Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hemma_pullaren
Eventuell koression tar en skvätt lämplig syra hand om.

Vad för syra har du som förslag? Glykol har redan tagits upp och avfärdats.

Btw, ditt namn är en aning perverst. Är det meningen eller var det Hemma-pularen du tänkte ta? Noterade att du är nyreggad och även stavade "Hobbyrummet". Men är det avsiktligt så tar jag tillbaks allt!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Ja det namnet var ju trevligt Angående "Hobbyrummet" då. Vad är fel? Det är inte felstavat och han har inte särskrivit orden utan satt ihop dem så som det ska vara i det svenska språket.

Visa signatur
Permalänk

Ser skoj ut. funderar själv på vatten i näåsta burk ...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

mindre snack om korrosion och mer projektbilder, blir skoj att se vad du får för temperaturer!

Permalänk
Medlem

Skulle man inte bara kunna fila ner kanterna i plocket så det flyter på smidigare??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle inte det kyla bättre om man hade helt raka vattengångar i ett block? som var skrovliga eller med vassa kanter som kan "släppa ifrån sig" värmen lättare?

Så jävla avundsjuk att du har tillgång till en sån där CNC(eller va det heter) svarv..

Kul projekt!

Permalänk
Medlem

Tjena!

Här kommer det lite mer bilder

Cpublocket och locket.

Testriggen.

En till bild på riggen.

Lite temp test under full load, med kallt vatten från brunnen.

Flödet.

Tempen på vattnet och rumstempen.

Test med monster pump, ahr en mindre och sötare pump nu.

Kylarna vi ska prova ikväll kanske.

Permalänk

äre inte så att man typ måste ha destillerat vatten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
äre inte så att man typ måste ha destillerat vatten?

Jo jag tror det.
Anledningen har jag för mig är att detsvatten innehåller inga joner som äter upp diverse metaller.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Blir det inte dessutom kondens med så där kallt vatten?

Permalänk

Tänkte lämna lite uppgifter angående temperaturer eftersom det kan vara lite svårt att få fram genom bilderna... vatten in = 14grader, CPU IDLE = 16 grader, CPU STRESS TEST 100% efter 20min = 20 grader...

Har kollat runt lite efter en lösning med problemet att blanda koppar och aluminium och har hittat ett annat projekt där de kört med båda metallerna.. De körde med destillerat vatten och glykol, de körde systemet i några månader och öppnade sen systemet och det hade inte uppstått någon märkbar korrision. Som jag förstått det så tar inte glykolen bort korrisionen men den bromsar den.. och räcker det med att rengöra systemet en gång i halvåret eller engång per år så kan jag leva med det.

Ska köra ett test med liten pump och slutet system.. lägger upp temp info om det när jag är klar.

//Andreas