iPod Touch 2G vill inte laddas med min laddare. Varför? *HJÄLP!*

Permalänk

iPod Touch 2G vill inte laddas med min laddare. Varför? *HJÄLP!*

Kom precis hem med min iPod Touch 2G. Glad i hågen stoppar jag den på laddning. När jag gör detta säger Touchen: "Charging is not allowed with this accesory" (eller nåt sånt, råkade trycka bort det du som jag är...). Det är en aftermarket noname iPod 30 pin doc connector, som hittils funkat utmärkt på min iPod Nano 2G. Måste man köpa en riktig Apple-laddare med Touch?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Du måste ha en laddare anpassad till Touch

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
Du måste ha en laddare anpassad till Touch

Okej. Var köper jag den?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Du fick väl med en när du köpte din iPod?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Okej. Var köper jag den?

Det borde finnas någon på http://store.apple.com/se

Fick du ingen laddare när du köpte den?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Det borde finnas någon på http://store.apple.com/se

Fick du ingen laddare när du köpte den?

Nej. Inte väggladdare (vilket är vad jag vill ha)

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Nej. Inte väggladdare (vilket är vad jag vill ha)

Väggladdare finns här http://store.apple.com/se/product/MB051ZM/A?fnode=MTY1NDA4NA&...

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snook
Väggladdare finns här http://store.apple.com/se/product/MB051ZM/A?fnode=MTY1NDA4NA&...

Finns den (eller liknande) i fysisk affär i Stockholm?

Edit: skriver detta på min touch. Sa grymt!!! Bästa kopet nansin!!!!!!!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Eller så bygger man en egen av en gammal mobilladdare och en USB-hona.

Permalänk
Medlem

Min gamla Apple-laddare jag fick med min iPod Mini fungerar perfekt till min iPod Touch (1G dock). Använder du orginal-usbsladd? Annars borde någon laddare i denna stilen fungera med orginalusbsladden:

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Finns den (eller liknande) i fysisk affär i Stockholm?

Edit: skriver detta på min touch. Sa grymt!!! Bästa kopet nansin!!!!!!!

Just so you know, om du har svenskt tangentbord inställt så kan du hålla inne A-knappen för Å/Ä och O-knappen för Ö

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Min touch är lite muppig på att ladda också, vill inte alltid ladda från usb till datorn (under FreeBSD, bara ren laddning) man får försöka några gånger, man tycker ju att usb-ström borde funka fint alltid... Aja det funkar hyfsat bra iaf. Får väl köpa en riktig väggladdare om jag tröttnar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
Du måste ha en laddare anpassad till Touch

njaaa, jag kör med den laddare ja köpte till min första generation av ipod nano och det funkar, det är dock en apple original och ingen kopia.

och för dem som undrade om det inte följde med, sen något år/ några år, så har apple slutat att skicka med väggladdare och istället sänkt priset. de räknar alltså med att antingen laddar folk den genom usb porten, o de som vill ladda från vanligt uttag, köper sådan laddare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive