Allt om Need for Speed Undercover (Multi)

Permalänk
Medlem

Allt om Need for Speed Undercover (Multi)

EA PRESENTERAR NEED FOR SPEED UNDERCOVER OCH MAGGIE Q

Citat:

Upptäck en värld med höga insatser och extrema hastigheter i höstens stora racingspel

REDWOOD CITY, Kalifornien den 15 augusti 2008 – Black Box, en studio inom Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) offentliggjorde idag att racingspelet Need for Speed™ Undercover får svensk premiär den 20 november. Det kommande Need For Speed-spelet tar dig tillbaka till seriens rötter med halsbrytande och actionladdade polisjakter.

http://i37.tinypic.com/9s8mxs.png

”Need For Speed Undercover bjuder spelaren på en djup och medryckande story i bästa Hollywood-stil som tar spelarna till den fiktiva världen Tri-City Bay Area”, berättar Bill Harrison, producent för Need For Speed Undercover.

http://i36.tinypic.com/rsfv9u.png

Med i det nya spelet finns också den amerikanska skådespelerskan Maggie Q som bland annat medverkat i komedin Balls Of Fury och actionfilmerna Mission Impossible III samt Live Free Or Die Hard. Maggie kommer att medverka i de påkostade actionsekvenserna som driver storyn i spelet framåt. Hon spelar FBI-agenten Chase Linh som rekryterar och guidar spelarna när de ska jobba under täckmantel, för att infiltrera och krossa ett hänsynslöst internationellt brottsyndikat.

”Jag har alltid varit ett stort fan av racingspel och att få jobba med Need For Speed Undercover var en fantastisk upplevelse”, berättar Maggie Q. Jag blev så imponerad av den höga kvalitet som en TV-spelsproduktion håller. Det liknade vilken Hollywoodproduktion som helst så jag kände mig hemma. Black Box-teamet har gjort ett fantastiskt arbete och jag kan knappt vänta på att se slutresultatet.”

http://i34.tinypic.com/jzjsdk.png

Need For Speed Undercover utvecklas av Black Box i Vancouver och väntas få svensk premiär den 20 november. Spelet kommer att släppas till Xbox 360®, PLAYSTATION®3, Wii™, PlayStation®2, Nintendo DS™, PSP® (PlayStation® Portable), PC och mobiltelefon. För mer information om spelet vänligen besök www.needforspeed.com.

  • 13 car brands and 3 moto brands, including: fantastic vehicles

  • New price system of getting cars (non buy)

  • Detailed non-switched off damage model

  • fully arcade physics engine

  • 3D smoke technology

  • Improved graphics engine

  • Undercover mode offering to carry out time-trial missions with ability to use weapon

  • Possibility to improving the hero (increase health points, reaction etc)

  • Night Street recing cups

  • Racing stadium allowing to show improbable tricks in air and get points

Citat:

In NFS Undercover you play an undercover cop, which has the mission to infiltrate and takedown an international crime syndicate. The storyline is mission-based, so you have to take jobs and compete in races to prove yourself. Apart from you there is only one person, who knows the real identity of the player - your only contact to the outer world: Federal Agent Chase Linh. This person is played by the famous actress Maggie Q, which you might know from 'Mission Impossible III' or 'Live Free or Die Hard'.

"Need for Speed Undercover features a deep and engaging story of spectacular Hollywood-style live-action that will transport players into the fictional world of the Tri-City Bay Area," said Bill Harrison, Need for Speed Undercover Executive Producer. "Working with talent the caliber of Maggie Q allows us to deliver an unparalleled level of storytelling that will keep players engaged in between 180-mile an hour races."

In contrast to Pro Street you are once again a nameless character, so Ryan Cooper is history.

So far Electronic Arts didn't want to reveal more of the story, but maybe this isn't too bad as it would otherwise compromise the game experience. Generally Need for Speed Undercover is a rich, cinematic experience, which contains apart from the known actors the brother of Jessica Alba: Joshua and many more famours actors.

Undercover is being produced with Hollywood style shooting and production techniques. Famours writers take part in writing the story of NFS Undercover and Joseph Hodges is the director! So let's hope that the efforts pays off and we can expect an exciting, movie-like story, embedded in the game!

Citat:

Frank Gibeau (president of the EA Games label) has stated that due to the fact that the sales of ProStreet didn't live up to EA's hopes for the game, the Need for Speed franchise will go back to its roots with a number of features, including open-world racing and a new highway battle mode.

John Doyle (developer at EA Black Box) has hinted Undercover will feature a brand new game mechanic and a "Most Wanted-ish" sandbox style of gameplay.

VIDEOS HD(download):
http://www.nfsplanet.com/nfsuc_movies.php?lang=eng
http://www.jeuxvideo.com/videos_editeurs/0001/00017780/need_f...

Sådär, det var allt för nu, men det kommer snart mera(20 aug). Tycker det låter bra, men jag reserverar mig tills jag vet mer. EA suger osv, men just den här titeln verkar ha potensial. Eller vad tror ni?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tror också att den här kan bli bra, pro street var skit enligt mig....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Gillade Most Wanted rejält så hoppas detta kan bli bra

Permalänk
Medlem

Verkar lovande iaf men detta gör mig lite fundersam
"Undercover mode offering to carry out time-trial missions with ability to use weapon"

Permalänk
Avstängd

jag längtar redan

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Blir enkelt att skaffa detta spel gratis, så det är ingen tvekan om att jag kommer testa detta.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

låter mycket lovande tycker jag..... långt kvar

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

saknar dock lite NfS III & NfS Hot pursuit II.

Köra mer landsbyggd me =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

back to the roots var nog allt jag behövde läsa för att bli grymt sugen

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kom en ny video igår. http://www.needforspeed.com/undercover/media.action?id=Traile...

Verkar vara rejäla polisjakter iaf

Permalänk
Medlem

Förvånad över hur intressanta video previewsen är hoppas verkligen att det blir bättre än de senaste NFS spelen!

Permalänk
Medlem

Gillade NFS 3och 4 bra sen 5an var underbar.
HP2 sedan var ju ett litet steg ned från 5 men fortfarande bland dom bästa av dom nyaste enligt mig.

Hoppas detta spel blir bra för har inte riktigt gillat dom senaste Need For Speed.
Ser än så länge riktigt lovande ut.

Underground 2 tyckte jag var ganska skoj för att de var såpass fritt som de var men fortfarande om dom lyckast få samma känsla som i NFS 5 så skulle de vara underbart.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Finns inte ett Need For Speed spel efter Underground 2 som jag gillat. Kanske Most Wanted, det var rätt bra faktiskt men som sagt, Pro Street har varit medelmåttigt. Kanske inte ens det. Brukar normalt sett inte tveka inför ett nytt Need For Speed med Pro Street har jag inte vågat spendera mina pengar på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Tror också att den här kan bli bra, pro street var skit enligt mig....

Permalänk
Medlem

Har ganska höga förväntningar på detta spel, och det verkar lovande att de går tillbaka till rötterna. Gillade Underground 2 väldigt mycket, dock så saknade jag polisjakterna.
Dock gör detta mig lite orolig:
"Undercover mode offering to carry out time-trial missions with ability to use weapon."

Permalänk
Medlem

får hoppas att det är vapen i form av spikmattor och liknande.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan spela splitscreen på detta spel till xbox 360, Vill ju verkligen spela mot en kompis på samma skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Någon som vet ifall man kan spela splitscreen på detta spel till xbox 360, Vill ju verkligen spela mot en kompis på samma skärm

Det får man väl hoppas, inte för att jag äger någon ny konsol men...
Det är ju det som är enda anledningen att spela på konsol

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas det blir lika bra som NFS3, det bästa i serien som har poliser involverat.

EDIT : Att döma av den senaste videon på spelet ser det tyvärr lika stelt och tråkigt ut som de senaste i serien. Fysiken verkar var under all kritik.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra