Ursprungligen inskrivet av luiga
Varför är ni förvånade över priset? Har det någonsin kommit in en helt ny produkt på marknaden som är överlägsen alla andra som dessutom kostar mindre än föregående produkt? Framför allt när Intel redan är överlägsna prestandamässigt så finns ingen anledning att lansera billigare.
Det finns ju en anledning till att 60-tumsteveapparater är så mycket dyrare proportionerligt mot 50-tummarna. Det är så få som köper dem. Men liksom alla elektronik kommer även Core i7 bli billigare ju fler som börjar köpa dem. Kom tillbaka om ett halvår om priserna fortfarande är höga. Då är det mer relevant att klaga.
Jag har precis uppgraderat mig till ett Core 2 Duo-system (dock bara en E6750), men jag är inte ledsen för att Core i7 dominerar. Tvärtom gör det att om ett litet tag kan jag kanske fynda en QX9770 när folk uppgraderar till Core i7 som tokar.
Personligen uppgraderar jag sällan min dator mer än var tredje år. Är inne på min fjärde CPU sedan 1998. Brukar försöka tänka som så att jag inhandlar det som ligger snäppet under topphårdvara. Det är aldrig prisvärt att ligga högst. Sedan väntar jag tills jag ungefär kommer fördubbla eller trippla min prestanda med ett nytt system innan jag uppgraderar.
Jo, jag ville bara provocera lite för alla som tycker att i7 är så fruktansvärt dyr... Själv fungerar jag nästan som du... var 3:e år ungefär byter jag dator... Men när jag gör det så köper jag "nästan" top of the line... Förstår dock att folk som uppgraderar ofta ser detta som ett nedköp då både moderkort och minnen måste bytas ut men för mig som köper helt nytt system är i7 ganska given.