Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Det är ju inte en andra chans, det tycker jag också man bör ha rätt till. Men nu handlar det ju om en TREDJE chans, efter att ha kört två företag i botten så försöker han nu med ett tredje företag som enligt många verkar gå i samma riktning som de tidigare. Visst, det kan vara så att allt som killen säger stämmer och han är mest ett offer för "olyckliga omständigheter", men då flera olika källor oberoende av varandra anklagar honom för lurendrejeri och hot så kan man ju ana att allt inte står rätt till.

Jag har stått till svars sedan i maj och bett om ett enda litet bevis detta vilket jag inte har mer än rätt till att kräva om en person anklagar mig för något som jag inte gjort. Jag har även försökt att kontakta personerna som säger att jag har lurat och blåst dem men inget svar där heller. Jag har försökt på alla sätt för att bevisa att jag inte bedragit eller hotat någon.

Enda anledningen att jag registrerade mig i forumet var just dessa anklagelser. Ja jag kunde ha bestridit dem tidigare men jag var helt förkrossad när jag lade ner gamecom.

Vad det gäller gamecom så var det just pga dem anklagaelserna som jag lader ner Gamecom.

Man kan väl säga att jag vissa kan känna sig lurade vad det gäller att mina föregående butiker gick fel. Men o andra sidan så har dem mig här i forumet samt att det står klar och tydligt på Marko´s Games att jag tar emot alla garanti som gäller Multimediashopen och Gamecom.

kolla här>> http://www.markosgames.se/news.php?ID=17

Permalänk

markosgames

ja nog fan har man blivit lurad
skickade ner spelet (xbox360) för garantilagning för ca 5 veckor sedan
efter flera mail och telefonsamtal +SMS så får man tag på marko
som skyller på både det ena och andra för att inte ha kunnat skicka spelet tillbaka efter "lagning"så sent som i dag skulle han leverera kollinummer kl 16,00 inte hört något ännu provar man ringa så är telfonen avstängd
i morgon går jag till polisen och anmäler han för stöld

Permalänk

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Har nu spenderat timmar på att läsa hela tråden. Förstår inte meningen av att fortsätta diskutera nått i den här tråden eftersom att det här är till 100% domstols Material.
Karin1 Ljuger så det visslar om det annars hade detta redan varit uppe i en domstol. Har sett bedrägerier i domstol där det rört sig om betydligt mycket mindre pengar.
Däremot är det klart och tydligt att företaget Markosgames inte har helt rent mjöl i påsen men att det är svårt att bevisa det ochså. Var dock rolig läsning och intresant till sida 15 ungefär. Sen ballade allt ur totalt. Jag säger som många andra att jag hoppas att det här ordnar sig på nått vis så att alla parter kan gå vidare med sina liv.

Kommer inte svara på en enda komentar om detta inlägg så ingen ide att komentera det. Det här är bara min uppfatning och ni andra får tycka vad ni vill om den.

MVH//GanX

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Avstängd

Re: markosgames

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pilsner7½
som skyller på både det ena och andra för att inte ha kunnat skicka spelet tillbaka efter "lagning"så sent som i dag skulle han leverera kollinummer kl 16,00 inte hört något ännu provar man ringa så är telfonen avstängd

Hej Niklas

Konstigt att du skriver av dig här när jag ändå skickat iväg din konsol. Ja Vi har haft leveransproblem och därför kommer vi att använda oss av DHL istället för posten.

Självklart kan man skriva av sig här och givetvis så tar vi emot din kritik. men att jag skall lura dig är ju rent av nonsens. Din maskin är på väg och och skulle den inte fungera efter ett tag så byter vi ut den. Dock vill jag att du kommer ner och hämtar ifall din konsol skulle ge upp.

vad det gäller min nalle så kan även den ladda ur någon gång. men det säger ju inte att jag inte ringer upp om jag har missat ett samtal eller 42.

Hur somhelst så har jag även skickat upp 2st 25pack Double layer skivor som du kan gotta dig med

Regards
Från Marchello i Göteborg till Niklas i Vänersborg

Permalänk
Medlem

neeeh fyy fan, tacka vet jag Console.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
neeeh fyy fan, tacka vet jag Console.se

Hälsa från marchello

Permalänk

Kænns som jag tagit en hel arbetsdag før att græva mig igenom tråden.
Verkar som vi børjat få en liten fin samling "skatteverk" information før nyblivna egna føretagare.

Kanske samla ihop alla dessa lænkar till en egen tråd?
Så kanske det kommer något bra utav den hær tråden

Just nær det gæller sjælva bråket så verkar det en aning kaotiskt så jag tror inte någon helt ær riktigt insatt øverhuvudtaget førutom eventuellt karin1 och Markosgames sjælva...

Om det handlar om att ha anvænt Karin som en blåøgd målvakt eller vad det nu kan vara tror jag ingen av oss egentligen kan uttala oss om øverhuvudtaget.

Ær jusrister inblandade så tror jag det ær bæst att det skøts den vægen hur det nu æn ær.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Bara 5 veckor? polisen kommer inte ta sig an detta förrens det går mer än 3 månader då lagen i sverige säger att ett garantiärende FÅR ta upp till 3 månader utan att anledning ges. Men efter denna tid så kan du kräva företaget på allt möjligt i ersättningsväg.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det är kul att du försöker ställa allting till rätta och skapa dig en inkomst!

Men, jag undrar hur du i hela fridens namn lyckats få hela 25 stycken betalningsanmärkningar?

Det är inga små skulder vi pratar om. Jag rekommenderar dig även att kolla upp med skatteverket att din verksamhet är lagenlig innan någon annan gör det.

Permalänk
Medlem

Svar på tal till GanX !

Till Gan.X, som inte vill ha några kommentarer beträffande sitt inlägg.

Du får ha vilken uppfattning Du vill!.. Men jag ljuger inte!!!

Detta är på väg upp i domstol, så sant som jag heter Karin.

Karin1.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Jag tycker det är kul att du försöker ställa allting till rätta och skapa dig en inkomst!

Men, jag undrar hur du i hela fridens namn lyckats få hela 25 stycken betalningsanmärkningar?

Det är inga små skulder vi pratar om. Jag rekommenderar dig även att kolla upp med skatteverket att din verksamhet är lagenlig innan någon annan gör det.

Jag har kontakt med skatteverket (Bokföring) varje månad. Även kronofogden där jag har skulder som uppgår till 300k. Men detta viste ni redan eftersom det det står ett antal gånger i tråden

Jag skulle uppskatta ifall personer som skriver läser inläggen innan dem ställer en fråga som redan finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Bara 5 veckor? polisen kommer inte ta sig an detta förrens det går mer än 3 månader då lagen i sverige säger att ett garantiärende FÅR ta upp till 3 månader utan att anledning ges. Men efter denna tid så kan du kräva företaget på allt möjligt i ersättningsväg.

Nej, lagen nämner ingen tid. Den nämner "skälig tid" vilket i många fall räknats som mellan 3-5 veckor beroende på omständigheter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Svar på tal till GanX !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karin1
Till Gan.X, som inte vill ha några kommentarer beträffande sitt inlägg.

Du får ha vilken uppfattning Du vill!.. Men jag ljuger inte!!!

Detta är på väg upp i domstol, så sant som jag heter Karin.

Karin1.

Vet vi ens om du heter Karin?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Hon heter Karin.

Permalänk
Medlem

enda killen jag chippar hos e killen ovanför mig Marko han chippade mitt 360 det gick skit snabbt och det var billigast i Göteborg jag rekommenderar honom startk och för min gamla Xbox 1 Killarna på chip n play

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Då va allt i sin ordning spelet funkar bra och dom 45 extra skivorna kommer bra till pass så nu finns inget att klaga på längre
synd bara att det måste bli sånt tjat och att det inte kan skötas
proffitionellt som en firma bör göra

Permalänk
Avstängd

Re: så

Citat:

Då va allt i sin ordning spelet funkar bra och dom 45 extra skivorna kommer bra till pass så nu finns inget att klaga på längre
synd bara att det måste bli sånt tjat och att det inte kan skötas
proffitionellt som en firma bör göra

Hej Niklas

Vad bra att skivorna kom fram Eftersom det ska ta max 24 timmar enligt posten men dock så tog det mer än så. Så jag började bli orolig.

Vad det gäller vår service så kan även vi göra fel vilket är mänskligt. När vi gör ett fel så står vi får det och kompenserar våra kunder med något extra på så sätt får alla våra kunder ett leende på läpparna

Jag hoppas att allt fungerar som det skall och skulle det visa sig att den slutar fungera så bestämmer vi oss får att ge dig en ny

Regards
Marchello / Marko´s Games

Permalänk
Medlem

Ni är ju tragiska...

Var inblandad i denna tråd för typ två månader sedan. Fick ett infall idag att "titta till" tråden lite. Om den överhuvudtaget levde. Döm om min förvåning att se samma personer, då som nu, göra mer eller mindre intellektuella inlägg. Ni har "börjat om" med era synpunkter (sanna eller falska) ett otal gånger.

Måste Admin låsa tråden för att ni skall sluta skriva och ni liksom fån stå och stampa utanför tråden i dagar för att inse att ni inte få komma in längre. - Ser framför mig ett gäng "Zombies" som försöker ta sig in i olika "trådar". När de sedan kommit in, har det inte vett att sluta skriva - Fan, jag trodde det här forumet skulle vara seriöst! (ursäkta språket...)

Till sist. Marchello, svara bara på inlägg som är seriösa. Det bör gå tämligen snabbt... Kör så det ryker!

Permalänk
Medlem

Håller också med om att tråden börjat spåra ur med intelligensbefriade inlägg med orättfärdigad kritik mot Marchello. Visst anser jag fortfarande att en del tveksamheter finns hos denna säljare, men man ska inte kasta mer skit på honom än vad han förtjänar eller ta upp en massa andra irrelevanta saker.

Permalänk
Avstängd

Dem flesta här har faktiskt grävt stridsyxan och jag är så glad för det.

Ulf Jag skulle mer än gärna uppskatta ifall du kunde ringa mig. Du har en hårddisk att hämta

Permalänk
Medlem

Herrejösses. lever den här tråden än?
Admin, lås den här sandlådan.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Nej det skall absolut inte låsas

Låses den så går snacket vidare i ett annat forum. Ser admin detta så ber jag dig av hela mitt hjärta. Lås inte tråden!

Permalänk
Hedersmedlem

Då ämnet för denna tråden är tämligen uttömt och uttjatat så är det lika bra att avsluta den.
Markosgames: Om du vill kommunicera med våra medlemmar vad det gäller feedback och support i forumet är det bättre du gör detta i den forumdel som är ämnad för det, http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&daysprun... eller varför inte PM då det gäller specifika ärenden utan intresse för forumet.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.