Behöver hjälp med surround ljudet! SNÄLLA!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med surround ljudet! SNÄLLA!

Nu är jag riktigt jävla trött och förbannad på mitt surround ljud.

Jag har ett X-fi Fatal1ty ljudkort och ett logitech Z-5500 men nu funkar inte mitt surround till datorn och jag är rikitgt jävla trött på att försöka få det att funka.

Problemet är det att när ljudet ska komma ut från vänstra bakre högtalare så kommer ljudet istället ut från vänstra främre högtalare och samma sak är med högra bakre högtalare.

Jag har uppdaterat drivrutinerna för ljudkortet och sen nollställt alla inställningar och även testat att starta om datorn men ljudet kommer fortfarande ut från främre högtalarna.

Snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiWo
Kopplat rätt ?

Ja det har jag. Har funkat förut.

Permalänk
Medlem

Hur ansluts högtalarsystemet till datorn ? Är det 3st vanliga stereoplugg eller ?

Permalänk

vilket os??

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

KiWo: Kör med coax via I/O uttaget via en Creative SoundBlaster Digital I/O-Module.
Men jag tror inte att det är problemet för det här började innan jag köpte den. Jag har haft det här problemet förut när jag hade 3st stereo kablar inkopplade men räckte då med en omstart.

dodsmasen: Kör Windows XP