Permalänk
Medlem

Meh... ett av de tråkigaste loppen jag sett.

Får hoppas på mer action i Brasilien.

Permalänk
Medlem

Säsongens bästa omkörning av Massa på Kimi!

Otroligt hur sakta Kimi behövde köra för att få Massa att ens komma ikapp honom.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Okej.

Vem vinner?

Tror Hamilton vinner VM i år, men hoppas på Massa in i det sista...

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag Hamilton tar det. Jag hoppas verkligen att han ska klanta sig på något vis så Massa tar hem det (inte så mycket för att jag gillar Massa men för att jag inte gillar Hamilton), men jag tror nog ändå att han skärper till sig och inte gör om förra årets misstag i år igen.
Han måste väl komma minst på femte plats tror jag, och med tanke på hur duktig han ändå är och bilen han har vore det extremt klantigt om han inte klarar det.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag Hamilton tar det. Det är dock ganska stor chans för regn vilket ökar på spänningen. Lite trassel i kvalet så kan vad som helst hända i loppet. Ganska många chaufförer som tidigare sagt att de kommer att blockera Hamilton om de bara har chansen. Glock hotade ju t.o.m. med att putta ut Hamilton på gräset för att ge igen med samma mått.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Hoppas det går åt skogen för Hamilton! Han behöver inte krascha och dö men han får gärna bryta racet... Vore riiktigt skoj med typ 3 varv kvar och hjulupphägningen brister... Vad jag skulle MÅ BRA

Så hoppas på Massa för jag avskyr verkligen Hamilton

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Hoppas och vet att Hamilton tar hem det. Inte för att jag gillar honom jättemycket men Massa är ju för mycket.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli spännande. Tappa hjulet eller något hamilton!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Varför hatar alla här Hamilton?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Visar inte TV6 formel 1 längre?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Visar inte TV6 formel 1 längre?

Jo

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Tror Massa vinner loppet om vädret håller i sig. Hamiltons största chans att vinna tror jag är om regnet infinner sig. Det bör ändå kvitta ganska mycket, bland top 5 bör Hamilton utan större ansträngning kunna lägga sig.

En liten joker är Alonso som startar precis bakom Hamilton och som fortfarande är hatisk mot hela McLaren-stallet. Hade varit ball om han bara skiter i att bromsa i första kurvan och krascha bort Hamilton. Sedan bara stiga ur bilen och bocka mot den Massa-älskande publiken. De hade älskat honom för alltid.

Ett bra race lär det nog bli. Tycker bara det är lite tråkigt att Kubica verkar ha gett upp helt...

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

Härlig start på loppet, störtskur precis innan formationsvarv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JA! Fyfan vad skönt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

fyfan, sista varvet var grymt spännande.. Grattis Hamilton!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt sjukt, fattade inte att Glock var så nära, sista kurvan tog han femteplatsen.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

fyfan att det lilla äcklet vann, Sportsmanship finns fan inte ens i hans vokabulär.

Pappas Pengar vann - USCH

Permalänk

Fy fan, det var det värsta jag sett tror jag. Sitter och skakar fortfarande. Hade mina vinnar-sms klara till min McLaren-polare men trodde aldrig jag skulle få sudda dom i sista kurvan. Herregud!

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Pappas Pengar vann - USCH

Så du tror verkligen att han är den enda rika i F1? Alla förare i F1 har ju satsat minst en miljon per säsong när de körde Formel Ford eller liknande om de inte har haft extrem tur med sponsring och den som har varit mest sponsrad har ju varit Hamilton så sluta snacka skit.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Kan fortfarande inte fatta att Hamilton har blivit den yngste världsmästaren genom tiderna:D han är fanimej den nya Senna, tror nog att Glock släppte han på slutet där;)

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem

Synd att det blev Hamilton som vann tillslut men man fick i alla fall massvis med spänning

Annat var det på Schumacher-tiden då VM avgjordes i frankrike.

EDIT: Just ja, han tog i alla fall Yngsta segrararen från Alonso och det är skitbra!:D

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

fyfan så spännande det va, satt och skakade de sista 7 varven. Grattis till Hamilton iallafall Han förtjänade det sen förlusten förra året.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

förbannades jävla glockjävel!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk

Fan, kunde det inte varit nån rutinerad förare där istället för sopan Glock. Ååå, kommer inte kunna sova inatt.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Gissa vilka som körde på torrdäck?

(Glock var omkring 20 sek efter Hamilton innan sista stoppet)

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk

VAD I HELVETE HÅLLER GLOCK PÅ MED?!

Inte för att jag bryr mig om vem av Massa eller Hamilton som tog hem det, men trodde verkligen att Massa skulle ta hem det där.

Hoppas Sato tar en plats i Toro Rosso nästa säsong, då ska vi få se på åka av.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Kul att Hamilton vann

Rätta mig om jag har fel men Glock hamnade väl i täten bara för att han var en av få som inte körde ett extra depåstopp för att byta till regndäck? Att han då inte kan slutföra loppet i toppen är ju inte så konstigt om han har torrdäck på blöt bana.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
Kul att Hamilton vann

Rätta mig om jag har fel men Glock hamnade väl i täten bara för att han var en av få som inte körde ett extra depåstopp för att byta till regndäck? Att han då inte kan slutföra loppet i toppen är ju inte så konstigt om han har torrdäck på blöt bana.

Självklart var det så men som Ferrari-anhängare kunde man ju hoppas på att Glock skulle hålla ut i en liten kurva till. Marginaler säger jag bara.
Tänk er om han hade legat fem sekunder till framför Hamilton. Kan ni se bilderna framför er när Hamilton tappar titeln för andra året i rad?

Jag kunde göra det i alla fall för en liten stund =/

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Kubica körde väl slicks på slutet han med, precis framför Glock, fast varvad såklart, och hade inte för bråttom? Känns nästan som han inte ville att Glock skulle förbi, för att han hellre ville ha Hamilton som segrare? Är jag helt ute och cyklar nu eller? :>

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Fy fasen asså

Gäller att ha tur ibland, så grattis Hamilton. Men ett tag var jag nära att smälla av dock, mest förbannad på glock, att han inte kunde breda ut sig lite innan sista kurvan ;D