Permalänk
Medlem

xbox360 problem

hej, det är så att jag lånade ut min xbox 360 över semestern till min kusin som han tänkte spela lite med eftersom han inte va säker om han ville köpa en egen. när jag väl kommit tillbaka så hade han flashat den och även hunnit bli bannad med den. nu undrar jag finns det nån chans jag kan få den att fungera på live igen, som tex att köa ny hårdisk o skapa ny användare på den eller måste jag köpa en helt ny xbox för att kunna spela online igen. tack i förväg. mvh Alen

Permalänk
Medlem

Du måste köpa en ny.

Permalänk
Medlem

Re: xbox360 problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
hej, det är så att jag lånade ut min xbox 360 över semestern till min kusin som han tänkte spela lite med eftersom han inte va säker om han ville köpa en egen. när jag väl kommit tillbaka så hade han flashat den och även hunnit bli bannad med den. nu undrar jag finns det nån chans jag kan få den att fungera på live igen, som tex att köa ny hårdisk o skapa ny användare på den eller måste jag köpa en helt ny xbox för att kunna spela online igen. tack i förväg. mvh Alen

Den mest självklara frågan är ju hur han som din kusin överhuvudtaget får för sig att flasha om DIN xbox... Jag kan iaf. inte förstå riktigt varför.

ontopic: nej det som identifierar just din xbox 360 sitter inte i hårddisken.

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Det var ju trevligt att han fick för sig att flasha och låtsas att det var hans egen spelmaskin. Har hört att det finns "Underground-LIVE" för 360 där flashade/chippade spelar mot varandra, mer om det vet jag inte.

Köp en ny.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

ohhhhh GUD vad spö han ska fåå

Permalänk
Medlem

Som sagt, det är själva konsollen som blir svartlistad, inte kontot eller hårddisken. Om jag hade en svartlistad 360 så hade jag kunnat gått till en annan 360 och kopplat i min hårddisk med kontot och spelat LIVE.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Han får väl helt enkelt köpa en ny xbox till dig. Det är ju han som har sabbat den!

Permalänk
Medlem

Ja nu blir han ju tvungen att köpa en. Hade bett om en ny sen så kan han ju ta din gamla. Din kusin verkar ju tyvärr helt pantad. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det var temafan det dummaste jag har hört, om det nu var din kusin och inte du vilket jag misstänker så SKA kusinen köpa en ny inget snack om saken. Hur kan man ens få för sig något annat?

Jag ser inte problemet här, förutom att kusinen kommer bli 2500 kronor fattigare.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Det var temafan det dummaste jag har hört, om det nu var din kusin och inte du vilket jag misstänker så SKA kusinen köpa en ny inget snack om saken. Hur kan man ens få för sig något annat?

Jag ser inte problemet här, förutom att kusinen kommer bli 2500 kronor fattigare.

va skulle han tjäna på o ljuga?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Som taget ur en serie på tv4 komedi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
va skulle han tjäna på o ljuga?

För att han var rädd för att inte få några svar på sitt problem och istället få svar som "Skyll dig själv din jäkla haxxoer!"

Visa signatur

F**k yo' couch ni***h, f**k yo' couch!

Permalänk
Medlem

Klart som fan att det är han själv som blivit bannad.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem

Bara som andra sagt att köpa ny är det som gäller, den du har är ganska värdelös mer eller mindre. Om du inte vill ha den o spela offline på. Sälja den lär du knappast kunna göra heller.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG