Permalänk

Fable 2-tråden

låt snacket flöda!

Själv har jag just kommit dit där man ska ta båten till the spire men jag vågar inte? verkar som spelet blir tråkigt efter det och att man inte kan springa runt i världen o jobba questa osv?

Permalänk
Medlem

Precis skaffat mig ett hus vid marknaden och skaffat mig en fru :D. Lite läskigt att män blev kär och ville gifta sig med mig när jag höll på ragga på en kvinna.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att öppna kistan som finns i den gamla guilden? Står bara visit fable2.com osv.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk

ja du går in på hemsidan o gör en liten sak som tar 5 minuter så får du reward som du kan hämta i kistan nästa gång du loggar in, själv fick jag en kycklingdräkt haha..

Jag har nu åkt till the spire.. Skaffade fru och hus + 2 hus som jag hyr ut samt 3 stånd innan jag stack, får väl se vad som händer frugan har 100 gold om dagen som budget hehe

Permalänk
Medlem

Hur är spelet, bättre eller sämre än 1an? Kan man fortfarande göra allt man kunde i ettan? Typ bli ond och få horn på huvudet, utplåna städer osv?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har kört det hela helgen nu. Riktigt bra tycker jag. Kör god nu, får bli en omkörning med ond sen.

Har klarat Spire Questen sen har jag inte kört något mer på main questen, Lägger all tid på att jobba och köpa hus xD. Har två små knattar som springer runt i Bowerstone också.

Har två demondörrar kvar, den man ska ge ost till (saknar frisyren, tror den kommer senare) och den i fairfax gardens som inte verkar gå att öppna förrän man öppnat alla de andra.

Den stora nackdelen med spelet är bristen på olika kläder, någon armor finns ju inte.

Någon som kommit upp i 30/40/50 st gargoyles ?

Permalänk

Det lättaste jobbet att tjäna pengar på är Bartender.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Det lättaste jobbet att tjäna pengar på är Bartender.

ja, 15x multiplier ger väl typ 1100 guld per öl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Det lättaste jobbet att tjäna pengar på är Bartender.

Vilken stad hittar man detta jobbet på ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Vilken stad hittar man detta jobbet på ?

Finns i Bowerstone, inte sett nån annanstans än, men har inte kommit så långt..

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Vilken stad hittar man detta jobbet på ?

Jag hittade det i Oakfield - The Sandgoose

Permalänk
Medlem

Tror det finns i dom flesta innen. Har lyckats få gula ögon på min hjälte, kör på goda vägen. Spelar de någon roll om man sover för lite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hur är spelet, bättre eller sämre än 1an? Kan man fortfarande göra allt man kunde i ettan? Typ bli ond och få horn på huvudet, utplåna städer osv?

Andra har nog redan besvarat dina frågor men jag bekräftar

Det är bättre än 1an, man kan göra allt det du skrev

enda nackdelen är att man inte kan ha någon armor..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
låt snacket flöda!

Själv har jag just kommit dit där man ska ta båten till the spire men jag vågar inte? verkar som spelet blir tråkigt efter det och att man inte kan springa runt i världen o jobba questa osv?

Spelet fortsätter som vanligt efter man har vart där, räkna med ca 30 - 60 minuter i Spire beroende på hur mycket man vill springa iväg.

Själv är jag lite besviken över hur få quests det finns efter endgame. Har köpt alla stora hus och gjort deras quests, samt utforskat typ överallt. Har hur mycket pengar som helst nu och älskad över hela landet. Bara leta Gargolyes och Silvernycklar, samt fixa två - tre demon dörrar typ, hoppas dom slänger ut en hel del DLC sedan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Har en fråga : hur man skall uppnå 100 godhet hmm det finns ju ett tempel där man kan ge lite pengar till , frågan är då medför detta även till en ökad godhet?

Har nämligen inte varit alltid så god men majoriteten av gärningarna är goda typ en gärning ond heheh

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Har en fråga : hur man skall uppnå 100 godhet hmm det finns ju ett tempel där man kan ge lite pengar till , frågan är då medför detta även till en ökad godhet?

Har nämligen inte varit alltid så god men majoriteten av gärningarna är goda typ en gärning ond heheh

Det finns två mätare man behöver fylla tror jag.
Dels God/Ond men även Korruption/Okorrupt.

Ex, äger man massa hus och tar ut vanlig hyra (0% påslag) så ökar det ändå ens korruption.

EDIT

Någon som har någon bra idé för hur man tar rocktrollet i tävlinge snabbast? har prövat både med spells och bössan men det är fan tajt om tid.

Klarade det på 1:30 och 8 perfect rounds samt att stod det att jag tagit alla rekord men fick ingen bonus? tror jag klarade det på 628 sekunder.

Permalänk
Medlem

Sådärja, 100% god 100% korrupt. Det gick väldigt snabbt ifrån full pure till full korrupt, kan de vara för jag varit otrogen flera gånger mot med fru med andra kvinnor?:D.
Om frugan skulle vilja skilja sig tar hon 50% av pengarna eller 50% av allt d.v.s affärer, hus m.m? Eller måste man mörda henne för slippa undan?

Verkar som gubben stinker skit med för har hela tiden fluger runt omkring han, eller är det något annat för man nått 100% god eller 100% korrupt?

Permalänk
Medlem

Tja har en fråga , Någon som fått den grymma trolkarls kläderna?, skulle gärna finna dem om ni vet vilken affär de säljs i Fable2 så nämn det gärna...

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Gah, det står ju att man kan bli "kung" om man äger tillräckligt mycket bostäder.

Jag äger i princip vartenda byggnad (inkl. garths tower, mansion vid kyrkogården, Giles farm m.m.) i hela spelet nu och likt förbannat blir jag inte krönad konung >:|

Min andra fruga skilde sig från mig och smet med ungarna (2 st), kärringjävel!. Som tur är tog hon inte mina pengar.

Permalänk
Medlem

Hur är Fable 2 ut emot vad Peter lovat då?

Kommer ihåg ettan så blev de ju en massa som man inte riktigt kände av, hehe.

Men har fixat mig en 360 igen och funderar på att dra igång med fable 2

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Gah, det står ju att man kan bli "kung" om man äger tillräckligt mycket bostäder.

Jag äger i princip vartenda byggnad (inkl. garths tower, mansion vid kyrkogården, Giles farm m.m.) i hela spelet nu och likt förbannat blir jag inte krönad konung >:|

Min andra fruga skilde sig från mig och smet med ungarna (2 st), kärringjävel!. Som tur är tog hon inte mina pengar.

du måste köpa slottet i fairfax garden för en miljon fables (guld eller vad det nu är).

edit. jag hittade en wizard hat i en kista i westfall i skogen. (gick över bron vid skjutbanan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ailo
du måste köpa slottet i fairfax garden för en miljon fables (guld eller vad det nu är).

edit. jag hittade en wizard hat i en kista i westfall i skogen. (gick över bron vid skjutbanan)

okay, men antar att man först kan köpa det efter att man har klarat sista questen? har inte kommit dit ännu nämligen.

Permalänk
Medlem

Är besviken på Fable 2. Är precis osm jag förväntade mig, otroligt simpelt och egentligen ett ganska ytligt spel, finns "massor" att göra som han utlovat, men sakerna är tråkiga och/eller simpla

Sedan att sista bossen dör på 1 slag var ju lagom kul, finns egentligen bara 2 boss-fighter i hela spelet, också jäkligt trist

Dock inte ett dåligt spel, men inte så mkt omspelningsvärde.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Är också väldigt besviken, co-op delen var nog det sämsta någonsin, den spelare som joinar är ju totalt obetydlig, kan ej hjälpa till på något annat vis än döda fiender.

Kan även tillägga att det är nog det spel med flest buggar någonsin, då räknar jag även in PC spel, har för tillfället fastnat på uppdraget "Evil in Wraithmarsh, där jag ska döda en Banshee i staden Bloodstone, kan inte ens ta upp mina vapen, hon bara svävar ute på bryggan utan att röra sig. Så tyvär kommer jag inte längre än så i detta spel.

Har 2-3 till questar som jag inte kommer vidare på.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Tjena, hur skall man få denna achievments: The Completionist
När man har fått The Gargoyle genom att vara med någon annan o lirat.
man skall kunna få The Completionist genom att se någon annan att göra det, men går det även på något sätt ifall han redan har gjort det??????

Sedan har jag en likande fråga The Executioner har klarat spelet och the light uppdragen vilket innebär att The Executioner möjligheten inte finns kvar för mig om jag inte spelar om det då.... Fråga är liknande här ifall man kan få det genom att bara hoppa in hos nån som gamer. Fick nämligen alla silver keys på detta sätt , han hade redan tagit dem så åkte han till ett ställe så fick jag alla hmm

Ligger på 890p nu är så nära 1000gamerscore nu vill verkligen ha det tacksam för tips här

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Det finns två mätare man behöver fylla tror jag.
Dels God/Ond men även Korruption/Okorrupt.

Ex, äger man massa hus och tar ut vanlig hyra (0% påslag) så ökar det ändå ens korruption.

EDIT

Någon som har någon bra idé för hur man tar rocktrollet i tävlinge snabbast? har prövat både med spells och bössan men det är fan tajt om tid.

Klarade det på 1:30 och 8 perfect rounds samt att stod det att jag tagit alla rekord men fick ingen bonus? tror jag klarade det på 628 sekunder.

Jag vet inte helt säkert, men jag tror att den total tiden från att stiger in i crucible räknas, inte bara monster rundorna

och även om du kör time stop och klarar perfect round så tickar tiden på i vanlig takt

Angående trollet så är dem itne så knepiga. Min taktik

Spring direkt och ställ dig rakt framför honom, ladda upp lvl 4 inferno och släpp, spring sedan runt och ställ dig bakom honom och gör samma sak

Då har han förlorat 2/3 av livet, sedan kör du time stop och avslutar med pistolen förutsatt att du har nog bra på skills.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

En fråga om en quest som leder till en annan fråga också.

Ska hjälpa till med arkeologi i "Old town" och har inte den blekaste vad jag ska göra. Blev så uttråkad att jag charmade en flicka såpass att vi numer är gifta och hus inköpt, problemet är bara att hon var en säljare med jätteryggsäck på sig som hon nu vägrar att ta av sig (läs: jag som är för dum troligen att lista ut hur få av henne den!) och undrar med er om det går att få av henne ryggsäcken? Ser lite roligt ut när hon strosar runt i huset med ryggsäcken på sig.

(Ursäkta dåligt minne, lirade i onsdags sist och jag tror jag börjar bli dement.)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

arkeologiuppdraget är ganska långdraget. man ska leta rätt på typ 13 nedgrävda papper spridda lite överallt, man får en ledtråd av tjejen. de sista delarna kan man inte hämta förräns man har klarat av storyn. och det underlättar massor om man har en hund som kan nosa.

Permalänk
Medlem

har nu bara två achievments kvar nämligen the swinger och the completionist

men har lite problem med detta nämligen följande. The swinger så hmm umgås med dem utan får endast sleap som val detta även när jag väljer att köpa tjänsten.

sedan har jag en fundering kring the completionist det finns det några expressions som man inte kan köpa???? finns en som man skall ta genom någon hemsida om ni känner till denna ange gärna hela länken hittar den inte
Sedan har jag hört attt det finns en som man skall få när man plockat 10 gorgules , frågan är hur det blir om man fick denna achivments genom att lira med en annan kan man fortfarande få the comp blabla heheh

tacksam för svar..

just det den viktigaste frågan ifall en person redan fått completionist hur kan man få den med, dvs jag villl låsa upp den med men han har redan fått den finns det något han kan göra så att jag får den med i fall jag spelar med honom via live??? fick nämligen alla silver nycklar på detta sätt han hade redan plockat dem så åkte vi till något uppdrag så fick jag den hmm

Tack för ni som orkar läsa denna långa text hheeh

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Dratt igenom spelet och försöker bli ond/korrupt, ond är inga problem, men korrupt?
Sover, tar hög hyra på mitt hus, är otrevlig mot allt och alla, men min mätare vägrar röra sig nedåt, är nästan fullt pure atm, vad ska jag mer göra egentligen?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |