Permalänk
Medlem

Klocka e7200?!

Hallå alla!
Jag sitter och funderar på hur jag ska kunna klocka min processor med min original fläkt.
Flera vet jag har kunnat klocka bra med original fläkt. Men temperaturen stiger till över 70c bara jag ökar ngn mhz.
Den ställer in vcore automatiskt. Finns det ngn inställning som gör att jag ändrar den själv? Så den inte blir så hög :/.
Har ett Gigabyte EP35-DS3

MVH

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Inaktiv

70 grader idle eller?

Permalänk
Medlem

55-60grader idle och över 70 grader load. Aldrig vågat köra orthos länge. Eftersom graderna bara ökar. Som högst 73 grader i load sen vågade jag inge mer

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Kan det vara så att du har Vcone:n på auto kanske. det är bara att leta upp den i bios och ställa in själv(om ditt mobb stödjer det )
över 70C på bara någraq mhz låter orimligt om du inte har väldigt varmt i rummet.

Permalänk
Medlem

När man klockar så ska man helst ställa in vcoren manuellt. Gå in i BIOS och ändra den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör processorn nu i original hastighet. Dvs 2.53GHz och då med vcore på 1.21250! Processorn springer snabbt upp i över 65grader :/. Jag har ställt in vcoren själv nu och sånt. Är det för hög vcore tro?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd

då har du inte monterat fläkten riktigt tryck fast den så det knäcker till testa igen

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.