ni som spelar på Karak Azgal fortsätta spela där eller ska ni fly över till den andra servern?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
så, ska ni som spelar på Karak Azgal fortsätta spela där eller ska ni fly över till den andra servern?

Awakened-guilden stannar kvar på gamla iallafall.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kan alltid släng upp en ansökan till Awakened

Och man behöver köpa saker i respektive Tier för sin level, så du behöver köpa i ett Tier 2 keep tex.

kanske frågar mycket men tack för svararen det uppskattas
har inte spelat något sådant här spel innan.

men vart kan man köpa de där tier då?

tack för erat tålamod

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Verkar som de flesta stora guilder stannar kvar

Permalänk
Medlem

Det är allså imorn kväll dom klonar ?
Är det spelmotorn eller servern som inte klarar fler spelare ? Annars tycker man att dom borde göra servern kraftigare istället för att dela upp den på två.. Fast det kanske är mer komplicerat än så förståss.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar craftingsystemet? Har inte fått grepp om det alls. Är förvisso bara lvl 9, kommer det igång vid högre lvl?

Permalänk
Medlem

Beställde igår, får hoppas jag får det imon =D

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jag och några polare lirar på Finuval Plain [EN] Open RvR, eftersom att Eltharion är överdrivet full... Dom behöver verkligen skapa flera open rvr servrar... Hur som helst, jag är chosen, lvl 21 just nu, jäkligt kul spel och grymt kul klass Också kul att så många svenskar spelar, det känns som om att 20% av alla man träffar i spelet är svenskar

Visa signatur

Antec Nine Hundred / Corsair TX750W / Gigabyte GA-X48-DS5 / Samsung Spinpoint 750GB 7200RPM 32MB / Corsair XMS PC6400 2x2GB / Intel C2D E8400 / Sapphire Radeon HD4870 @ 790/1100 / Win Vista Ultimate 64Bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Autorun finns även på sido musknapparna.

Men som sagt Blizzard har hämtat mycket inspiration till deras Warcraft värld från Warhammer världen, Warhammer tabletop är över 25 år nu.

Vettefan om WHFB är 25 år, men bra gammalt är det. Minns runt 1987, då lirade jag och vännerna WH-RPG. WHFB kom mer och mer då, men intrycket var att RPG:et var först. Jag tror att spelvärlden utvecklades mest i RPG och sedan användes till figurspelandet som blev det stora (mycket pengar i att sälja tennsnubbar jämfört med att sälja rollspelssupplement).

I vilket fall är WoW knappast först med något alls i sin värld. Först finns det mycket fantasy-RPG som de hämtat från. Sedan är ju modern fantasy väldigt Tolkineorienterad i stora stycken. Ingen skulle komma på att rasen "Dvärg" kan tolkas på annat sätt än som den gör i Tolkiens Midgård. Sedan har ju han hämtat från olika mytologier och standardiserat raserna.

Ja om detta kan man skriva många böcker, men kontentan är att WoW knappast skall slå sig på bröstet för mycket annat än att vara stort och populärt.

Permalänk
Medlem

Skall servrarna vara ner nu igen tills eftermiddag? Suck...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Fantastiskt smart att man flytta runt UI't som man behagar!

Finns det något sätt att skala ner storleken på det utan att skala ner texten i chatwindow?

Vill egentligen få ner storleken på allt utom just texten som blir väldigt svårläst om man drar ner UI-scale'n för mycket.

Tips, någon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Skall servrarna vara ner nu igen tills eftermiddag? Suck...

/hulle.

går inte du i skolan/arbetar ? ;P

Permalänk
Medlem

Du kan ändra textstorleken och teckensnittet i chatrutan. Alla teckensnitt kommer i tre storlekar, small, medium och large. Högerklicka på fliken i chatrutan så får du fram menyn där du kan ändra dessa.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
går inte du i skolan/arbetar ? ;P

Eget företag, arbetar när jag vill...

Såg nu att underhållet är uppskjutet tills i morrn...

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Fantastiskt smart att man flytta runt UI't som man behagar!

Finns det något sätt att skala ner storleken på det utan att skala ner texten i chatwindow?

Vill egentligen få ner storleken på allt utom just texten som blir väldigt svårläst om man drar ner UI-scale'n för mycket.

Tips, någon?

vet inte riktigt hur mycket det hjälper men högerklickar du på tabsen i chatten kan du ändra font o lite =)... finns LARGE som är riktigt stort osv

Permalänk
Medlem

Skarm & Al0X tack! Ska testa när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem

Finns ingen chans och testa open beta längre?
Fått ner spelet men hur får man tag på key isf?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twille
Finns ingen chans och testa open beta längre?
Fått ner spelet men hur får man tag på key isf?

Med tanke på att spelet släpptes för CE-pre order förra söndagen, så nej finns ingen chans att testa open betan.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159

Klart man ska stanna på Karak-Azgal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
kanske frågar mycket men tack för svararen det uppskattas
har inte spelat något sådant här spel innan.

men vart kan man köpa de där tier då?

Om du tittar på kartan och zoomar ut så ser du att områdena är indelat i Tier delar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
Vettefan om WHFB är 25 år, men bra gammalt är det. Minns runt 1987, då lirade jag och vännerna WH-RPG. WHFB kom mer och mer då, men intrycket var att RPG:et var först. Jag tror att spelvärlden utvecklades mest i RPG och sedan användes till figurspelandet som blev det stora (mycket pengar i att sälja tennsnubbar jämfört med att sälja rollspelssupplement).

I vilket fall är WoW knappast först med något alls i sin värld. Först finns det mycket fantasy-RPG som de hämtat från. Sedan är ju modern fantasy väldigt Tolkineorienterad i stora stycken. Ingen skulle komma på att rasen "Dvärg" kan tolkas på annat sätt än som den gör i Tolkiens Midgård. Sedan har ju han hämtat från olika mytologier och standardiserat raserna.

Ja om detta kan man skriva många böcker, men kontentan är att WoW knappast skall slå sig på bröstet för mycket annat än att vara stort och populärt.

1983 kom första versionen av WHFB, RPG't kom först 1987 enligt wikipedia. Det med att Warhammer firar 25 år i år har också varit med i några av filmer från spelet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum