Skarva golvhögtalare till datorn

Permalänk

Skarva golvhögtalare till datorn

Tja, mina datorhögtalare har nu pajjat. Så tänkte införskaffa mig ett par nya. Är intreserad av ett par vanliga golvhögtalare, i klass med dem här ( http://www.prisjakt.nu/produkt .php?p=3073 ) Undrar om det bara går att byta uttag till datorn. Och vart köper jag kabel att skarva med? Eller rekomenderar ni några andra golvhögtalare i samma prisklass?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du drivning (förstärkare) för golvhögtalare? Annars får du problem

PS: Din länk funkar inte

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Har du drivning (förstärkare) för golvhögtalare? Annars får du problem

PS: Din länk funkar inte

Fungerande länk:
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=3073

Visa signatur

HTPC: AMD X2 4000+@2.7Ghz|Antec Fusion Black|8800GT (på g) med Zalman VF900|
4GB Corsair PC6400|500GB

Permalänk

Jalle64, vad är det för föstärkare jag borde ha?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, en vanlig stereoförstärkare som du driver högtalarna med, sedan kopplar du förstärkaren till datorn med kabel av rätt sort

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

hehe precis. du måste ha en förstärkare. Inte skulle du koppla högtalare direkt till en cd eller dvd-spelare

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

www.fynda.se har riktigt bra priser på högtalare/förstärkare.

Skall du enbart köra stereo, dvs två högtalare, behöver du en traditionell förstärkare.

Har du däremot planer på att använda surroundljud, en sisådär 5-6-7 högtalare, behöver du en så kallad receiver. En förstärkare som helt enkelt stöder fler högtalare och klarar av att koda av sorroundljud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
www.fynda.se har riktigt bra priser på högtalare/förstärkare.

Skall du enbart köra stereo, dvs två högtalare, behöver du en traditionell förstärkare.

Har du däremot planer på att använda surroundljud, en sisådär 5-6-7 högtalare, behöver du en så kallad receiver. En förstärkare som helt enkelt stöder fler högtalare och klarar av att koda av sorroundljud.

Inte riktigt rätt, en reciver kan vara antingen en stereoreciver eller surroundreciver, likadant kan en förstärkare vara en stereo eller surroundförstärkare.

En reciver har inbyggd radiomottagare.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K