Permalänk

Portar i nätverksuttaget

Tja

Jag bor i en SGS-lägenhet som har ett nätverks-uttag i väggen som går direkt till datorn. Det går skit segt att ladda ner med typ bittorrent, så jag undrar om det går att öppna portarna?
Innan hade jag en router och uttag från telejacket, då var det inga problem för mig att fixa det. Nu är jag helt lost.

Nån som vet hur man kan göra?

Tack

Permalänk
Vila i frid

...vilka portarna är stängda? Det är inte så att dina grannar också tankar 100 fett så att du blir utan bandbredd? Port 80 och 8080 är ju alltid öppna.

Gör en extern portscanning på de portar du vill använda så VET du om de är öppna.

Permalänk
Medlem

Har du en extern IP-adress? Troligvis är det enbart port 25 som är blockerad för att förhindra spam. µTorrent visar dessutom en ikon i statusfältet om du har blockerade portar.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Tja. Lånar tråden lite ^^

Bor också i en SGS-lägenhet och skulle vilja koppla in en router.
Går detta att göra direkt i väggen eller måste man ha modem, för det fungerar inte med Netgear WGR614.. -.-

Kan också säga att det är väldigt varierande med nedladdningshastigheter för mig. Ibland ligger jag på 1,2 mb/sek andra gånger runt 100kb/s.

Permalänk

Men jag testade att ba ta nån random port, men det gick inte. Jag använder Bitcomet just nu och det lyser en gul lampa i hörnet och det står: Your listen port is unreachable to public domain peers... Sen går det alltid skit segt, utom när jag tankar nya torrents från tankafett med många peers.