Permalänk
Medlem

iPod Touch + iTunes

Efter en tragisk händelse har jag massakerat min Mp3 spelare. Jag hade en iRiver Clix, var sjukt nöjd med den.

Jag har i alla fall tänkt på att köpa en iPod Touch, och min fråga är egentligen, hur jobbigt är iTunes? Kan man installera iTunes utan Service Pack 3?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Dra ner iTunes och använd det en vecka och se hur du trivs med det innan du kör på en iPod.

Jag körde det i en månad och sedan köpte jag iPod direkt.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

iTunes är inte så krångligt bara man ställer att du ska flytta musiken till ipoden själv så känns allting logiskt.

Permalänk

Lite buggigt i windows. Jag brukar få starta om en eller två gånger innan den hittar iTouchen.
Men när det väl fungerar så är det helt OK. Följ bara Evil-Bosses råd.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Itunes är härligt och det är Ipod toutch med. Ett klockrent vall

Exakt hur lyckades du "massakrera" din Mp3?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem

Uhm, alkohol och betonggolv... sedan betongvägg.

Jag har laddat ner iTunes, verkar helt okej. Fast iPod Touch verkar knappt finnas i någon butik alls...

Hur dåligt är egentligen ljudet? Verkar som att alla klagar på iPods ljud.

Permalänk

Jag har inget problem med dåligt ljud, bara man inte kör med orginalhörlurarna

Permalänk
Medlem

ljudet i ipod är det inget fel på alls och som jag har förstått det så klagar nog folk på ljudet från dom med orginal lurarna så det är nog orginal lurarna som följer med som är felet och inte ljudet från ipoden.. sitter på en ipod touch 16 själv och den är helt underbar musik med otrolig kvalité (för att höras i ett par koss ur-40) och samma sak med film..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Inaktiv

Har det inte kommit nån lösning ännu så man slipper använda iTunes? Det finns ju till tidigare apple-spelare.

Permalänk

Hittade lösningen by my self

Visa signatur

RC, MC och datorer är nog de bästa som finns :D

Permalänk
Medlem

Vad var lösningen då? Lust att dela med dig?

Jag valde i alla fall iAudop spelaren. Helt SJUKT ljud i den, det enda jag stör mig på är att jag inte kan se låtnamnen i listan. Varken om jag väljer att visa ID3 tag eller filnamn så verkar displayen av låtar och album vara jättebuggig?

Är det någon som har en Cowon D2 som har samma problem? Förstår inte riktigt vad det kan vara.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag tycker att iTunes är sjukt segt. Hänger sig ofta när man stänger ner det så att man måste avsluta processen via aktivitetshanteraren. Om någon har ett annat alternativ för att föra musik till en iPod Touch istället för iTunes skulle jag bli glad

Permalänk

det ska finnas alternativa program, men det får du googla fram själv.
Själv har jag inga problem med att itunes hänger sig, dock kan jag inte installera senaste versionen eftersom jag kör windows xp64