Permalänk
Medlem

Dell Vostro 1310 - Vad tycker ni?

Jag funderar på att köpa den här datorn som ett alternativ till Acer Aspire One. Jag vill alltså inte betala alltför mycket, utan tänkte att priset skulle stanna på 3-4 000 kr.

Intel® Celeron M® M550 (2,0 GHz, 1 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
13,3-tums WXGA-widescreenskärm (1 280 x 800)
1 024 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x512]
160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Inbyggd Intel® Graphics Media Accelerator X3100
65 W nätadapter - jordad
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet, fackmatad, med programvara

Priset blir 4362,50 kr (exl frakt men inkl moms). Vad tycker ni? Tror ni att det går att pressa priset ytterligare om jag nedgraderar någon hårdvara och tar bort OS:et?

Vad väger batteriet i Vostro 1310, på et tungefär? Måste man ha det i för att strömförsörja och använda datorn via nätadaptern?

Permalänk

du kan ju alltid köpa ett 6 cedllig batteri till vostro 1310 som räcker betydligt längre..

vad det gäller nedgradera går det nog inte och när du ringer in och tar bor operativsystemet får du inte de 300 rabatten som står i hemsidan desutom så får du betala fraktkostnaden.... som svar från säljaren från dell =( men om du har du får du kanske en snällare säljare som kan eventuell gå med på det..

Permalänk
Medlem

Jag ser ingenting om någon rabatt på 300 kr för Vostro 1310. Jag tror bara det dom lite dyrare varianterna av 1310, inte den billigaste. Hur är det med batteriet egentligen, kan man lämna det hemma och använda datorn med nätadaptern istället? Det drar väl ner vikten en del då. Datorn väger som standard 2 kg, hur mycket väger batteriet på ett ungefär?

Permalänk

hehe ber om ursäkt jag är lite själv inne på vostro 1310 fast den lite dyrare varianten så förväxlade rabatterna ... jag är ite säker på om man kan använda enbart nätargegatet men det borde funka ? annars kan du alltid snacka i live chatten på dells hemisda för att få riktiga svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=oopeteroo=-
hehe ber om ursäkt jag är lite själv inne på vostro 1310 fast den lite dyrare varianten så förväxlade rabatterna ... jag är ite säker på om man kan använda enbart nätargegatet men det borde funka ? annars kan du alltid snacka i live chatten på dells hemisda för att få riktiga svar

Dom vill ju ha ett tag-sevice nummer för att logga in på chatten?

Permalänk
Musikälskare

Jag säger slå till

Precis köpt en

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

vad tog du för konfig ? hur mkt kostar det allsammans ? hur länge räcker 4 cells batteri ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Jag säger slå till

Precis köpt en

Ja, precis, hur konfigurerade du den och vad fick du betala? Det är högintressant för flera av oss, allvarligt alltså.

Permalänk
Medlem

jag har precis köpt en vostro 1310, beställdes för så sent som 15 minuter sedan
jag köpte den med den förhandsvalda specifikationen som finns på dells hemsida, då är det den för 3990:- exkl.moms. Sedan valde jag till ett 6-cells batteri. Det totala priset blev 5600:- men då får du ändå en dator med c2d med bra batteritid och låg vikt, så jag är mycket nöjd.

Visa signatur

.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chycky
Ja, precis, hur konfigurerade du den och vad fick du betala? Det är högintressant för flera av oss, allvarligt alltså.

Taget från offerten (beställde som företag) - Hoppas detta hjälper dig den är beräknad att komma i slutet av nästa vecka

Fick precis hem en väska på 13" eftersom det inte ingår samt en blåtandsmus, känns som det är komplett nu

Vostro 1310 : Intel Core 2 Duo T5870 (2.0GHz,800Mhz,2MB)

Display : 13.3" Widescreen WXGA (1280X800) with TrueLife

Palmrest : Fingerprint Reader Biometric

Money Off 300 ex VAT

LCD Back Cover : Black with no Camera

Resource DVD : Vostro 1310 Diagnostics & Drivers

Documentation : EMEA 3 Shipping Docs (ENG, DAN, FIN, NOR, SWE)

Memory : 3072MB (1x2048 & 1x1024) 667MHz DDR2 Dual Channel

Hard Drive : 250GB (5400Rpm) Serial ATA Hard Drive no.1

Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software

Power Cord : 3 Wire 65W AC Adapter

Power Cord : European 1 meter (3 wire)

Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION

Bärväska ingår ej

Graphics : 128 MB DDR2 NVIDIA GeForce 8400M GS

Wireless : Europe Dell Wireless-N 1505 MiniPCI Card

Wireless : Dell Bluetooth 360 Card ROW

Keyboard : Internal Swedish/Finnish Qwerty Keyboard

Operating System : Swedish Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit OS) with Recovery DVD

Software : Swedish Microsoft Works 9.0 with Recovery CD

Software : Dell Support Center 2.0

AntiVirus : No Anti-Virus Software included

1Yr Basic Warranty - Next Business Day - Minimum Warranty

Base Warranty

No Warranty Upgrade

Declined CompleteCare

Vostro Laptop 1310 Order - Sweden

Moms 25%
Moms 1.410,50
Netto 5.642,00
Frakt 0,00

Total 7.052,50

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

oki jag har lite beslutångest ska man ta 1.8 ghz eller 2ghz ? grafikkortet måste man nog ta en 128mb för att kunna spela litee? hur länge räcker 4 cells batteri jämnför med 6 ?

Permalänk
Musikälskare

Att beställa med grafikkortet är väll en bra ide, om man väljer det interna så snor det väll minne från ramminnet? Om jag har förståt det rätt

Valde 6-cells minne för jag ska köra mycket utan sladd i skolan, tänk efter vad ditt behov är och utgå från det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

och nu undrar jag hur mycket klarar en 128 mb gefoce kort av ? går det att spela spel utan lagg ? behöver inte vara så bra grafik inställningar....

Permalänk
Medlem

När jag ser era beställningar så känns det som jag är fel ute när jag försöker komma undan med en beställning på Vostro 1310 för under 4 000 kr, hehe.

Permalänk

hehe jag vill att min ska klara lite spel också samt ha truelife skärm.... som ska ersätta min nuvarande.. men der beror på vad man har för krav

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=oopeteroo=-
hehe jag vill att min ska klara lite spel också samt ha truelife skärm.... som ska ersätta min nuvarande.. men der beror på vad man har för krav

Ja, jag är ju ute efter ett alternativ till Acer One, fast med större skärm.

Permalänk

ifs det billigaste blir väll 4360 kr med frakt och moms för dej ..... tror nog endå det är lite svårt att hitta något billigar för under 15 tums skärm...=) du kan ju alltid funderar över om du kan gå upp i pris lite heheh allt som allt kostar den konfig 6500kr för mig och det ligger över min ribba =/

Permalänk
Medlem

Nej, det ser helt klart mörkt ut för mig när det kommer till Dell Vostro 1310. Jag tycker dne är för dyr för att vara en ersättare till Acer One fast med stor skärm.

Permalänk

mjoo ifs men bortsett från thephonehouse modellen som ligger på 3200kr med 10 tums skärm så kan du nog inte få en större skärm än vostro förutom wind som ligger på 4000 det är svårt när man är begränsad på en ribba samtidig vill man ha mer jag förstår dig jag ligger på samma sits

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chycky
Nej, det ser helt klart mörkt ut för mig när det kommer till Dell Vostro 1310. Jag tycker dne är för dyr för att vara en ersättare till Acer One fast med stor skärm.

Köp en Wind och var glad. Jag är helnöjd med min.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Köp en Wind och var glad. Jag är helnöjd med min.

Fast jag biter mig fast vid Winds processor, har läst någonstans att processorn är lite klen?

Permalänk
Medlem

Jag är på gång att beställa en Vostro 1310 också men med lite annorlunda konfiguration. Den verkar täcka mina behov alldeles utmärkt.
Hur är leveranstiden för er som beställt nu i dagarna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chycky
Fast jag biter mig fast vid Winds processor, har läst någonstans att processorn är lite klen?

Att skriva anteckningar och surfa på nätet räcker den full gott till. Men om du ska sitta med matlab och cad så är det nog skärmens upplösning och inte processorn som säger stop. Men i mitt skolarbete så fungerar den utmärkt, behöver egentligen bara något litet att skriva anteckningar och liknande på.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Jag är på gång att beställa en Vostro 1310 också men med lite annorlunda konfiguration. Den verkar täcka mina behov alldeles utmärkt.
Hur är leveranstiden för er som beställt nu i dagarna?

Typ 1 vecka + nån dagar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?