Fulspel av komplett

Permalänk

Jag tycker inte deras fyndhörna är dålig. Hittade moderkortet i sign där för 540:- och nypris då var 695:- såg nu dock att det kostar 965:- så jag gjorde verkligen en hacka.

Fastän det var ett demo-ex, så fick jag med alla tillbehör.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Sätt in bil istället för datorer/kort, nån bilsajt ist för prisjakt och årslön istället för månadslön, tycker du fortfarande det är synd om snubben?

Om man gör en stor investering ska man veta vad det är man köper.

Först: sluta jämföra bilar med datorer.

Men varför ska man ge rätten till sajterna att få kränga iväg sitt skräp från förra århundradet för stora summor? Om man köper en bil fast man inte alls är intresserad så kanske man helt enkelt litar på säljaren som säger att bilen är bra och att det är till ett fyndpris. Varför ska man inte kunna lita på sveriges största leverantör av it-prylar?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Först: sluta jämföra bilar med datorer.

Men varför ska man ge rätten till sajterna att få kränga iväg sitt skräp från förra århundradet för stora summor? Om man köper en bil fast man inte alls är intresserad så kanske man helt enkelt litar på säljaren som säger att bilen är bra och att det är till ett fyndpris. Varför ska man inte kunna lita på sveriges största leverantör av it-prylar?

Man bör tänka själv, annars är man korkad och förtjänar att betala massa extra.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Klart man bör tänka själv och göra efterforskningar via prisbaromtrerar, men om man som återförsäljare ändå försöker göra sig en hacka på folks bristande kunskaper så får de vackert räkna med att få dålig publicitet. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Klart man bör tänka själv och göra efterforskningar via prisbaromtrerar, men om man som återförsäljare ändå försöker göra sig en hacka på folks bristande kunskaper så får de vackert räkna med att få dålig publicitet. Svårare än så är det inte.

Om de försöker och misslyckas, då ska de ha dålig publicitet.
Om de försöker och lyckas, då ska idioterna som går på det ha dålig publicitet.

Svårare än SÅ är det inte.

Idioti ska bestraffas, man ska inte tycka synd om idioter som beter sig idiotiskt.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Klart man bör tänka själv och göra efterforskningar via prisbaromtrerar, men om man som återförsäljare ändå försöker göra sig en hacka på folks bristande kunskaper så får de vackert räkna med att få dålig publicitet. Svårare än så är det inte.

Men nu är det ju inte så? De har förmodligen lagt in den där artikeln för länge sedan när det faktiskt var ett fyndpris. Eller så har de som regel att fyndvaror = normalt pris på den varan (vilket baseras på inköpspris för den leveransen kortet kom med) - en viss %.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Förmodligen har de inte brytt sig om att uppdatera just denna artikel med ett nytt pris. Varför vet jag inte, men om de gör allt de kan för att bli av med detta kort till ockerpris så får de räkna med att bli flameade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Förmodligen har de inte brytt sig om att uppdatera just denna artikel med ett nytt pris. Varför vet jag inte, men om de gör allt de kan för att bli av med detta kort till ockerpris så får de räkna med att bli flameade

Jag hittar dagligen "Fyndvaror" som verkar ha höga priser, som verkar ha legat kvar sedan urtiden. De glömmer säkert att uppdatera fyndvaror de endast har nått ex av.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Enklast är ju att kontakta Komplett.se och lägga ett bud på kortet om man är en hugad spekulant. Vill de inte sälja kortet avsevärt lägre än utannonserat pris så får räkna med att de blir utskrattade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ni kan verkigen inte förstå vad vi vill få fram eller?

Jodå Bävern visst fattar vi, eller en del av oss

Just gkort är ibland riktigt intressant prissatta på Kompletts "fyndhörna" ibland kan man hitta flera år gamla gkort som kostar som de gjorde när de var toppkort på marknaden.

För ca ett halvår sedan stod jag o pratade med en av deras anställda (han har slutat nu) ang en Rma i deras hämtbutik i Gbg.
Vi kikade just på just på gkorts "fyndhörnan" och jag fick se ett gkort som vart prissatt på det sätt jag nämnde tidigare.
Jag började garva och sa något om priset, varpå denna fd anställde utbrister- "Men dom är ju norskar, vad tror du ? "
(Tydligen är den avdelning som prissätter, norskar)

Så Bävern, nästa gång du ser totalt överprissatta gkort, skyll på Norge

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Jodå Bävern visst fattar vi, eller en del av oss

Just gkort är ibland riktigt intressant prissatta på Kompletts "fyndhörna" ibland kan man hitta flera år gamla gkort som kostar som de gjorde när de var toppkort på marknaden.

För ca ett halvår sedan stod jag o pratade med en av deras anställda (han har slutat nu) ang en Rma i deras hämtbutik i Gbg.
Vi kikade just på just på gkorts "fyndhörnan" och jag fick se ett gkort som vart prissatt på det sätt jag nämnde tidigare.
Jag började garva och sa något om priset, varpå denna fd anställde utbrister- "Men dom är ju norskar, vad tror du ? "
(Tydligen är den avdelning som prissätter, norskar)

Så Bävern, nästa gång du ser totalt överprissatta gkort, skyll på Norge

Haha. Det är sant, man kan inte förvänta sig nått annat av norrmännen.

Men som någon skrev ovan, jag kritiserar inte kompletts fyndhörna (jag hittade själv ett nätaggregat till kalaspris där för 2 veckor sen) Men äldre grafikkort i allmänhet brukar ha skyhöga "fyndpriser"

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Haha. Det är sant, man kan inte förvänta sig nått annat av norrmännen.

Men som någon skrev ovan, jag kritiserar inte kompletts fyndhörna (jag hittade själv ett nätaggregat till kalaspris där för 2 veckor sen) Men äldre grafikkort i allmänhet brukar ha skyhöga "fyndpriser"

Jodå de har även gott om fina erbjudanden med.
Men man kan ju bli lite fundersam när ett sådant här företag annonserar "fyndvarar" som prismässigt är att betrakta på samma sätt som om man köper "guld" på gatan av Ziggar eller dyl.
Man borde ju kunna lita på att det är en bra deal.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Jodå de har även gott om fina erbjudanden med.
Men man kan ju bli lite fundersam när ett sådant här företag annonserar "fyndvarar" som prismässigt är att betrakta på samma sätt som om man köper "guld" på gatan av Ziggar eller dyl.
Man borde ju kunna lita på att det är en bra deal.

Ja, det var de som gjorde mig lite upprörd.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

De flesta affärer som har egna lager gör likadant. Det brukar handla om gamla modeller som inte distribueras längre, vilket gör att det är svårt att veta vad som egentligen är ett vettigt marknadspris.

Antingen sätter man ett pris som är en bra bit under det man ursprungligen försökte sälja prylen för och hoppas att det säljer, eller så låter man en anställd sitta och kika igenom alla gamla udda prylar, kolla benchmarks och jämföra med marknadspriserna på nyare produkter i hopp om att sälja loss sina restprodukter lite snabbare och hoppas att man lyckas tjäna ihop lönen för den personen som sitter och gör detta istället för något annat som behövs göras.

Jag kan förstå varför man väljer det förra alternativet, och jag har ganska liten sympati för den som köper saker på måfå.

Permalänk
Medlem

Det här är ju inget specifik för datorkomponenter, dyrast är inte alltid bäst oavsett marknad.

Jag menar, förr så fanns det Matrox-kort som kostade 30k men presterade mycket sämre i spel än kort för 2-3k, ska man då tycka synd om nån knatte som pungat ut för Matrox-kortet?

Svaret - Givetvis inte, lite grundkunskap krävs vid alla typer av köp.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra